Juweli omistajat huomio

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
zalminakki
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Juweli omistajat huomio

Viesti Kirjoittaja zalminakki »

Te joilla on sisäsuodatin paikoillaan,niin käännättekö se putken pintaanpäin vai alemmas akvaarioon virtaa antamaan??
Mulla se on ollu käännettynä aina pintaa kohti että rikkoisi vedenpinnan, mutta joku sanoi mulle että kaloilla pitäisi olla jokin virtaava kohta akvaariossa, joten tänään käänsin putken alaspäin.
Mulla on kyllä ilmapumppu altaassa joka hieman rikkoo vedenpintaa, mutta mikä on se oikea tapa??
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Onhan siellä silloinkin virtaava kohta jos suodatin virtaa ylöspäin, pinnanmyötäisesti ;). Sinun kalastosi (tiikeribarbit, serpatetrat) eivät mitään superkoskea vaadi joten pidä virtaus vaan pinnan mukaisesti. Kalat hakeutuvat kyllä siihen jos niistä siltä tuntuu.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
nipsu..
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nipsu.. »

mulla on juwelin 180 litranen ja puhaltaa pinnalle. Kokeilin laittaa sen alaspäin, mutta heti tuli bakteerikalvo veden pinnalle joten piti kääntää taas takaisin puhaltamaan pintaan. Aikeissa olisi ostaa toinen suodatin jonka sitten laittaisin pintaan ja toisen alemmas.
Battlefish
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Battlefish »

Onko Juwelin record akvaariot hyviä, omasta mielestäni on. Aion ostaa
Record 60 joka on 54 litranen.
Akvaariossani on 5 partamonnia, miljoonakala pariskunta ja avainkirjoahven
Asko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Asko »

Minulla on pintaa kohti koska kokeilin suuntaamista viistottain pintaa kohti takalasin suuntaisesti ja seurauksena oli hirmuinen pyörre akvassa ja kaikki kasvit taipuivat virran mukana aika typerän näköisesti. Nyt on viistottain etulasia kohti niin pyörre on aika paljon pienempi ja kasvitkin pysyvät hieman paremmin suorassa. Akva on siis Juwle Rio 240.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Pinnassa on hyvä olla virtausta, vesi hapettuu paremmin. Tuon Juwelin kanssa on kyllä pientä kellosepäntyötä tuon virtauksen säätäminen jos aikoo esim. jättiläisvallisnerian lehdet saada suoraksi...
Minä juon nyt kahvia!
tellu73
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tellu73 »

Mulla se ei ole ylös eikä alaspäin,vaan vaaka-asennossa.Kalat tykkää aivan hirveesti,varsinkin monniset.Ne ui ihan hulluna virtaa kohti ylös alas.Välillä menevät pohjalle töihin ja taas leikki alkaa alusta :mrgreen:

Pintaa rikkomassa on eheimin suodatin.
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”