Kokemuksia Seran sisäisistä biosuodattimista?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
annikki
Senior Member
Senior Member

Kokemuksia Seran sisäisistä biosuodattimista?

Viesti Kirjoittaja annikki »

Olen aloittelija akvaristina ja olen huomannut, että pari suodatin merkkiä esillä paljon ja muista merkeistä harvemmin/vähemmän. Kertaakaan en ole huomannut mainintaa Seran sisäisitä biosuodattimista? onko jollakulla kokemuksia ja jos niin minkälaisia?
annikki
Senior Member
Senior Member

Onko tosi, ettei kenelläkään ole Seran suodatinta? Uskaltaako sellaista edes ajatella ostavansa? Akvaariokauppiaskaan ei ollut koskaan nähnyt ei kuullut mitään Seran suodattimista!
Kolli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kolli »

Akvaariokeskuksen sivuilla näyttäisi olevan arvioita myös Seran suodattimista.

http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ta ... odatus.htm
annikki
Senior Member
Senior Member

Kiitoksia. Sielläkään ei tunnettu sisäisiä biosuodattimia. :(
Kolli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kolli »

Pitipä oikein kaivaa Seran sivuilta esiin tällainen biosuodatin (http://www4.sera.de/site/products/produ ... anguage=de).

Vaikuttaa sisäiseltä ulkosuodattimelta :)
annikki
Senior Member
Senior Member

Kyllä kyllä, siksi se kiinnostaakin. Mutta onko se käytössä hyvä ja toimiva, sen haluaisin tietää ennen kuin panen likoon lähemmäs 150 euroo. Haluaisin jonkun muunkin kokemuksen kuin maahantuojan. :)
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Toimintaperiaate taitaapi olla samantyylinen kuin noissa Juwelin suodattimissa ja koska niistä itsellä hyviä kokemuksia niin voisin saattaisin ainakin itse tuollaistakin koittaa...
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
hawkea
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hawkea »

Taalla Italiassa akvaariopakettejen mukana tulee yleensa sisaiset biosuodattimet... Serasta en tieda tarkemmin mutta kaikki mita minulla on ollut ovat kylla toiminnaltaan olleet todella hyvia... en usko etta ulkoisen biosuodattimen ja noiden valilla on minkaanlaista eroa. Eri asia on sitten etta miten hyvalta nayttaa tuollainen iso musta pontto akvaarion sisalla (riippuu tietysti altaan koosta kuinka hyvin se sinne uppoaa), se on todella vaikea naamioida kasveilla tai muulla, ja vie ihan hirvean paljon uima- ja istutustilaa normaaleihin sisasuodattimiin verrattuna. Ja tietysti sitten taytyy myos ottaa huomioon etta siina yhdistyy sisa- ja ulkosuodattimien huonotkin puolet, esim suodatinta putsattaessa (vaikkakin harvemmin kuin normaalissa sisasuodattimessa) on mentava tonkimaan suodatinta vedesta, ja ihan samasta syysta kuin ulkoisissa suodattimissa (veden hitaampi virtaus kuin mekaanisissa suodattimissa) monet kayttavat pienta mekaanista sisasuodatinta, minullakin on talla hetkella ison sisaponton rinnalla pienempi mekaaninen suodatin roskankeraajana. Eli minun valintani olisi kylla ehdottomasti ulkosuodatin jos kerran 150 euron budjetilla lahdetaan liikkeelle ellei sinulla sitten ole jotain erikoista syyta miksi et voi/halua ulkosuodatinta ottaa.
Johanna
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”