Kalastojuttuja

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
remy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 133
Liittynyt: 15:13, 11.02.2006
Paikkakunta: Ylivieska

Kalastojuttuja

Viesti Kirjoittaja remy »

Laitetaampas tämä mun sekasotku muittenki funtsittavaksi

60 litraa:
5 ottoa
partamonninpoikanen 2cm
n.50 keltabarbinpoikasta n.2cm

lt. 23-24C
pehmeä vesi (vesilaitoksen mukaan dH 2,6)

112 litraa:
helmirihmakoiras
4 keltabarbia
8 kiilakylkeä
5 kuusiraitabarbia
leväbarbi (lainassa kaverin altaan muuton takia)
verkkonuoliainen
partiskoiras

lt.25-26C
pehmeä vesi


Tarkotus olis kasvattaa noi keltsinpoikaset myyntikokoon ja viedä liikkeeseen. Levis lähtee tässä kesällä takaisin oikealle omistajalleen kunhan hänen altaansa on muuttanut.
Nuo 4 isoa keltsiä tuli vähän vahingossa mulle ja antaisinkin ne mieluusti pois liikakansoituksen poistamiseksi.
Aion hankkia 240-300 litraisen altaan n. vuoden kuluttua ja se olisi sitten ainoa allas.
Mutta mitä tekisin sitä odotellessa? 8O
Ensin ajattelin keltakääpiöahvenia tohon 60-litraiseen kunhan keltsivauvat lähtee mutta nyt päätin laittaa jäitä hattuun. Ei enempää kaloja...
Jos siirtäis sinne noi kuusiraidat.

Sopiiko poppoo sitten yhteen siihen uuteen vai olenko peruuuttamattomasti kahden (lue kolmen) akvaarion loukussa? 8-)

Nyt saa ampua
SnowBear*
Senior Member
Senior Member
Viestit: 621
Liittynyt: 22:07, 01.03.2004
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Mä voisin sanoa että kolmen altaan kohtalo ei riipu kalastosta vaan siitä että altaisiin jää koukkuun. Mulle piti alunperin tulla vain ja ainoastaan yks 420 litrainen allas ja nyt altaita on yhteensä 3 :roll:
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Heips!

Mun mielestä siihen uuteen 240-300L mahtuu hyvin koko poppoo, pois lukien leväbarbin ja verkkonuoliaisen (äkämystyy vanhemmiten, kun ei ole laji seuraa) sekä toisen partamonnin (jos ovat eri sukupuolta taikka koiraita). Nuo keltabarbitkin mahtuisivat sekaan tai voisit luopua niistä ja kasvattaa jonkin verran muiden lajien parvikokoja. Verkkonuoliaisen ja partiksen tilalle voisi ottaa parven piikkisilmiä pohjalle mylläämään (hiekkapohja). Lämpötilaksi sitten 25-26 astetta.
remy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 133
Liittynyt: 15:13, 11.02.2006
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja remy »

Höpötys kirjoitti:Heips!

Mun mielestä siihen uuteen 240-300L mahtuu hyvin koko poppoo, pois lukien leväbarbin ja verkkonuoliaisen (äkämystyy vanhemmiten, kun ei ole laji seuraa) sekä toisen partamonnin (jos ovat eri sukupuolta taikka koiraita). Nuo keltabarbitkin mahtuisivat sekaan tai voisit luopua niistä ja kasvattaa jonkin verran muiden lajien parvikokoja. Verkkonuoliaisen ja partiksen tilalle voisi ottaa parven piikkisilmiä pohjalle mylläämään (hiekkapohja). Lämpötilaksi sitten 25-26 astetta.
Ajattelinkin että joko hommaan verkolle täysikasvuisia kavereita tai sitten annan sen pois ja tilalle monnisia. Jotenki monniset on mulle mieluisempia kuin piikkikset.
Leviksiä mulla on ollut "aina" joten hankin nyt noita ottoja ja isoon voisin tuplata niitten määrän. Ovat niin ihania eivätkä vie senttejä kalakiintiöstä niin huimasti.
Kuusiraitoja ja kiiloja hankin sitte lisää tai yritän varmaan viljellä jompaa kumpaa kunhan noita altaita vapautuu. Molemmat ovat kuteneet nykyisessä asustellessaan.
Jos jää vaan yks allas niin yritän saada toisen partiksen jonnekin. Toivottavasti jää 2 :mrgreen:

Jatkokysymys: Jos verkko lähtee ja 1 partis ja monniset on pohjalla, voisko niitten seuraan ottaa salamanteriplekon/plekoja?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”