Partisten ruokinnasta?
Valvoja: Moderaattorit
Partisten ruokinnasta?
Mulla on kolme pikku partamonnia akvaariossa ja olen antanut niille iltaisin ruokaa valojen sammuttua, mutta mollit näyttää hätyttelevän ne pois ja syövän niiden ruuan. Eikö partisten pitäisi puolustaa ruokaansa? agressiivisia ruoka aikana?! nämä ovat n.3cm pituisia, pitää kai vaan antaa syödä levää vai?
Lienevät vielä niin pieniä etteivät rupea ryppyilemään muille kaloille. Odota kunnes ovat isompia
Voisit laittaa niille salaatinlehtiä akvaarioon. Niistä tuskin mollit ovat niin kiinnostuneita. Keität sen salaatinlehden pehmeäksi ja sitten salaatti kiinni lasiin, vaikka leväskraapalla.
-------------------------
email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
Voisit laittaa niille salaatinlehtiä akvaarioon. Niistä tuskin mollit ovat niin kiinnostuneita. Keität sen salaatinlehden pehmeäksi ja sitten salaatti kiinni lasiin, vaikka leväskraapalla.
-------------------------
email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
-
- Starting Member
Hei.
Yksi hyvä vinkki salaatin lisäksi voisi olla keitetty kesäkurpitsa lohkot ja kuoritut pakasteherneet. Mun partamonnit on ainakin niihin ihan hulluna koosta riippumatta. Kannattaa aluksi tosin anta vähän ja kattoo jos kelpaa. Ylijääneen osan, mitä vuorokaudessa kalat ei ole ehtineet syödä olen yleensä poistanut. Tosin viimeaikoina ei ole jäänyt mitään poistettavaa vaan kaikki on mennyt kaupaksi. Kannattaa kokeilla.
Yksi hyvä vinkki salaatin lisäksi voisi olla keitetty kesäkurpitsa lohkot ja kuoritut pakasteherneet. Mun partamonnit on ainakin niihin ihan hulluna koosta riippumatta. Kannattaa aluksi tosin anta vähän ja kattoo jos kelpaa. Ylijääneen osan, mitä vuorokaudessa kalat ei ole ehtineet syödä olen yleensä poistanut. Tosin viimeaikoina ei ole jäänyt mitään poistettavaa vaan kaikki on mennyt kaupaksi. Kannattaa kokeilla.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Olen syöttänyt partiksille pohjatablettien lisäksi monenlaisia vihanneksia (keitettynä) kuten kurkkua, salaattia ja herneitä. Uusin villitys on keitetty banaani, joka näyttää olevan mitä suurinta herkkua! Partikset syövät monnisten lailla innokkaasti myös kaurapuuroa.
Kannattaa kokeilla... olin itse ihan shokissa kun poikaystäväni heitti altaaseen kiehautetun banaaninpalan, mutta näköjään ruokinnassa mielikuvitus on valttia
Sanna
Kannattaa kokeilla... olin itse ihan shokissa kun poikaystäväni heitti altaaseen kiehautetun banaaninpalan, mutta näköjään ruokinnassa mielikuvitus on valttia

Sanna