Kerokaa miten saisin itikan poikasia kuivatettua taistelukaloille.
Olen yrittänyt siivilöidä kankaan läpi, mutta kun ne kuivavat ovat ihan littanoita, eikä saa irti kankaasta.
Aunut missä onnistun niin on nolata itseni siellä lammikossa leikkiessäni toukilla
Ehkäpä siksi että haluaa säilöä niitä vastaisen varalle, silloin kun nitä ei löydy elävinä. Jos kaataisit toukat joista on valutettu vesi pois esim. muovi astiaan, sen pinta on luultavasti niin liukas että toukat irtoavat viimeistään kun rapsuta puukolla.
Jos taasen haluaa kuivattua matoa tarjota, niin mm. Seralta löytyy todella edukkaasti FD Rote Mückenlarven eli pakastekuivattuja punaisia surviaisentoukkia. Näitä syövät jopa kääpiöpallokalat jotka ovat tunnetusti äärettömän nirsoja pirulaisia .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Itse olen kuivattanut hyttysentoukkia näin : enimmät vedet pois jonkin siivilän avulla, levittänyt leivinpaperin päälle ja kuivattanut pari pvää akvaariovalaisimen päällä ja murskannut pienemmiksi paloiksi ja tyhjään ruokapurkkiin. En sitten tiedä onko noissa juuri mitään "hyödyllistä" tallella, mutta hyvin ovat maistuneet!
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit