Pakko kirjoitella tähän jatkoa, oli niin hykerryttävän hupaisia juttuja.. Niin ja mitä sitä muutakaan ihminen voi lauantaisin tehdä kolmen aikaan yöllä?!
Mulle tulee aina kommenttia monneista/monnisista (ilmeisesti 'monnit' on ainoa kala, minkä kaikki tietää): "noita onkin hyvä olla, nehän pitää puhtaana, joo, syö kaiken levän, ei tarvii sitten akvaariota paljoa siivoilla.." "kyllä mä muistan kuinka meilläkin ne levät rehahti käsiin, oli aina ikkunat vihreinä ja niitä sai olla kaapimassa.."
Partamonnista: "ruma" "ällöttävä" "mä inhoon noita, ne on kamalia, kun ne roikkuu tossa lasissa tollain" (mikähän muo vaivaa, mutta mun mielestä mun partis tytöt on söpöjä:))
Kirsikkabarbeista: "ai kun noi on kauniita, ihananvärisiä kaloja!"
Kasveista: "noi kyllä kasvaa niiin paaaljon, rehahtaa käsiin, kokoajan saa olla karsimassa, kuinka sä jaksat?"
Hoidosta: "on se niin raskasta kantaa sitä akvaariota sinne vessaan pestäväksi, aina se siivousrumba ja kalojen kiinniottaminen, kyllä tossa on kauheasti hommaa."
Kaloista: "mitä sä sitten teet, kun ne kalamäärät vaan leviää käsiin ja rehahtaa (niinkuin kasvit), joudut vaan laittaa pytystä alas, eihän ne mihinkään mahdu.." ja "eiksne syö toisiansa?" (suht samankokoisia kaikki kalat siis..)
Sukaravuista: "onksne
oikeesti noin pieniä?!"
Pienistä kaloista: "ai onksne noin pieniä, ihanko totta,
noin pieniä (häh, kirjolohiako ne ihmiset kuvittelee, että akvaarioissa kasvatetaan??)
Piikkisilmistä: "vitsit, onpas jänniä, en oo ikinä nähnykkään tommosia!"
Molleista: "voi ei, taasko ne on tehny pentuja, kohta sä hukut noihin!"
Milliksistä: "oho! ei ne vaan ennen tollasilta näyttäny!"
Lisääntyvistä akvaarioista "ooksä tullut hulluks?!" "sä et kohta mahu enää kotiis!" "aioksä tehä sun kodista yhen ison akvaarion?" "sä joudut kyl kohta ruveta luopuu sun muista tavaroista"
Sekä "kyllä mä vaan muistan, kun mulla oli se akvaario..." "..ja oli siinä niiin paljon sitä Työtä" "...mulle on jääny kammo kaloihin.." "meilläkin oli silloin se kymmenen litraa ja siellä milliksiä" "meilläkin oli silloin se kuuskyt litraa ja kultakala ja milliksiä" "varo vaan, kun tommosia otat, sittenkun ne räjähtää, niin mitä sä sitten teet, on vedet lattiilla ja alakerrassa ja se on kuule kallis lasku se" (huojentuvat raukat, kun sanon, että mulla on kotivakuutus

)
Ja loppusilauksena "Sit voidaanki pistää noi ravut kattilaan, kun ne vähän kasvaa, heheh!"

Mutta, kyllä kaikki silti jaksaa kehua ja ihastella niitä kaloja ja akvaarioita ja -luojan kiitos- poikaystävä (joka saakin kuulla pitkiä selostuksia ja monologeja mun purkeista) ymmärtää sentäs enemmän, muuten olisi aika tylsää puhua, kun kukaan
ei tajuis 
Ja voihan sitä itsekkin hupailla, lueskelin täällä yksi päivä hienosta
raksa biotoopista ja kehiteltiin sitten poikakaverin kanssa idea fudiskenttä/stadion biotoopista, se kun on kova jalkkipallon ystävä, kyllä sen miehenkin saa helposti innostumaan

Kohta ne leviää ne akvaariot senkin kotia