Eli ekat pikkuravut näin tuossa pari päivää sitten altaassa. Nyt äsken yksi isompi sitten veteli pientä naamaansa tyytyväisenä. Eli kysynkin, saavatko nuo pieniä ihan ''itse'' kiinni vai onkohan tuo poikanen kuollut jonkin muun syyn takia ja sitten kuolleena vasta ruoaksi?
Allas on 20 litrainen korkeahko kuusikulmainen pönttö, joka on täynnä akrvalehteä ja pelliaa... Ei mitään mahdollisuutta nähdä paljon siellä on/jos enää on poikasia... Isompia rapuja on 2 aikuista rediä ja neljä vielä keskenkasvuista greeniä. Mitenköhän noiden poikasten ruokinta...? Altaassa on kyllä levää(isosta altaasta kasveja yms. puhdituksessa), pari kertaa viikossa ryöpättyä nokkosta ja päivittäin Jbl:n Novo Prawn -rakeita 3-4. Niin ja suodatuksena on sellainen valutussuodatin (karkea vaahtomuovi, vanu ja ehfisubstrat+biopallo...
Saavatko sukaravut jälkikasvuaan kiinni ruoaksi?
Valvoja: Moderaattorit
Veikkaisin, että pikkurapu oli kuollut tai että se oli vaihtanut kuoren ja iso rapu söi sitä vanhaa kuorta. Itselläni en ainakaan ole huomannut, että isot ravut söisivät pikkurapuja, mutta vanhoja kuoria kyllä.
Itse en ole syöttänyt pikku rapuja mitenkää sen kummemmin, vaan olen antanut pikkurapujen syödä samaa mitä isotkin ja ovat eläneet hyvin. Ennen rapuja neljä-> nyt luultavammin yli sata.

Itse en ole syöttänyt pikku rapuja mitenkää sen kummemmin, vaan olen antanut pikkurapujen syödä samaa mitä isotkin ja ovat eläneet hyvin. Ennen rapuja neljä-> nyt luultavammin yli sata.