Kysymys partamonnistani-mikä on altaan minimi?
Valvoja: Moderaattorit
Kysymys partamonnistani-mikä on altaan minimi?
Eli altaassa asustaa partamonni Mölli jonka pituus on jo vuosia ollut vähän päälle 10cm, ei ole siitä kasvanut. Mölli on kovin rakas enkä tahtoisi siitä luopua, mutta nyt suunnittelen altaan vaihtamista (500-litraa) johonkin 5x pienempään, eli 100-litraiseen. Tuleeko Möllille kurjat eläkepäivät niin pienessä, vai pärjäisikö hyvinkin? Hermot eivät yksinkertaisesti kestä noin isoa uima-allasta olohuoneessa. Muista kaloista raaskisin vielä luopua (ainakaan kärsänuoliaiset eivät mene 100-litraiseen
) mutta Möllin pitäisin mielelläni kun on ollut pikkusintistä jo vuosia altaissani. Menipäs lässytykseksi. Hysteerisen väsynyt ulkosuodattimen rassaaja kiittää ja kuittaa.

-
- Senior Member
- Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)
Meneehän se tuohon satkuun.
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Pistä pois pelkkä ulkosuodatin ja vaihda pariin sisä+mattosuodattimeen. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Kääk !_Marjana_ kirjoitti:100l per 1kpl partista

Miten tunnistaa että onko tuo kalani partamonni? Kun se myyjä ei kertonut kalan nimeä ja tiesi että minulla silloin oli 30 litran akvaario ja myi sen siihen.

^ Siinä olisi kuva Yrjöstä, eli tästä mahdollista partamonnista ?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Partamonnihan se siinä. Minkäs ikäinen/kokoinen Yrjösi on? Kun hän taitaapi olla naaras. Koirailla, kun on komia "parta"
.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
Ikä, hmm. Täytyy sanoa ettei mitään tietoa, mutta minulla se on ollut noin puoli vuotta. Olisikohan joku 6 cm ?irkku82 kirjoitti:Partamonnihan se siinä. Minkäs ikäinen/kokoinen Yrjösi on? Kun hän taitaapi olla naaras. Koirailla, kun on komia "parta".
Niin minkäs kokoisena sen partamonnin sulupuolen voi nähdä? Mulla on joku vuoden ikäinen partamonni Simo ja pituutta varmaan noin 10cm (ihan karkeasti arvioiden). Partaa kyllä on, mutta ei mielestäni niin paljon kuin kaverin entisellä partiksella. Olisko ton kokoisella naaraalla partaa siis vielä ollenkaan?
Akvaario 275l
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Kyllä se koiras on. Joillakin koirailla vain on vähemmän partaa kuin toisilla.Senja kirjoitti:Niin minkäs kokoisena sen partamonnin sulupuolen voi nähdä? Mulla on joku vuoden ikäinen partamonni Simo ja pituutta varmaan noin 10cm (ihan karkeasti arvioiden). Partaa kyllä on, mutta ei mielestäni niin paljon kuin kaverin entisellä partiksella. Olisko ton kokoisella naaraalla partaa siis vielä ollenkaan?

520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Minulla on albiino partamonni "Blondi", jolla on todella selvä parransänki, vaikka ihan 100% varmasti tyttö onkin.
Minulla on ollut myös noita "taviksia" Oli yksi ihan varma uros ja kaksi 6cm poikasta, joilla "risuja" nokalla. Niin altaaseen vain kutua ilmestyi.
Eli toinen poikasista oli tyttö parrasta huolimatta. Varmaan vanhemmalla iällä uros olisi kasvattanut komeamman parran. Naaraiden parta, jos niille sellaista kasvaa, ei haarotu.
Minulla on ollut myös noita "taviksia" Oli yksi ihan varma uros ja kaksi 6cm poikasta, joilla "risuja" nokalla. Niin altaaseen vain kutua ilmestyi.

En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.