Eheim 2250:n käyttö ja täyttö

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
AkiK
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Eheim 2250:n käyttö ja täyttö

Viesti Kirjoittaja AkiK »

Olisi harkinnassa otsikonmukaisen ulkopöntön hankinta, mutta muutama kysymys jäi vielä epäselväksi. Onko siinä vakiona minkäänlaisia hanoja ja millaiset siihen kannattaa hankkia? Kuvan mukaan pöntön alareunassa on kaksi liitäntää... miksi?

Täytteeksi olen ajatellut suodatinmattolevyjä. Toimiiko ja mitä karheuksia kannattaa käyttää? Muita ideoita täytteeksi?
Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla!
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

Sitä en osaa sanoa miksi kaksi liitäntää alareunassa, mutta tietääkseni ei tule hanoja mukana. Suosittelen kyllä muutakin materiaalia pumpun sisään kuin pelkkää mattoa. Hyvänä vaihtoehtona voisin suositella vaikka biopalloja ja eri karkeuksia olevia mattoja sekä viimeiseksi vanua. Itsellä on tälläin eheimin 2217 ja todella hyvin toiminut noilla. Suodatin on pleko altaassa joten materiaalit sen mukaisia:)
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Ei minulla ainakaan 2250:ssa ole kuin yksi meno alareunaan. Itselläni on täytteenä muutaman sentin kerros makaroonia alimmaisena, ja keskikarkeaa suodatinmattoa pilkottuna n. 2 cm pikkukuutioiksi lopputilavuus. Toimii hyvin noin, suodattaa veden kirkkaaksi mutta virtaus on vielä ihan hyvä, ja puhdistusväli on pitkä.

Suodatin tuli altaan mukaan joten en tiedä mitä alkuperäistoimitukseen kuuluu, luulen ettei mitään hanoja. Kannattaa laittaa tuplahanat molempiin letkuihin, sillä muuten puhdistus on aikas hankalaa ja vettä lattialla.
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

No tuolla aquaristikshopin sivuilla kuvissa ainakin näkyy kaksi ulostuloa tuolla alareunassa.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Toinen on tulopuoli ja toinen josta saa tyhjentää pömpelin ennen kun kannat sen pesuhuoneeseen.Ainakin 2260 oli. Ei muuten mikään häävi suodatin jos vaikka vertaat tuohon 2080 mikä on minulla myynnissä! Ja ei ole hanoja uutena mukana.
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Törökala
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Ei minunkaan 2250:ssa ole kuin yksi liitäntä pöntön alareunassa. Hanoja ei tullut mukana, itse ostin sellaiset erikseen Suomesta ja makoihan ne ihan mukavasti. Lisäksi minulla on kiinni tässä suodattimessa UV-sterilisator.

Kuva hanasta

Mielestäni hyvä ja luotettava suodatin tämä malli on ollut. Hanat kyllä kannattaa tosiaan olla tuossa 2250:ssa, on helpompi putsata. Meillä putsausväli on ollut noin kerran vuodessa.

Täytteenä olen orjallisesti noudattanut eheimin suosittelemia. Ei välttämättä kukkarolle halvin ratkaisu kuitenkaan.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/n ... temartic_e

Näyttäisi olevan samat kuvat 2250 ja 2260 :roll:

Kyllä siinä kaksi paikaa on. Tuo jossa on hana jo valmiina on tarkoitettu "pömpelin" tyhjentämiseen
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”