ultimate kirjoitti:Välillä, ku joku kirjottaa et "kalat kutivat" nii luen, että "kalat kutiavat" ja säikähän että mikä se sellanen tauti on Sit alan miettiin et miten niistää tietää et kutiaako ne, ku ei ne voi raapiakaan
No, ei sitä tarvitse edes lukea väärin, kun taivuttamalla saa ihan helposti väärinymmärrettävän sanan. Mä nyt tiedä miksi sitä taivutusmuotoa sanotaan, jotain tyyliin imperfektin konditionaalimuoto (näitä floodaus), mutta tulee kutea -> kuti -> kutisi.
Meillä on kalojen kutiamiset jo ihan normaalia, tyypillinen lause "taas alko vedenvaihdon jälkeen kuparimonniset kutiseen" tai "kun heitin pitkästä aikaa tonne survaria niin johan alko, kut-kut!"
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Erään oven vieressä olevan punaisen nappulan yläpuolelta luin "oven anus". Hirmuinen nauru siitä tietysti pääsi ja ihmiset katsoivat kuin jotain hullua, yksin kun olin. Seinässä luki siis "oven avaus".
nyt tänään sen tein minkä olen vuosia aikonut tehdä,aloitin nimittäin sukututkimuksen tyttönimestäni Häröstä.
Tässä sitä odotellaan Kalajoen seurakunnasta papereita jännityksellä.
Tunnetko sattumoisin ketään Härö-nimistä?Kerään tietoa ja pienikin apu ois tarpeen.
Luin äsken eräästä otsikosta, että kidutusmatoja , vaikka siinä luki kidusmatoja..mietinkin että mitä ne kidutusmadot mahtaa olla? jonkinlaista syömistä?!
ParratonMonni kirjoitti:Nyt on kyseessä ymmärryshärö:
Sisäänpääsy on 2€ niille jotka eivät kuulu mihinkään akvaarioliiton alaiseen seuraan. Seuralaisille siis ilmainen.
Siis jos yksi maksaa, niin seuralaiset pääsevät ilmaiseksi? Vai pääseekö seuran jäsenen seuralainen ilmaiseksi..?
On se hauskaa tämä suomen kieli .
Selitän. Siis jos seuralaisen seura kuuluu akvaarioliittoon, pääsee ilmaiseksi. Jos seuralaisen seuralainen ei kuulu akvaarioliittoon kuuluvaan seuraan, seuralaisen pitää maksaa sisäänpääsymaksu.
millia kirjoitti:
No, ei sitä tarvitse edes lukea väärin, kun taivuttamalla saa ihan helposti väärinymmärrettävän sanan. Mä nyt tiedä miksi sitä taivutusmuotoa sanotaan, jotain tyyliin imperfektin konditionaalimuoto (näitä floodaus), mutta tulee kutea -> kuti -> kutisi.
Khyl, mutta konditionaali ei voi olla imperfektissä Jos tahtoo kutemista väännellä, niin kyllä se "kutisi" on ihan preesens. Ja seuraavana sitten perfekti "olisi kutenut".
--
Miun vatsalihakset saa kyytiä taas... Olen repeillyt täällä milloin millekin järkevyydelle ja keräillyt kummia katseita. Ei varmaan pitäisi lukea mitään tällaista yleisillä paikoilla.
"There are many things that we would throw away if we were not afraid that others might pick them up."
Eilisen päivän aiheista löytyy mm. "Kansilasiton akvan haihdutus". Okei, tämä on oikeastaan kirjoitushärö, mutta lopputuloksena oli silti hupaisia ajatuksia. Sisältääkö aihe kenties taikatemppuvinkkejä akvaristille, eli "miten haihdutan akvani käyttämättä kansilaseja"?
Aloin modena korjaamaan tekstiä, mutta totesin pian, ettei "Kansilasittoman akvan haihdutus" ei olen juuri sen parempi...