Kuinka kauan nuoliainen pärjää ilman ruokaa?
Valvoja: Moderaattorit
Kuinka kauan nuoliainen pärjää ilman ruokaa?
Eli raitanuoliainen kyseessä.
Se ei kai uskalla tulla syömään kun laittaa ruokaa. Kertaakaan meillä ollessa en oo nähny sen syövän.
Yritin myös sitä et kun illalla meteli loppuu niin nuoliainen uskaltaa kolostaan esille,et silloin laittasin ruokaa.
Mutta en päässy ees akvan viereen kun se jo karkas takaisin piiloon.
Ja sillä aikaa muut oli sit syöny ruuan.
Onko vaan alku ujoutta vai miten se pysyy hengissä?
Se ei kai uskalla tulla syömään kun laittaa ruokaa. Kertaakaan meillä ollessa en oo nähny sen syövän.
Yritin myös sitä et kun illalla meteli loppuu niin nuoliainen uskaltaa kolostaan esille,et silloin laittasin ruokaa.
Mutta en päässy ees akvan viereen kun se jo karkas takaisin piiloon.
Ja sillä aikaa muut oli sit syöny ruuan.
Onko vaan alku ujoutta vai miten se pysyy hengissä?
-
kiekkoilija
- Member

Kyllä mä oon lukenu et pärjää myös yksinKUHA kirjoitti:Kuusipalo: onko sinulla siis vain yksi raitanuoliainen? Se on parvikala, joten yksinään se voi olla sangen arka.
Tuohon mun kyselyyn on ainakin niin vastattu.
Ja myös eläinkaupassa sanottiin et ei oo parvikala.
Tässä tää nähdään kuinka vaikeaa on aloittelijan,kun asioista on niin monta mielipidettä.
-
sakosa
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
No ei se yksinäisyyteen kuole, mutta varmasti olisi onnellisempi ja vilkkaampi kavereiden seurassa. Akvaariokauppiaat tuppaavat joskus kertomaan ihan mitä vain, jotta asiakas ostaisi mahdollisimman paljon tavaraa ja kaloja heiltä.. Kaikkea ei kannata uskoa, vaan kantsii etsiä tietoa netistä ja kysellä täällä aw:ssä (kuten olet jo tehnytkin). 
Eivät ole parvikaloja mutta enemmänkin seurakaloja. Kun kala näkee, että kaveri uskaltaa tulla ulos piilostaan, niin sekin uskaltaa ja sitten senkin kaveri uskaltaa, jne. Joten nyt sinun kalasi ei näe eikä kuule kavereita, joten se olettaa että paikka on sille vaarallinen ja se pysyy piilossa. Kuinka arka se on riippuu tietenkin yksilöstä, ja tekstistäsi päätellen se on ja tulee olemaan arka yksinään.
Minun nuoliaiset ovat hyvinkin nopeasti syömässä, kun ymmärtävät että sapuskaa on tarjolla. Semmoista menoa että oksat pois. Meno oli rauhallisempi, kun niitä oli vain kolme. Viisi on selvästi enemmän vipinää.
Ruokaa sinun nuoliainen joutuu hakemaan, kun on turvallisen oloista, eli valot poissa ja akvaarion lähellä ei ole liikehdintää. Syö mitä jäljelle on jäänyt, joten jää nälkädietille ja voi jäädä sen takia pieneksi.
Minun nuoliaiset ovat hyvinkin nopeasti syömässä, kun ymmärtävät että sapuskaa on tarjolla. Semmoista menoa että oksat pois. Meno oli rauhallisempi, kun niitä oli vain kolme. Viisi on selvästi enemmän vipinää.
Ruokaa sinun nuoliainen joutuu hakemaan, kun on turvallisen oloista, eli valot poissa ja akvaarion lähellä ei ole liikehdintää. Syö mitä jäljelle on jäänyt, joten jää nälkädietille ja voi jäädä sen takia pieneksi.