Best Friend -hiutaleet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Re: tuoretta ruokaa

Viesti Kirjoittaja Tpip »

taijak kirjoitti:kissoille parasta ruokaa on raaka liha ja kala. voi kuulostaa ällöltä mutta meidän kissan suurinta herkkua oli raaka porsaan sydän..ja ei edes ollut kallista. ja silakatkin kelpasi.
Kaloillekkin pyrin syöttämään niin paljon "tuoretta" kuin mahdollista... :)
Kissoille jos tarjoilee vain raakaa lihaa, pitää muistaa ettei se sisällä ollenkaan esim. kalkkia. Pelkällä hyvällä lihalla ja peratulla kalalla voi aiheuttaa kissalle ns. "paperiluut" ihan vaan kalkin puutten vuoksi.

Luonnollinen ravintohan kissalle on pienet jyrsijät ja pikkulinnut. Siitä on hyvä lähteä miettimään, mitä tuommoinen jyrsijä pitää sisällään kun uppoaa kissan vatsaan. Semmoiseen ruokaan sen elimistö on tottunut. Siellä tulee mukana luut, nahkat ja karvatkin. Ja onpa yleensä noilla hiirulaisilla vatsa täynnä viljaa tms.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että optimaalisin ruoka mitä itse voin kissoillemme tarjota on laadukas kuivaruoka jatkuvasti esillä ja muutaman kerran päivässä tuoretta lihaa tai niitä eläinkaupan oikeasti laadukkasta purkkiruokaa. Eläinkauppojenkin purkkiruoissa on merkeittäin todella suuria eroja, toiset ovat lähellä markettimoskaa isommalla hinnalla ja toisten tuoteseloste on ihailtavan lyhyt: 75% kanan lihaa, 23% vettä ja 2% riisiä. Tavara on jo sen näköistä että huoletta voisi itsekkin laittaa sen napaan.
Vazkitsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vazkitsa »

itse kokeilin bf tuotteita ja tulin siihen tulokseen pohja pelletit hajoavat todella nopeasti ja leviävät pitkin akvaariota jonka jälkeen saat viellä pari viikkoa putsailla pohjaa koska saostuu sinne tänne pohjalle toisaalta pleckot olivat ihan hulluina niihen.
hiutaleet menetelevät ihan kohtuullisesti mutta joka päivä sitä en kyllä antaisi mutta kyllä kalat hengissä selviää silläkin kamalla.
A Fish in a tank is better than no fish at all
http://www.freewebs.com/vazkitsa/
Golianth
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Golianth »

BF:n tuotteita käyttänyt lähes akvaarion perustuksesta lähtien (yli vuoden) hyvin ovat kelvanneet kaloille, siis hiutaleita ja noita tabletteja... Nuo tabletit kyllä hajoavat aika herkästi tuommoiseksi hötöksi kun monniset niitä syövät mutta yleensä nuo hötöt kelpaavat kyllä seeproille ja viisiraitabarbeille jotka yleensä päivystävät siinä lähettyvillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”