Lieteimuri moottorilla

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Lieteimuri moottorilla

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kukas semmoisia valmistaa ja onko hinnakaskin? Tavallinen lappoimuri tuntuu turhan vaivalloiselta :I
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Minulla on kerran ollut sellainen. Valmistajaa en muista mutta minulla ollut ei ollut kenenkään tunnetun tekema kuten Eheim. Ja ainakin sen pohjaimurin käyttökokemuksesta voin sanoa että ei kannata ostaa jos löydät sellaisen, sillä ei tee mitään.

Minä omanamielipiteenäni sanon ettei paristokäyttöistä pohjalappoa kannata ostaa.

-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.



Muokattu - Timppa on 22/10/2001 10:04:29
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Kyllä kai niitä aika monikin valmistaa, mutta ainakin eheimin moottorilapon olen nähnyt.
Niillä sitten onkin jo hintaa...muistaakseni tuo eheimin oli viidensatasen tuntumassa.

email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
ICQ: 108723494
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Mihin sitä moottoria tarvitsee Kun säätää lapon letkun halkaisijaa saa kyllä ihan riittävän tyhjenemisnopeuden. Ainoa vaiva pitkässä letkussa on sen toisen pään laitto akvaarioon,toisen kylppäriin, pieni imaisu (jos homman osaa ei tarvitse edes imaista) ja lopussa letkun keräys samalla tyhjentäen takaisin sinne missä sitä säilyttää.

Kertokaa mulle miten moottorin lisääminen siihen jotenkin helpottais hommaa
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Pitää varmaan jättää ostamatta kuparitetratkin kun kaikki eivät niistä tykkää ;)

Ei, mutta ihan tosi. Onko se niin huono sitten muka? Mistä saisi hyvän "suppilon" rakenneltua kun nuo kaupan lapot ovat niin julmetun suuria aina? Pohjaa on vaikea käydä järjestelmällisesti läpi kun lähtee liian nopeasti paljon vettä sekä lappo on niin iso, ettei sillä pääse kaikkiin paikkoihin -> jää liikaa lietettä.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Pitää varmaan jättää ostamatta kuparitetratkin kun kaikki eivät niistä tykkää ;)

Ei, mutta ihan tosi. Onko se niin huono sitten muka? Mistä saisi hyvän "suppilon" rakenneltua kun nuo kaupan lapot ovat niin julmetun suuria aina? Pohjaa on vaikea käydä järjestelmällisesti läpi kun lähtee liian nopeasti paljon vettä sekä lappo on niin iso, ettei sillä pääse kaikkiin paikkoihin -> jää liikaa lietettä.
Se on tosiasia ettei ainakaan sillä mikä minulla oli tehnyt mitään. Tuosta Eheimin patteripohjaimurista en tiedä, hinta ainakin on kohdallaan joten pitäisi olla hyvä..

Jos altaasi tyhjenee liian nopeasti niin lappoa puolet pohjasta tälläviikolla ja toinenpuoli ensiviikolla..)

Aika hankalaa ainakin sormella on lappoletkun toisestapäästä jarrutella vedenvirtausta jos akvaario on olohuoneessa ja letkua laposta on jatkanut vaikka niin että se menee esimerkiksi kylpyhuoneen lattiakaivoon joka on 10 m päässä, tai Lisalla on siinä avio/avomiehellekkin hommia kun on "jarrumiehenä."...

Minäkö muka ajatteleisin asioita kaksimielisesti ?. Hyi se paha pois minusta...


-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Aika hankalaa ainakin sormella on lappoletkun toisestapäästä jarrutella vedenvirtausta jos akvaario on olohuoneessa ja letkua laposta on jatkanut vaikka niin että se menee esimerkiksi kylpyhuoneen lattiakaivoon joka on 10 m päässä, tai Lisalla on siinä avio/avomiehellekkin hommia kun on "jarrumiehenä."...
Kurista letkua. Jos sen läpimitta menee esim puoleen niin kyllä virtauskin vähenee huomattavasti. Toinen vaihtoehto on hankkia sovitin ja halkaisijaltaan pienempi letku.

Käytännön esimerkkinä voisi käyttää lappoamistna ilmapumpun letkulla. Meinaan vaati jo aikamoista kärsivällisyyttä jos aikoo akvaarion sillä tyhjentää
Tiitu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1234
Liittynyt: 18:22, 21.06.2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Minulla on ollut noin vuoden verran käytössä Eheimin patteri-imuri, joka toimii hyvin paitsi kun akvaarion vedensyvyys on noin 40 cm tai alle. Silloin se on yksikertaisesti liian pitkä ja imee pölyjä ilmasta eikä vedestä, vaikka jatkopätkän ottaisikin irti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”