Sinilevä kasvien mukana
Valvoja: Moderaattorit
Sinilevä kasvien mukana
Eli jos laittaa kasveja altaasta jossa on sinilevää niin leviääkö se toiseen altaaseen?
Saisin kasveja altaaseeni, mutta siinä altaassa on ollut sinilevä-ongelmia joskus.
Pitäiskö kasvit jotenkin puhdistaa vai onko ajatus vaan haudattava?
Kasvi olis jaavansammal ja sitä tulis minun kaikkiin altaisiin eli 40, 65 ja rapeat 200 litrasisiin (200 litrasta ei ole kotiin vielä tullut).
Saisin kasveja altaaseeni, mutta siinä altaassa on ollut sinilevä-ongelmia joskus.
Pitäiskö kasvit jotenkin puhdistaa vai onko ajatus vaan haudattava?
Kasvi olis jaavansammal ja sitä tulis minun kaikkiin altaisiin eli 40, 65 ja rapeat 200 litrasisiin (200 litrasta ei ole kotiin vielä tullut).
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Tuota pelkäsinkinmillia kirjoitti:Sinilevä tulee varmasti mukana. Se taas riippuu uuden akvaarion olosuhteista miten se tulee jatkossa toimeen.

Ja tarkennuksena minulla ei ole yhdessäkään altaassa sinilevää ollut. Tuo sammal tulisi yhdeltä tuttavaltani jolla on ollut juuri siinä altaassa sinilevää.
Riskiä en haluaisi ottaa jos siitä ei varmasti pääse eroon.
Niinhän se pikkutautikin periaatteessa on kaikissa altaissa, mutta vain huonot olosuhteet tai tressi sen tuovat esilleKaizu kirjoitti:Ei niin paljoa, että olisit huomannut, mutta kyllä sitä siellä on.paul kirjoitti:Ja tarkennuksena minulla ei ole yhdessäkään altaassa sinilevää ollut.

Meinasin että ilmentyneenä ei ole ikinä ollut, mutta jos tuo altaasta jossa on sinilevästä ollut ongelma kasveja niin räjähtääkö se sinilevä kanta siitä?
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Räjähtää, jos olosuhteet ovat otolliset. Ilmeisesti sulla ei ole, koska ongelmaa ei ole. Itse en näe sinileväaltaan kasvien ottamisessa/ostamisessa mitään ongelmaa. Huuhtelemalla saa suurimman osan levästä pois ja loput nääntyy sitten altaassa, jos siellä ei ole niillä kivaa.paul kirjoitti: Meinasin että ilmentyneenä ei ole ikinä ollut, mutta jos tuo altaasta jossa on sinilevästä ollut ongelma kasveja niin räjähtääkö se sinilevä kanta siitä?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Jos altaassasi ei sinilevälle ole hyvin kasvuedellytyksiä, niin ei räjähdä.paul kirjoitti:Meinasin että ilmentyneenä ei ole ikinä ollut, mutta jos tuo altaasta jossa on sinilevästä ollut ongelma kasveja niin räjähtääkö se sinilevä kanta siitä?
Itse siirsin juuri rihmalevän vaivaamia kasveja sellaiseen altaaseen, jossa ei ole näkynyt rihmalevää -ja tämäkin kasveissa ollut levä kuoli pois.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Itseasissa se yksi teoria on että joka kalassa on pillkutauti valmiina ja joka altaassa on niitä parveilijoita vähän, mutta terveeseen kalaan ne ei tartu ellei parveilijoiden määrä lisäänny hurjasti.JJVi kirjoitti:Pilkkutauti? Kalatubiin tuo määritelmä sopisi paremmin, mutta tuskin pilkkutauti...Niinhän se pikkutautikin periaatteessa on kaikissa altaissa, mutta vain huonot olosuhteet tai tressi sen tuovat esille Wink