Poikanen bongattu altaasta

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jensba
Junior Member
Junior Member

Poikanen bongattu altaasta

Viesti Kirjoittaja jensba »

Tein tänään ihanan havainnon altaassani kun ruokin malaweja. Olen piilottanut suodattimen laittamalla korkean juurakon sen eteen akvaarion takakulmaukseen, jonne isot kalat eivät pääse, mutta roskat pääsee kuitenkin suodattimeen ja tuolla nurkassa näin pikkuisen n.3mm pitkän malawi poikasen piilottelevan ja popsivan ruuasta tulleita murusia. olen aivan haltioissani, mutta samalla kauhuissani haluaisin laittaa sen poikasaltaaseen, mutta voiko se tuolla nurkassa selvitä hengissä sopivaan kokoon asti?
Iloinen sydän pitää ihmisen terveenä
ninuska
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Voi hyvinkin selvitä. Minulla on monista poikueista selvinnyt aina muutama poikanen piilottelemalla. Riippuu paljon suojaväristä, ruskeat poikaset selviävät parhaiten, kirkkaamman väriset sitten huonommin.

Sen verran ihmettelisin, että juurakko malawialtaassa? Yleensä niitä ei sinne suositella, kun laskevat pH:ta. Onko kenties minkälainen juurakko?
jensba
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jensba »

Minulla on altaassa vain yksi juurakko, joka peittää suodattimen. Se ei ole vaikuttanut mitenkään veden ph:n koska siellä on kuitenkin niin paljon kiviä. ph on tällä hetkellä 8. Poikanen lähes musta. Pullotaako naaraan leuka kun se hautoo?? Kauanko naaras yleensä hautoo??
Iloinen sydän pitää ihmisen terveenä
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

jensba kirjoitti:Pullotaako naaraan leuka kun se hautoo?? Kauanko naaras yleensä hautoo??
Pullottaa. Toisilla pullottaa vain leuka ja toisilla myös posket. Otsikolla "Ongelma" tältä palstalta löydät muutamia kuvia hautovista naaraista. Naaras hautoo lajista riippuen kolmesta kuuteen viikkoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”