Seepraplekon (Hypancistrus zebra) kutu.
Valvoja: Moderaattorit
Seepraplekon (Hypancistrus zebra) kutu.
Kuopiolainen Jani Blomberg huomasi tänä aamuna (9.11.2001) 900 litraisessa altaassaan "yllätyksen." Seepraplekon kudun.
Jani otti kutuputken pois siitä syystä että altaassa jossa kutu tapahtui on paljon muitakin kaloja esimerkiksi monia muita pleko lajeja, corydoraksia, nuoliaisia jne. Laittaakseen kudun uroksen kanssa erilliseen haudonta altaaseen.
Kutu kumminkin "luiskahti" hiekan takia jota putkessa oli sieltä pois pakasterasiaan jossa Jani urosta + kutua oli siirtämässä ja samalla otti siitä kuvan.
Eipä muuta, tässähän tämä.
Jani varmaan kertoo itse loput kunhan tilanne kehittyy.
-------------------------
Vihaisena laske neljään; hyvin vihaisena kiroa.
Muokattu - Timppa on 09/11/2001 20:03:06
Jani otti kutuputken pois siitä syystä että altaassa jossa kutu tapahtui on paljon muitakin kaloja esimerkiksi monia muita pleko lajeja, corydoraksia, nuoliaisia jne. Laittaakseen kudun uroksen kanssa erilliseen haudonta altaaseen.
Kutu kumminkin "luiskahti" hiekan takia jota putkessa oli sieltä pois pakasterasiaan jossa Jani urosta + kutua oli siirtämässä ja samalla otti siitä kuvan.
Eipä muuta, tässähän tämä.
Jani varmaan kertoo itse loput kunhan tilanne kehittyy.
-------------------------
Vihaisena laske neljään; hyvin vihaisena kiroa.
Muokattu - Timppa on 09/11/2001 20:03:06
Hienoa!Kuopiolainen Jani Blomberg huomasi tänä aamuna (9.11.2001) 900 litraisessa altaassaan "yllätyksen." Seepraplekon kudun.
Janin kannattaisi siirtää nyt seepraplekonsa kokonaan eri altaaseen (tommoinen 200 litraa). Seepraplekot nimittäin kutevat kyllä mielellään uudestaan, kunhan ovat alkuun päässeet. Poikasia tulee kerrallaan aika vähän, mutta toimivassa systeemisssä niitä on kokoajan kasvamassa ja suurimmasta päästä niitä voi sitten siirtää muualle.
Ei se seeprapleko ole kallis muuta kuin Suomessa! Saksassa säännöllinen perushinta on n. 50 DM:aa eli 150 meikäläistä rahaa.
-
Jani
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Voihan vinetto!!! Ja varaankin heti n- kappaletta niitä kaloja itselleni Eikun aina olen tuosta kalasta haaveillut mutta hanke on kaatunut siihen kalan hintaan ja pelkoon siitä että kallis kala delaa altaaseen päivässä pitkän matkan rasitusten takia.Kuopiolainen Jani Blomberg huomasi tänä aamuna (9.11.2001) 900 litraisessa altaassaan "yllätyksen." Seepraplekon kudun.
Itse olen pleko ja imumonni fani (kiekkojen ohella) ja ois enemmän kuin tervetullutta saada kotimaassa kasvatettuja "järkevän" hintaisia seepraplekoja markkinoille...
Ei kun tehdas vaan pyörimään ja seeproja myyntiin Jani!!!
p.s. itse himoitsen juuri paikalliseen liikkeeseemme tullutta plekoa joka on lapussa L-numerolla L-91...hinta miltei 500 mk.....
Onpahan täälläkin noita ollut (juuri tolla hinnalla) ja eivät hirveästi mihinkään liikkeestä ole liikkuneet. Odota tovi ja kysy kauppiaalta (jos pleko ei mihinkään liiku) että montakohan vuotta hän haluaa sitä tilapaismajoitusta liikkeessään tarjotap.s. itse himoitsen juuri paikalliseen liikkeeseemme tullutta plekoa joka on lapussa L-numerolla L-91...hinta miltei 500 mk.....
-
Jani
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sanoppa muuta. Pakko yrittää venyttää ostoa senverran että kaveri heltyy antamaan alennusta. Tai sitten pitää houkutella joku ostamaan kala mulle joululahjaksiOnpahan täälläkin noita ollut (juuri tolla hinnalla) ja eivät hirveästi mihinkään liikkeestä ole liikkuneet. Odota tovi ja kysy kauppiaalta (jos pleko ei mihinkään liiku) että montakohan vuotta hän haluaa sitä tilapaismajoitusta liikkeessään tarjota
-
JaBlo
- Junior Member

- Viesti:
Kutu tosiaankin ilmestyi kutuputkeen 9.11.Edellisen päivän pariskunta vietti tiiviisti putkessa,naaras syvemmällä ja koiras suuaukon lähellä.
Kyseiset kalat ovat olleet minulla noin 3vuotta.Niitä oli alunperin 4kpl,mutta yksi kuoli hiljattain kasvipuskaan.
Kalat ovat eläneet koko ajan kiekkoaltaassa.Allas on aika runsaasti kansoitettu,mutta hyvin ovat seeprat voineet.
PH on ollut 6.5 ja lämpötila +30c.Vettä vaihdettu 1-2 kertaa viikossa.
Kutu ei ollut hedelmöittynyt,mutta tämä on hyvä alku.Kalat ovat tällä hetkellä omassa altaassa,jossa on helpompi säädellä vesiarvoja.
Jatkoa odotellaan!
Kyseiset kalat ovat olleet minulla noin 3vuotta.Niitä oli alunperin 4kpl,mutta yksi kuoli hiljattain kasvipuskaan.
Kalat ovat eläneet koko ajan kiekkoaltaassa.Allas on aika runsaasti kansoitettu,mutta hyvin ovat seeprat voineet.
PH on ollut 6.5 ja lämpötila +30c.Vettä vaihdettu 1-2 kertaa viikossa.
Kutu ei ollut hedelmöittynyt,mutta tämä on hyvä alku.Kalat ovat tällä hetkellä omassa altaassa,jossa on helpompi säädellä vesiarvoja.
Jatkoa odotellaan!