Musée Océanographique

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pitchoune
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Musée Océanographique

Viesti Kirjoittaja pitchoune »

Edelleen omaa "maailman akvaariot"-topikkia odotellessa...

Onko joku käynyt Monacossa Jacques Cousteaun merimuseossa? Millainen paikka oli sisältä? Itse olen ihastellut laitosta vain ulkoapäin, mutta ensi kesänä saatan piipahtaa sisälläkin katsomassa akvaarionäyttelyt. Hinta näyttää olevan 6/11 euroa.
...kaikessa rauhassa kalojen kanssa...
Barone
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Barone »

Mä olen käynyt siellä noin kymmenen vuotiaana eli kaksikymmentä vuotta sitten.
Muistan paikasta sen että se teki minuun suuren vaikutuksen. Kannattaa käydä. Aion joskus mennä uudestaan.
Kotona 468 l keskeneräinen selkäuimarimonni-allas ja 200 l "ei tietoa"-allas.
Lisäksi löytyy kani ja 2 marsua.
Marjis
Member
Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Minä kävin alkukesästä 2002. Hieno paikka. Etenkin monessa kerroksessa oleva hyvin iso akvaario, jossa mm haita ja kilpikonnia. Siinä altaassa on jokunen kuutio vettä. Suosittelen kyllä käyntiä jos on Monacoon menossa.
PauliinaS
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja PauliinaS »

Oui, absolument - suosittelen! Kävin viime kesänä ja paikka oli kaikin puolin siisti ja hyvin hoidettu ja siellä oli todella paljon nähtävää, sen jättiakvaarion lisäksi mm. paljon meriakvaariokaloja. Akvaarioiden tekstit ja lajikuvat/-selitykset eivät olleet täydellisesti ajan tasalla, mutta ranskaa osaamaton ei varmaan edes kiinnitä huomiota moiseen. (Englanninkielisiä tekstejä ei varmaan juurikaan ollut, en ole varma kun osaan molempia.)

- Pahasti off topic, mutta suosittelen Monacoon menijälle lämpimästi myös Jardin Exotique -puistoa, valtavia 10-20-metrisiä kaktuksia, agaaveja ym. kasveja JA puutarhassa on myös todella hieno tippukiviluola, jonne oli kesällä ihanan viileä oppaan johdolla laskeutua ne sadat portaat.

Ja ken kulkee Nizzan lentokentän kautta, huomatkoon lähtöaulan (jos muistan paikan oikein) suurehkon, upean ja ainakin kesällä 2005 hyvinhoidetun ja kalaisan meriakvaarion!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”