Albiinomonnisen kutu
Valvoja: Moderaattorit
Albiinomonnisen kutu
Hei Haloo!
-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Vettä kannattaa vaihtaa tiheään tahtiin jo nyt, koska likaantuva vesi lisää homehtumista. Homeenestoaine tosin varmaan auttaa siihen, mutta kuitenkin.
Vinkkinä, sitten kun poikaset ovat kuoriutuneet ja ruokit niitä, yritä vedenvaihton yhteydessä saada pidettyä pohja mahdollisimman puhtaana jätteistä. Pienessä poikasaltaassa se voi osoittautua hankalaksi, mutta poikaset selviävät todennäköisemmin hengissä kun eivät joudu ryömimään jätteissä.
Vinkkinä, sitten kun poikaset ovat kuoriutuneet ja ruokit niitä, yritä vedenvaihton yhteydessä saada pidettyä pohja mahdollisimman puhtaana jätteistä. Pienessä poikasaltaassa se voi osoittautua hankalaksi, mutta poikaset selviävät todennäköisemmin hengissä kun eivät joudu ryömimään jätteissä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viesti:
monniset
Hei Haloo!
Minulla monnisten munat homehtuivat kaikki ilmapumpusta huolimatta alkuyrittämillä, kun sitten yhden kerran otin niitä puolihuolimattomasti muutaman muovimukiin akvaarioveteen ja laitoin mukin akvan lampun päälle ilman ilmapumppua; siitä iti lähes kaikki poikasiksi. Otin vain homehtuneet pari kappaletta pois heti kun homehtuivat.
Onnistuminen saattoi johtua siitäkin, kun akvaariolasista sain ne ehjempinä tms. taito karttui.
Jos monnisen munat ovat tummuneet ne kuoriutuvat pian.
Syötin likoeläimiä ja artemiaa ja pudotin novotab napin myös karkki purkkiin, jossa asuivat alkuun.
Niillä oli myös ilmapumppusuodatin, jossa kypsät nitrifikaatiobakteerit.
Imuroin päivittäin lääkeruiskulla.
Onnea yritykseen.
Onnistuminen saattoi johtua siitäkin, kun akvaariolasista sain ne ehjempinä tms. taito karttui.
Jos monnisen munat ovat tummuneet ne kuoriutuvat pian.
Syötin likoeläimiä ja artemiaa ja pudotin novotab napin myös karkki purkkiin, jossa asuivat alkuun.
Niillä oli myös ilmapumppusuodatin, jossa kypsät nitrifikaatiobakteerit.
Imuroin päivittäin lääkeruiskulla.
Onnea yritykseen.
kaloja, kotiloita, kissa
albiino monnin kutu
Hei Haloo!
Itse kokeilin baktopuria yhteen erään, eikä poikasia saatu. Vasta sitten laiskotellessa onnistuin.
Tiedät poikasia tulleen kun munat häviävät lasista ja pohjalla on palloja joissa on siima. Yrittävät olla huomaamattomia
kaloja, kotiloita, kissa
-
amanda
- Senior Member

- Akvaarioseurat: LAS
Akvaariolampun päällä pito ei välttämättä ole paras konsti, koska siinä saattaa lämpö nousta herkästi liian korkeaksi.martipa1 kirjoitti:Kokeile ensi kerralla muovipurkkia akvaarion lampun päällä ja "unohda" kutu siihen pariksi päiväksi ihan akvaarioveteen.
Minä kerään munat muoviseen karkkirasiaan, jonka seiniin olen pistellyt reikiä (köyhän naisen poikasallas...
Kuoriutuneiden poikasten hoidosta löytää vaikka kuinka monta viestiketjua, kannattaa tutustua.
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
albiinomonnisen kutu
Hei Haloo!
monnisen kutu
Hei Haloo!
Mieteinpä tässä vain
Voiskohan sinne akvaarioon niitten munien päälle virittää jonkinlaisen kehikon tai vaikka löysästi sideharsoa ja jotenki kiinni ympäriltä
?Tietenkin tarkoitus olisi sellainen "vankila" kompleksi jossa vesi kiertäis normaalisti. Kun poikaset olis kuoriutuneet niin sitten varta nostais ne poikasaltaaseen uiskentelemaan ja kasvamaan.
Yerveisin. Mac Gyver
?Tietenkin tarkoitus olisi sellainen "vankila" kompleksi jossa vesi kiertäis normaalisti. Kun poikaset olis kuoriutuneet niin sitten varta nostais ne poikasaltaaseen uiskentelemaan ja kasvamaan.
Yerveisin. Mac Gyver
Re: Mieteinpä tässä vain
Epäilen, että kutu homehtuisi tuollaisessa helposti. Varsinkin, kun ns. kehikkoon tarttuu vielä kaikkea likaa. Korjatkaa, jos olen väärässä.aamunilo kirjoitti:Voiskohan sinne akvaarioon niitten munien päälle virittää jonkinlaisen kehikon tai vaikka löysästi sideharsoa ja jotenki kiinni ympäriltä
?
Albiinomonnisen kutu
Ilolla voin todeta, että todella tiheässä haavissa syntyneet, voivat nyt hyvin. Ja olen jo siirtänyt poikas altaaseen, jossa ruoka maistuu hyvin. Haavi on todella tiheä, eli luulen , että syöttö siinä olisi onnistunut.
Voitti kaikki poikas allas kokeilut.
Hei Haloo!