Tiikeribarbit ja timanttitetrat samassa altaassa?
Valvoja: Moderaattorit
Tiikeribarbit ja timanttitetrat samassa altaassa?
Sopivatko tiikeribarbit, joita 225 l altaassani uiskentelee 15 kpl, samaan altaaseen hankintalistalla olevien tetrojen kanssa, kyselen kun aloittelija vielä olen. Timanttitetroja olen miettinyt, mutta tuleeko vainoamista ja tappeluita kahdelta parvelta? Muuta kalastoa ei vielä paljon uudessa akvassa ole, mitä nyt yksi omissa oloissaan viihtyvä erakkomainen kirjoahven ja pari kolme partamonnia.
-
memma
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
Re: Tiikeribarbit ja timanttitetrat samassa altaassa?
Kaksi parvea itsessään ei ole ongelma, vaan lähinnä se, että timanttitetrojen evät ovat tiikeribarbeista luonnottomat ja aivan vastuttamattoman näykittävän näköiset. Tiikeribarbien allasseuran on ehdottomasti oltava yhtä vilkasliikkeistä ja lyhyteväistä kuin ne itsekin ovat. -Timanttitetrat ovat upeita kaloja, mutta niiden kauneus samassa altaassa tiikeribarbien kanssa olisi valitettavan katoavaistaTjuho kirjoitti:Timanttitetroja olen miettinyt, mutta tuleeko vainoamista ja tappeluita kahdelta parvelta?
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
-
irkku82
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Lehtikalat laittavat suuhunsa pienet tetrat. Neontetra ja kuparitetra lukeutuvat tähän kastiin. Nuo timanttitetrat taasen ovat pieninäkin senverran isompia, etteivät mahdu lehtikalan suuhun.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
-
jokelamaniac
- Advanced Member