Eheim 2028(proffa II) vuotaa!

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Piuku
Member
Member

Eheim 2028(proffa II) vuotaa!

Viesti Kirjoittaja Piuku »

Apuuva!
Meillä pätkähti tänään sähköt poikki,minä siinä hiljaisuudessa höristin korviani kun allaskaapista kuului veden solinaa 8O E 2028 siellä pissi ja kunnolla kannen ja säiliön välistä siitä hanayksikön alapuolelta.
Putsattiin vehje ja kokeiltiin laittaa se uudestaan toimintaan ku sähköt oli tullu takaisin.Onneks suodatin oli tällä kertaa saavissa,sillä heti kun suodatin täyttyi eikä siis ollut vielä edes käynnissä vettä alkoi lorisemaan,siis lorisemaan,ei tiputtelemaan,sieltä samasta kohtaa.
Mikä siinä on,tiivisteetkö?Mun mielestä kannen tiiviste näytti ainakin ihan hyvältä mut voiko vika olla siinä vai missä?
Kauhia ketutus :cry:
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Tiivisteen väliin ei kummoinen hiekan murena tarvi jäädä, kun se alkaa vuotaa. Puhdista tiiviste huolella ja muista rasvata valkovaseliinilla. Tämän jälkeen vasta kannattaa ihmetellä muita vaihtoehtoja. Ellei sitten itse "astiassa" näy halkeamia tms.
Piuku
Member
Member

Kaikki em toimenpiteet tehtiin ja pönttö tutkittiin muutenkin suurennuslasilla -> ei mitään vikaa missään ja silti ongelma jatkui,kunnes satuin mainitsemaan asiasta eräälle akvaristille ja kävi ilmi heillä olleen samanlainen ongelma joka johtuu niiden kannen kulmien muovisulkijoiden väsymisestä,eivät siis kiristä kantta tarpeeksi tiukalle.
Asia korjaantui leikkaamalla pienet letkunpalat sulkijoiden väliin niin kansi sulkeutuu tiukemmin,ei vuoda enää,iso helpotuksen huokaus :D
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Sinuna ostaisin uuden tiivisteen kannenväliin. Kyllä se tiiviste on .askana/kovettunut/litistynyt. Ei ne klipsut mitenkään "väsy".
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Piuku
Member
Member

Kävin minä eilen hädissäni uuden kannen tiivisteenkin ostamassa,vaihtanu sitä en tosin vielä ole.En kyllä huomaa silmällä tai kädellä mitään eroa uuden ja vanhan tiivisteen(se ei siis ole kovettunut eikä .askana niinkuin asian ilmaisit [;)] ) välillä,mutta enköhän minä sen uudenkin tiivisteen sinne vaihda kun kerran ostettua tuli.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Ilmamuuta kannataa vaihtaa,nuo omat viritykset ovat aina vähän arvelluttavia! Ja kun vaihdat sen tiivisteen niin huomaat kuinka napakasti kansi napasahtaa paikaleen.. [;)]
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Keskustelin samaisesta suodattimesta eilen Helsingin Akvaariokeskuksen omistajan kanssa (olin ostamassa sitä).Hän kertoi että tiiviste kannattaa vaihtaa vähintään 2 vuoden välein.
Kertoi 2 vuotta sitten Helsingissä olleen muutaman tunnin sähkökatkos jonka seurauksena seuraavana päivänä oli 45 asiakasta ilmoittanut vuotavasta suodattimesta ja halunnut uutta tiivistettä.
Kertoi että ongelmaa ei ole niin kauan kun suodattimessa on paine päällä mutta kun sähköt sammuu niin vuoto alkaa.
Kertoi että ogelma on pahempi juuri 4-kulmaisissa eheimissä, pyöreät eivät vuoda yhtä helposti.

No jokainenhan voi kokeila omansa ottamalla suodatuksen pois vaikka tunniksi ja katsoa alkaako vuotaa vai ei. :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”