Best Friend -hiutaleet
Valvoja: Moderaattorit
Best Friend -hiutaleet
Onko tavallisista marketeista saatavat Best Friend -hiutaleet hyviä? Ajavatko saman asian kuin akvaariokaupan hiutaleet? Siis menevätkö ne hyvänä lisäravintona pakasteötököiden, pellettien ja pohjatabujen kanssa?
Parempi pieniä kaloja liian isossa altaassa, kuin isoja kaloja liian pienessä.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Olen käyttänyt noita Best Friend pohjatabletteja: vesi on niitä käytettäessä täynnä pieniä hituja ja samennusta. Nyt kun en ole kuukauteen niitä käyttänyt, vesi on pysynyt kirkkaana. Seran Vipachipsi on nyt ollut pohjaruoka, akvaario on kaunis ja kirkas...sen siitä saa kun pari €:ä yrittää säästää...enää en noita pohjatabuja osta. Hiutaleita samalta valmistajalta en ole koskaan käyttänyt. Olen käyttänyt Tetran ja Seran hiutaleita, eivät pilaa vettä. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Viola & eläintarhantynkä
Mä olen tota best friendiä käyttäny tuolla barbi akvaariossa missä ei mikään murunen jää killumaan veteen vaan joka ikinen hiutale kyllä syödään.
Siellä se toimii ihan hyvin jos niitä antaa vaan kerran korkeintaan kaksi viikossa (toisin sanoen jos muut hiutaleet ovat ihan lopussa).
Mutta sitten taas ne BF:n pohjatabletit... niistä ei ole mihinkään. Monniset eivät edes viitsi maistaa niitä, eivätkä kyllä borneonimunuoliaisetkaan. Partamonnit saattavat ahneuksissaan niitä mutustella mutta siihen se sitten jääkin.
Siellä se toimii ihan hyvin jos niitä antaa vaan kerran korkeintaan kaksi viikossa (toisin sanoen jos muut hiutaleet ovat ihan lopussa).
Mutta sitten taas ne BF:n pohjatabletit... niistä ei ole mihinkään. Monniset eivät edes viitsi maistaa niitä, eivätkä kyllä borneonimunuoliaisetkaan. Partamonnit saattavat ahneuksissaan niitä mutustella mutta siihen se sitten jääkin.
-
- Junior Member
-
- Member
Itsellä on juuri käytössä BF:n hiutaleruokaa ja pohjatabletteja.. Hiutaleet maistuvat vaihtelevasti, mutta kertyvät aikalailla suodattimeen, jos antaa hiemankin liikaa hiutaleita. Pohjatabletit maistuvat kyllä pohjakaloille, mutta liukenevat tosi nopeasti ja sellaista pikku höyttyrää on koko akva täynnä, mutta rubiinitetrat huolehtivat ne omiin suihinsa..
Mutta BF:n ruoan lisäksi annan toki Tetran ruokia, jottei ole yksipuolista ruokaa. 

Aina on joku joka valittaa...
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Suosittelen hylkäämään ne BF- ruoat sinne markettien hyllylle aivan samoin kuin en syöttäisi markettien kuivaruokia kissoilleni tai koirillenikaan. Eläinkauppojen kuivaruoat ovat tutkittua ja laadukasta tavaraa, joskin niissäkin on toki eroja.
Kalanruoista itse olen ehdottomasti ollut tyytyväisin New Life Spectrumin ruokiin ja voin vilpittömästi suositella niitä pääruoaksi kaikille. Laatu maksaa aina, mutta ettehän itsekään syö pelkkiä B- luokan eineksiä... Älkää siis tarjoilko niitä myöskään lemmikeillenne.
Kalanruoista itse olen ehdottomasti ollut tyytyväisin New Life Spectrumin ruokiin ja voin vilpittömästi suositella niitä pääruoaksi kaikille. Laatu maksaa aina, mutta ettehän itsekään syö pelkkiä B- luokan eineksiä... Älkää siis tarjoilko niitä myöskään lemmikeillenne.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Samaan pusken mainostamaan itselleni ihan uutta hiutaletta: JBL Gala. Paraslaatuisin hiutaleruoka johon olen törmänytMari kirjoitti:Kalanruoista itse olen ehdottomasti ollut tyytyväisin New Life Spectrumin ruokiin ja voin vilpittömästi suositella niitä pääruoaksi kaikille. Laatu maksaa aina, mutta ettehän itsekään syö pelkkiä B- luokan eineksiä... Älkää siis tarjoilko niitä myöskään lemmikeillenne.

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Minä syötän silloin tällöin BF pohjatabuja, mutta tosiaan akva on sitten täynnä "pölyä". Ostin myös JBL Gala ja Krill purkit ja on mielestäni tosi hyviä 
Kissanruoat ostan kyllä Marketista. Kyllä Latzit ja Whiskasit ihan hyviä on.

Kissanruoat ostan kyllä Marketista. Kyllä Latzit ja Whiskasit ihan hyviä on.
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
Kesää odotellessa
-
- Member
Tähän on pakko kommentoida, että niin minäkin ennen luulin. Nyt meillä on toinen kissoista ilmeisesti allerginen jollekin lisäaineelle, joten yrjöää ihan satavarmasti aina jos saa markettiruokaa, paremman seassa tai muodossa missä hyvänsä. Pakko se on uskoa, että on laatueroja.Taunus76 kirjoitti: Kyllä Latzit ja Whiskasit ihan hyviä on.
Sen olen myös huomannut, että kissat kakkivat vähemmän, kuivempaa ja vähemmän pahanhajuista tavaraa, kun ovat ns. paremmilla sapuskoilla. Eli ilmeisesti vähän sama juttu sekä kalojen että kissojen eväissä: jos lopulta itse sekä siivoaa jäljet että ostaa ruuat, valinta on melko helppo.
Se on vaan kun erikoisliikkeissä niin paljon kalliimpaa. Meidän kissat saa välillä erikoisliikkeiden ruokaa. Kyllähän niitä koko ajan syöttäisi jos vaan olisi rahaa. Eihän nuo ole kuolleet Markettien ruokaan.
Kesää odotellessa
Kesää odotellessa
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Parhaitenhan noita kissan & koiranruokia voi vertailla kun ottaa ruokakassit kauniisiin käsiin ja lukee tuoteselosteet. Markettiruoat alkaa yleensä sanoilla "tuoretta lihaa" tai "vehnää". Tuoretta lihaa voi olla vaikka 50% kun se kuivattuna onkin alle 10% ruoasta ja jos vehnää haluaa syöttää niin kyllä ranskanleipä tulee halvemmaksi. Kissanruokiin on voinu myös suihkuttaa rasvaa valmiiden papanoiden päälle, jotta taattaisiin kissan kiinnostus ruokaan. Kuka sitä ei roskaruokaa rakastaisi
!
Itse en söisi tai eläimilleni syöttäisi ruokaa joka sisältää lähinnä vehnää tai vaikkapa mystistä "hehkutusjäännöstä".

Itse en söisi tai eläimilleni syöttäisi ruokaa joka sisältää lähinnä vehnää tai vaikkapa mystistä "hehkutusjäännöstä".
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-
- Member
-
- Elite Member
Kuten sanottu, laatu maksaa. Ei ne kissat välttämättä niihin marketin ruokiin kuole, mutta virtsakiviä on odotettavissa ja muitakin epämiellyttäviä sivuvaikutuksia.Taunus76 kirjoitti:Se on vaan kun erikoisliikkeissä niin paljon kalliimpaa. Meidän kissat saa välillä erikoisliikkeiden ruokaa. Kyllähän niitä koko ajan syöttäisi jos vaan olisi rahaa. Eihän nuo ole kuolleet Markettien ruokaan.
Mikäli säästää haluaa, suosittelen tekemään niin, että ostaa kuivaruoat eläinkaupasta ja märkäsapuskat marketista.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Juuri näin meillä tehdään. Eläinlääkärikin totesi, että niiden eläinkaupan ja marketin purkkiruokien välillä ei ole niin suurta eroa kun kuivamuonissa.Mikäli säästää haluaa, suosittelen tekemään niin, että ostaa kuivaruoat eläinkaupasta ja märkäsapuskat marketista.
Mä en enää halua todellakaan riskeerata noiden virtsakivien kanssa, meidän hauva kun on nyt sitten loppuelämänsä ruokavaliolla niiden takia ja edellinen kissanikin niistä myös kärsi.
Mitä kuivaruokaa suosittelisitte kissoilleni? Ja mistä liikkeistä sitä saa? Ovat sisäkissoja, eivät käy ulkona.
Kesää odotellessa
Kesää odotellessa
Mari kirjoitti:Kuten sanottu, laatu maksaa. Ei ne kissat välttämättä niihin marketin ruokiin kuole, mutta virtsakiviä on odotettavissa ja muitakin epämiellyttäviä sivuvaikutuksia.Taunus76 kirjoitti:Se on vaan kun erikoisliikkeissä niin paljon kalliimpaa. Meidän kissat saa välillä erikoisliikkeiden ruokaa. Kyllähän niitä koko ajan syöttäisi jos vaan olisi rahaa. Eihän nuo ole kuolleet Markettien ruokaan.
Mikäli säästää haluaa, suosittelen tekemään niin, että ostaa kuivaruoat eläinkaupasta ja märkäsapuskat marketista.
Meillä syötetään pääasiassa kissoille raakaa lihaa ja kalaa ja jotakin eläinkaupan nappulaa lisänä.
Koirat ovat barffanneet jo vuosia ja täytyy myöntää että paskaa ja kaasua tulee huomattavasti vähemmän, kun ruokavalio ei ole jotakin jauhomössöä.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaa... mä "tapoin" ekan kissani väärään ruokavalioon - kissa söi melkein pelkästään silakkaa ja markettipa*kaa. Maksa sanoi poks. Myös kotikissoilla yleiset munuaisongelmat liittyvät ruokavalioon, ja nekin voivat viedä hautaan.Mari kirjoitti:Kuten sanottu, laatu maksaa. Ei ne kissat välttämättä niihin marketin ruokiin kuole, mutta virtsakiviä on odotettavissa ja muitakin epämiellyttäviä sivuvaikutuksia.Taunus76 kirjoitti:Se on vaan kun erikoisliikkeissä niin paljon kalliimpaa. Meidän kissat saa välillä erikoisliikkeiden ruokaa. Kyllähän niitä koko ajan syöttäisi jos vaan olisi rahaa. Eihän nuo ole kuolleet Markettien ruokaan.
Ruokavalio-ongelmissa on sama juttu kuin ihmisellä, ne eivät ilmaannu heti, vaan yleensä vasta kypsemmällä iällä. Ei esim. yhden viikon yletön makkaransyönti vielä aiheuta sydänkohtausta, mutta jos sama jatkuu vuosia, ongelmia on aika mahdoton välttää. Omalla kissallani eka maksatulehdus oli noin 10-vuotiaana, mutta siitä se "alamäki" lähti, eikä elukalla tainnut kovin terve vanhuus olla.
-
- Senior Member
- Viesti:
Ei se hehkutusjäännös niin mystistä oleAdrianna kirjoitti:Itse en söisi tai eläimilleni syöttäisi ruokaa joka sisältää lähinnä vehnää tai vaikkapa mystistä "hehkutusjäännöstä".
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mikä ihmeen hehkutusjäännös?
Yanna
Olen noita Best Friendin ruokia raahannut kaupasta aina kun on silmään iskeneet. Tubifex-kuutiot ovat ainoa kehuttava asia, tosin en muiden valmistajien kuutioita ole sitten käyttänytkään. Kalat tulevat surulliksi (=värittömiksi) hiutaleruuasta ja pohjatabletit sotkevat kamalasti
Pitäisi vain jostain taikoa rahat uusiin Tetran pojatabletteihin, hiutaleruokaan sekä "krillinamiin".

Pitäisi vain jostain taikoa rahat uusiin Tetran pojatabletteihin, hiutaleruokaan sekä "krillinamiin".
Etsin Vaasa-Seinäjoki akselilta täplämonnisia, katinkultamonneja, marmoritapparakaloja sekä sinineontetroja. Myös kasvit toivottuja. YV:llä tavoittaa.