pitääkö ruokasoodaa laittaa sitten joka veden vaihto että ph pysyisi ylhäällä?
ph:n nostaminen ruokasoodalla
Valvoja: Moderaattorit
-
pikku-kalle
- Junior Member

ph:n nostaminen ruokasoodalla
ajattelin hankkia miljoonakaloja mutta akvan ph on 6,5 joten se pitäisi saada nousemaan ruokasoodalla.
-
pikku-kalle
- Junior Member

Ruokasoodaa saa myös säkkitavarana mm. taimistoista.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
pikku-kalle
- Junior Member

Yksi maustemitta (1ml) / 40L nostaa kH:ta noin asteen.
Eli ½ teelusikallista (2,5ml) /100L nostaa kH:ta noin asteen. Tämän olen saanut itse mittaamalla ja kokeilemalla. Kannattaa ottaa jokin ämpäri esim. 10L, ja siihen laittaa soodaa kunnes haluttu kH on saavutettu. Sen jälkeen voi helposti laske paljon sitä pitäisi laittaa vaihtoveteen.
En haihtumisesta tiedä, mutta epäilen. Sen sijaan kasvit käyttävät sitä ravintona, eli jos akvaariossa on paljon kasveja se voi laskea kH:ta.
Eli ½ teelusikallista (2,5ml) /100L nostaa kH:ta noin asteen. Tämän olen saanut itse mittaamalla ja kokeilemalla. Kannattaa ottaa jokin ämpäri esim. 10L, ja siihen laittaa soodaa kunnes haluttu kH on saavutettu. Sen jälkeen voi helposti laske paljon sitä pitäisi laittaa vaihtoveteen.
En haihtumisesta tiedä, mutta epäilen. Sen sijaan kasvit käyttävät sitä ravintona, eli jos akvaariossa on paljon kasveja se voi laskea kH:ta.
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.
-
pikku-kalle
- Junior Member