On se kummaa miten nuo kalat joskus yllättävät. Jo pidemmän aikaa on ollut kutukäyttäytymistä nähtävissä, mutta itse vasta harkitsin pallokalojen kudettamista kun elin siinä käsityksessä että se on hankalaa hommaa. Kalat tosin olivat jo askeleen edellä...
Pallokalapoikasen hoito
Valvoja: Moderaattorit
-
Nica
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Pallokalapoikasen hoito
Eilen akvaariota puhdistaessa vastaan uiskenteli pienen pieni pallokalan poikanen. Varmistuttuani siitä ettei kyseessä ollut väsyneen akvaristin haaveilu (myös avo näki poikasen) haavin poikasen innosta hihkuen poikasaltaaseen. Siellä se nyt uiskentelee, korkeintaa puolen sentin mittainen hellyyttävä otus. Mutta mitä ihmettä sille voisi syöttää? Survarit tuskin menevät kun ne ovat isompia kuin itse tyyppi. Onko kellään kokemusta pallokalojen poikasten kasvatuksesta? Kaikki neuvot olisivat tarpeen asap 
On se kummaa miten nuo kalat joskus yllättävät. Jo pidemmän aikaa on ollut kutukäyttäytymistä nähtävissä, mutta itse vasta harkitsin pallokalojen kudettamista kun elin siinä käsityksessä että se on hankalaa hommaa. Kalat tosin olivat jo askeleen edellä...
Nica
Pallokaloihin täysin hurahtanut.
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Koita kasvattaa jotain elävää ruokaa (artemiaa, mikromatoja?) ja tarjoile sinnä aikaa vaikka survaria tai simpukkaa. Sillä on varmaan jo sen kaliberin hampaat että saa ruoasta paloja irti
.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
Nica
- Junior Member

Kiitos neuvosta
Annoin äsken survareita jotka leikkasin hieman pienemmäksi. Näytti kiinnostavan mutta en nähnyt poikasen varsinaisesti syövän niitä. Myöhemmin se näytti näykkivän jotain lehtien pinnoilta, eli eikähän se jotain saa vatsaansa. Artemiaakin on tulossa.
Onko sinulla Adrianna (tai kellään AW:läisellä) tietoa kuinka nopeasti pallokalan poikaset kasvavat? Oletko itse joskus kasvattanut?
Onko sinulla Adrianna (tai kellään AW:läisellä) tietoa kuinka nopeasti pallokalan poikaset kasvavat? Oletko itse joskus kasvattanut?
Nica