Uskaltaako sitä Optirocin hiekkaa ostaa?
Valvoja: Moderaattorit
Uskaltaako sitä Optirocin hiekkaa ostaa?
Optirocin hiekkaa ostaa,vai löytyykö siitä vielä öljyä?
Bilteeman hiekkaa mun ois hankala saada ja jos se tosiaan on vaaleaa niin ei tack...
Kävin tossa paikallises eläinkaupas ja sielä oli jonkulaista hiekkaa n.2kg pusseis ja hintaa oli 5€--huh ja jos tollaseen 240 L akvaan menee ainakin 40kg (?) niin jo tulee hintaa.
Niin ja jos sitä optirocia pitää vielä niin kauan pestä ni voi pojat...ei o helppoa tää...
Mitä savea laitatte hiekan alle?Ja kuinka paljon?Ja mistä sitä saa?Täällä ei ees myyjä ollu kuullukkaan asiasta...
Edit: Otsikko kuvaavammaksi.
-- Ylläpito.
Bilteeman hiekkaa mun ois hankala saada ja jos se tosiaan on vaaleaa niin ei tack...
Kävin tossa paikallises eläinkaupas ja sielä oli jonkulaista hiekkaa n.2kg pusseis ja hintaa oli 5€--huh ja jos tollaseen 240 L akvaan menee ainakin 40kg (?) niin jo tulee hintaa.
Niin ja jos sitä optirocia pitää vielä niin kauan pestä ni voi pojat...ei o helppoa tää...
Mitä savea laitatte hiekan alle?Ja kuinka paljon?Ja mistä sitä saa?Täällä ei ees myyjä ollu kuullukkaan asiasta...
Edit: Otsikko kuvaavammaksi.
-- Ylläpito.
Jos saatavilla on jotain muutakin optirocin kokoa kuin tuo 0,5-1,2 mm hiekka, niin käytä sitä, ei ainakaan öljyä tarvitse pelätä. Eikä tuosta varoitetustakaan koosta kaikille ongelmia tullut. Optirocin hiekkaa joutuu kyllä pesemään ja huuhtomaan, mutta niin todennäköisesti joutuisi sitä eläinkaupan hiekkaakin, kerranhan se homma vain pitää tehdä eikä se nyt ihan niin rankkaa ole kuin mitä välillä täältä kuvan saa.
Käsittääkseni hiekan alle laitetaan ihan normaalia punasavea, jota saanee askartelutarvikeliikkeistä. Itse olen tyytynyt täsmälannoittamaan saviturvepalleroilla, jotenkin hiukan helpomman oloista kuin tökkiä koko pohja täyteen savea niin että aina pölisee jos ja kun kasveja siirtelee.
Käsittääkseni hiekan alle laitetaan ihan normaalia punasavea, jota saanee askartelutarvikeliikkeistä. Itse olen tyytynyt täsmälannoittamaan saviturvepalleroilla, jotenkin hiukan helpomman oloista kuin tökkiä koko pohja täyteen savea niin että aina pölisee jos ja kun kasveja siirtelee.
Dixi et animam levavi.
-
jokelamaniac
- Advanced Member

-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Hiekka
Biltemasta saa kahden kokoista puhallushiekkaa, siitä karkeammasta olen tykännyt, eikä tarvitse pestä.tellu73 kirjoitti:kun juuri tuota kokoa kait pitäs se hiekka olla kun tulee monnisia..Pienempi raekoko(jos sitä nyt on)kait on jo aika puuteria..
Hiekka
No niin..kävin tuossa K-raudassa ja sieltä hommasin hiekkaa...Pussissa luki Hiekkapojat Oy-Raahe..onko tuttua kellekään?Ja säkki oli 40kg ja hintaa oli vaivaiset 4.68€.Siis tosi halpaa.Väriltään se oli sellaista tummahkoa.Bilteman säkit kait maksaa 25kg 6.5€,joten hyvät kaupat tuli tehtyä