Partisten ruokinnasta?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
delfiini
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Partisten ruokinnasta?

Viesti Kirjoittaja delfiini »

Mulla on kolme pikku partamonnia akvaariossa ja olen antanut niille iltaisin ruokaa valojen sammuttua, mutta mollit näyttää hätyttelevän ne pois ja syövän niiden ruuan. Eikö partisten pitäisi puolustaa ruokaansa? agressiivisia ruoka aikana?! nämä ovat n.3cm pituisia, pitää kai vaan antaa syödä levää vai?
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Lienevät vielä niin pieniä etteivät rupea ryppyilemään muille kaloille. Odota kunnes ovat isompia
Voisit laittaa niille salaatinlehtiä akvaarioon. Niistä tuskin mollit ovat niin kiinnostuneita. Keität sen salaatinlehden pehmeäksi ja sitten salaatti kiinni lasiin, vaikka leväskraapalla.

-------------------------
email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
aku
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aku »

Hyvä idea taika-jim! Pitää hyödyntää.

vihreä oli salaattini
Marko Lehto
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Marko Lehto »

Hei.

Yksi hyvä vinkki salaatin lisäksi voisi olla keitetty kesäkurpitsa lohkot ja kuoritut pakasteherneet. Mun partamonnit on ainakin niihin ihan hulluna koosta riippumatta. Kannattaa aluksi tosin anta vähän ja kattoo jos kelpaa. Ylijääneen osan, mitä vuorokaudessa kalat ei ole ehtineet syödä olen yleensä poistanut. Tosin viimeaikoina ei ole jäänyt mitään poistettavaa vaan kaikki on mennyt kaupaksi. Kannattaa kokeilla.
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Muitakin vihanneksia kannattaa kokeilla keitettynä, kuten porkkanaa.

Kyllä ne oppivat pitämään puolensa ruokailussa ja normaalissa akvaariossa riittää varmasti
levääkin syötäväksi
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja skare »

Olen syöttänyt partiksille pohjatablettien lisäksi monenlaisia vihanneksia (keitettynä) kuten kurkkua, salaattia ja herneitä. Uusin villitys on keitetty banaani, joka näyttää olevan mitä suurinta herkkua! Partikset syövät monnisten lailla innokkaasti myös kaurapuuroa.

Kannattaa kokeilla... olin itse ihan shokissa kun poikaystäväni heitti altaaseen kiehautetun banaaninpalan, mutta näköjään ruokinnassa mielikuvitus on valttia :)

Sanna
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”