Kuinka aqua-web menetti kiinostavuudensa.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Kuinka aqua-web menetti kiinostavuudensa.

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Mietin vain kuinka nopeasti aqua-web on menettämässä kiinnostavuudensa. Sillä kun näitä viestejä lukee niin ympyrä on ikäänkuin sulkeuitunut tai ollaan taas alkupisteessä tai ollaanko edetty ollenkaan. So is very hard to find some new ways in nowaday's
In numbers of ten the power is in one.
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Viestit: 731
Liittynyt: 17:12, 30.01.2002
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuinka aqua-web menetti kiinostavuudensa.

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

Tuukkis kirjoitti:Mietin vain kuinka nopeasti aqua-web on menettämässä kiinnostavuudensa. Sillä kun näitä viestejä lukee niin ympyrä on ikäänkuin sulkeuitunut tai ollaan taas alkupisteessä tai ollaanko edetty ollenkaan. So is very hard to find some new ways in nowaday's


Miten niin alkupisteessä? Mikä oli alkupiste? Käsittääkseni tämä on keskustelufoorumi, jossa akvaarioharrastajat voivat kommunikoida keskenään. Minusta AW toimii tarkoituksensa mukaisesti vallan hyvin.

Millä tavoin ympyrä on sulkeutunut? onko AW:lla mielestäsi jokin päämäärä, joka pitää saavuttaa jossakin vaiheessa? Ilmestyyhän esim. Hesarikin edelleen, vaikka se on vanha sanomalehti. En ole huomannut, että sen ympyrä tai mikään muukaan olisi mitenkään sulkeutunut alkupisteistä puhumattakaan.
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
mariana
Senior Member
Senior Member
Viestit: 855
Liittynyt: 00:57, 22.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mariana »

Siis hä? Kai tämä palsta kiinnostaa ihmisiä erilailla riippuen kuinka pitkään on akvaarioita harrastanut? Juuri harrastuksen aloittanutta kiinnostaa enemmän ja on paljon kysyttävää asioista jotka pitkään harrastaneelle ovat päivänselviä. Eihän täällä ole pakko lorvia jos tuntuu ettei palstalla ole enää mitään annettavaa. Omasta mielestä täällä on mukavaa turista muiden harrastajien kanssa ja aina oppii uutta. Itselläni ei ainakaan ole yhtään ystävää lähipiirissä joka harrastaisi akvaarioita joten tämä on hyvä paikka "kohdata" muita harrastajia.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Niin justiin, voisin sanoa.
Ei kait tässä mitään ympyröitä ole?
En ole havainnut hypänneeni karuselliin.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Harvakseltaan enään vastailen. Kysymyksiä olen esittänyt muistaakseni kolme ja viestejä on vasta 13970. :mrgreen:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Niinpä, herra järven mielenkiintoisia vastauksia ja asiallisia väittämiä olenkin kaivannut. No ehkä kiekko puolella on ympyrä aika pieni, samoinkuin tekniikassa on aika pysähtynyt.
Ehkä se on sitten niin kun aikansa harrastanut niin tuntuu että kaikki on luettu ja koettu.
In numbers of ten the power is in one.
Korento
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 21:58, 04.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Korento »

No on tämä sivusto kyllä aloittelijalle varsinainen kultakaivos! Vaikka akvaario perustettiin ennen kuin aquawebin löysin, niin kaikki asiat on saatu kuntoon haku-toiminnon avulla. En tiedä sitten, jos "ammattilaisille" ympyrä on sulkeutunut, mutta meitä aloittelijoita tämä kyllä palvelee loistavasti. :mrgreen:
Lunatic
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 14:36, 18.12.2005

Viesti Kirjoittaja Lunatic »

Minullakin kiinnostus on laskenut; oikeastaan koko akvaarioharrastukseen. On kesä ja kissoja on nyt 5 kappaletta, joten kiinnostus näihin asioihin on suurempi. Olen jo harkinnut koko akvaariosta luopumista, mutta ehkäpä tämä vaihe menee ohi. Ainakin toivon niin.
Tuilu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 47
Liittynyt: 21:03, 15.03.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuilu »

Mielestäni a-w on kyllä paikkansa vakiinnuttanut. Luulen, että aika usea on kuitenkin enemmänkin "rivijäseniä" ja siis vain lukevat viestejä eivätkä enemmälti ota osaa keskusteluihin.

Itse olen ainakin monet vinkit ja ideat palstalta saanut eikä innostus akvaarioihin ole ainakaan laantunut.
Törökala
Member
Member
Viestit: 391
Liittynyt: 22:08, 01.06.2003
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Kolmisen vuotta olen nyt täällä pyörinyt. Viestien määrästä näkee, että en missään hurmoksessa kirjoittele viestejä. Enemmän tulee vain luettua. Olen korvannut kirjallisuuden pitkälle netissä pyörimiseen ja käyn säännöllisesti muutamalla palstalla ihmettelemässä akvaariomaailmojen menoa.

Minulle tämä on lähinnä tietopankki, hyvä myyntipaikka ja harrastuksen ylläpito paikka. Mukaviin ihmisiin on tässä muutaman vuoden aikana törmännyt myös. Joitain nimimerkkejä olen jäänyt kaipailemaan, mutta sellaista se virtuaalimaailma on, ihmisiä menee ja tulee.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
rithiam
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 15:38, 24.08.2004
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Kuinka aqua-web menetti kiinostavuudensa.

Viesti Kirjoittaja rithiam »

Tuukkis kirjoitti:Mietin vain kuinka nopeasti aqua-web on menettämässä kiinnostavuudensa. Sillä kun näitä viestejä lukee niin ympyrä on ikäänkuin sulkeuitunut tai ollaan taas alkupisteessä tai ollaanko edetty ollenkaan.
Tuukkis, onko a-w menettämässä yleisen kiinnostavuutensa vai kiinnostavuutensa sinulle henkilökohtaisesti? Ja tosiaan kiinnostaisi tietää, millainen se alkupiste oli (a-w:n alkupiste vai sinun harrastamisesi alkupiste?), ja mitä muutoksia on sen jälkeen tapahtunut.

Ei kai mikään foorumi, pienryhmä tms. voi pysyä täysin muuttumattomana, sehän se vasta hälyttävää olisi. Vanhoja viestejä kun lukee, huomaa että "gurut" ja muut yliolennotkin ovat olleet takavuosina innokkaita harrastajia uusine löytöineen, eivät niinkään kaiken hallitsevia tietopankkeja niin kuin nykyään voisi ajatella. Uusia harrastuksen mukaansatempaamia ilmestyy palstalle koko ajan, ja poistuukin, mutta onneksi mukana on edelleen myös kokeneempaa sakkia.

Alkuhuuman jälkeen, jolloin oli luettava ihan kaikki, minusta alkoivat tuntua tylsiltä hyvin samantapaisina toistuvat kysymykset, havainnot ja mielipiteet, mutta onneksi niiden yli on helppo hyppiä. Enää ei tule liioin seurattua kaikkia aihealueita. Toisaalta on mielenkiintoista seurata toisten harrastajien "urakehitystä". Ja saahan täältä itselleen koko ajan virikkeitä ja vinkkejä sekä myös ihan konkreettista hyötyä kauppapalstan kautta.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Tämähän on kehän kulkemista - samojen asioiden läpikäymistä yhä uudelleen ja uudelleen. Itse yritän ainakin jonkinlaisella tarmolla selittää vielä kerran asiat, jotka olen jostain (ehkä juuri tältä foorumilta) oppinut.

Mutta mutta: eihän tämä muuten mikään keskustelufoorumi olisikaan...
harriet
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 13:12, 02.04.2006
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja harriet »

Voiko tähän kyllästyä?? :o
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Pakko myöntää, että aiheet seuraavat toisiaan (siis kulkevat ympyrää) ja harvoin tulee vastaan uutta (aihetta) ja mielenkiintoista keskustelua, vaikka vasta vuoden verran olen tätä foorumia seurannut. Siltikin joka päivä on pakko käydä katsomassa, josko jotain kivaa löytyisi :mrgreen: .
rithiam
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 15:38, 24.08.2004
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja rithiam »

Jotenkin niin se varmaan menee, että kukin harrastaja elää tahollaan omaa elämäänsä ja tämä palsta täällä myös omaansa, ja aina vaihtelevassa määrin löytyy "kohtauspisteitä" ja kolahtavia juttuja. Mielenkiinnon kohteet muuttuvat, akuutin avun tarve vaihtelee ja niin poispäin, ja varmaan monilla aktiivisuuden astekin vaihtelee. Mutta olisi kyllä vaikea kokonaan jättäytyä täältä poiskaan.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Rithiamin kanssa samoilla linjoilla, jos joka päivä syö hernekeittoa, niin välillä voi tehdä mieli myös makaronilaatikkoa. Harrastus elää,pitää taukoa ja joskus jopa häviää pois.

Itse kun aloitin "aquawebbailun" oli sellainen tilanne, että olin pitkän tauon jälkeen sattunut aloittamaan harrastuksen uudelleen ja palstasta tuli oikea tiedonlähde.

Makeavesipuolesta tuli äkkiä "maha täyteen" ja piti siirtyä lammikkotouhuihin,nyt nekin on koettu/eletty(silti molemmat jatkuu). Suolavettä ei ole vielä kokeiltu :D

Varmaan harrastajan omasta mielestä riippuu, miten kauan harrastus kiinnostaa, niin se vain on.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

jartzu65 kirjoitti:Suolavettä ei ole vielä kokeiltu :D
Sittenhän sulla Jartzu on vielä hyvä syy "elää" täällä [;)]

Näkyy olevan mukavia aloitussettejä myynnissä tämän tästä *yllyttää* :P
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:52, 04.12.2001
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Olin juuri sanomassa, että jos alkaa kuravesi olla liian tutuua kauraa, niin tervetuloa vaan merivesiharrastuksen pariin! Sen osalta ollaan vasta hyvinkin lähtöpisteessä. Siellä tulee jatkuvasti tulee uusia juttuja, erilaisia laitteita, uusi metodeja, mielenkiintoisia ja haastavia lajeja, ja lisääntyminen akvaariossa on vielä monen lajin kohdalla todellinen haaste :mrgreen:
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

John D kirjoitti:
jartzu65 kirjoitti:Suolavettä ei ole vielä kokeiltu :D
Sittenhän sulla Jartzu on vielä hyvä syy "elää" täällä [;)]

Näkyy olevan mukavia aloitussettejä myynnissä tämän tästä *yllyttää* :P
Tuppaa tuo laiskuus riivaamaan säännöllisesti, niin en tiedä jaksaisko olla tislaamassa ja mittaamassa vesiä koko ajan :D
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minustakin tuntuu, että sitä on vastaamassa samoihin kysymyksiin joita kyseli itse joitain vuosia sitten. Koitan jaksaa vastailla, sillä minullekin on vastailtu, tosin tuo "käytä hakua" alkaa muuttua vakisanastoksi. :roll:

Itse olen koko ajan keksinyt uusia innostumisen aiheita, ehkä siksi että mun toteuttamiset usein kestävät aikaa (miten niin laiska ihminen). Nyt alkaa kasvien hoito olla kuosissa ja merivesiallas uutena "leluna" avaa todellakin ovet aivan uuteen harrastukseen. Suosittelen lämpimästi kaikille, joiden mielestä makea vesi tuntuu liian "helpolta" :mrgreen:

Ja kaikkeen olen siis löytänyt/saanut vastauksen AW:sta...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Niin ja jos on tarve tietää että tuleeko paratiisikala ja punapääbarbi toimeen niin tuskinpa tähän saa luotettavaa vastausta muualta kuin tältä foorumilta - joku on kuitenkin jo yhdistelmää kokeillut... Ainoa huono puoli on sitten kun jos tulee joku akuutti hätä ja ketään asiantuntevaa ei ole päiviin paikalla. Mutta tästäkään ei tietysti voi ketään syyttää.

Mutta täytyy ihan sanoa, että joskus saa itselleen hyvän mielen kun on esim. koiravahtina talossa jossa on netti, ja sitten voi esim. viikonlopun aikana antaa suoraa tukea jollekin jolla on ihan oikeasti hätä kädessä. Paha mieli sitten kun viesti on tyyliin "apua punaisia läiskiä kalat kuolee" eikä itse osaa sanoa mitään.
lare88
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 15:01, 25.06.2005
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja lare88 »

Tietyssä mielessä ymmärrän tuukkista, nimittäin siinä, että kun foorumilla ei ole enää itselle mitään annettavaa, niin se tuntuu että siellä ei puhuta enää mitään kiinnostavaa.
Esimerkiksi minulla käynnit täällä on harventunut, sillä minunlaiseni harrastaja(yksi akvaario, jossa lehtikaloja ja tetroja, eikä suunnitelmia muutoksesta) ei löydä täältä jatkuvasti uusia kiinnostavia asioita.

Mutta aloittelevalle harrastajalle, tai sellaiselle joka haluaa uusia haasteita vanhaan harrastukseen, niin tämän foorumin anti on varmasti parasta, mitä suomeksi on saatavilla.

Välillä täällä oli oli meininki, että aina kun kysyi yksinkertaista asiaa, ohjattiin suoraan haulle, joten välillä tuntui siltä että kaikesta on keskusteltu ja a-w on vain hakusivusto. Nyt siitä onneksi on päästy.
Haku on toki tärkeä asia, mutta niin on tuore keskustelukin.
Minkä urheilussa saavuttaa sen terveydessä menettää.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Hakuviittauksia itse kanssa inhoan. Voi löytyä 50 ketjua joissa ei kuitenkiaan juuri sitä haluttua asiaa...

Toisaalta kun sitä vastaa 10:n kerran samaiseen kysymykseen, alkaa ilmaista itseänsä aika niukasti, sähkösanomatyyliin, jopa kömpelösti ja töykeähköstikin...
maspe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 969
Liittynyt: 15:17, 18.08.2003
Paikkakunta: Oulu, Uleåborg

Viesti Kirjoittaja maspe »

Ja tuo haun "huonous" tulee juurikin siinä esille, että kun niitä samanlaisia alotuksia on tuhatjasata, jossa kysytään sitä joka toinen päivä esille tulevaa asiaa, niin lopulta kun siitä aiheesta hakee jotakin haulla, niin saa vaan esille ne tuhatjasata samankaltaista kysymystä. Tämän vuoksi on suositeltavampaa ensiksi hakea ja kysyä jatkot jossakin olemassa olevassa aiheessa, niin ettei niitä "turhia" alotuksia tule liikaa, jollonka hausta ei enää pian olekaan apua. Keskustelua ei kukaan ole ymmärtääkseni lopettamassa, ainoastaan "turhien, jo olemassa olevien" aiheiden avaamisesta joskus on ollut puhetta.

Ja aiheesta jälleen, meneehän tämä harrastus tällai aaltoliikkeenä, välillä kiinnostaa enemmän ja välillä vähemmän. Itse en ole juurikaan enää kirjotellut foorumille, mutta lueskelen kuitenkin säännöllisesti. Toisinaan kun tulee mielenkiintoisia aiheita, osallistun keskusteluun aktiivisemmin.

Jospa taas saisi harrastukseen uutta virtaa kun saisi tekniikan kuntoon ja vedet altaaseen ja rantakalat ongittua sekaan. [;)]
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1074
Liittynyt: 12:37, 10.02.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Niinpä niin, välillä tuntuu tosiaan, että kaikki (kiinnostava) on jo luettu, vaikka eihän asia ihan niinkään ole. Vaan mitä asialle voi tehdä? Miten AW:ta voisi taas kehittää, jotta kiinnostus pysyisi. Itselläni ainakin mielenkiinto on huipussaan aina uusien innovaatioiden, kuten kuukauden altaan ja erinomaisen verkkolehden ilmestyttyä. Itse lukisin mielelläni niitä jo aiemmin ehdotettuja kuturaportteja esimerkiksi..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”