Kissoille jos tarjoilee vain raakaa lihaa, pitää muistaa ettei se sisällä ollenkaan esim. kalkkia. Pelkällä hyvällä lihalla ja peratulla kalalla voi aiheuttaa kissalle ns. "paperiluut" ihan vaan kalkin puutten vuoksi.taijak kirjoitti:kissoille parasta ruokaa on raaka liha ja kala. voi kuulostaa ällöltä mutta meidän kissan suurinta herkkua oli raaka porsaan sydän..ja ei edes ollut kallista. ja silakatkin kelpasi.
Kaloillekkin pyrin syöttämään niin paljon "tuoretta" kuin mahdollista...
Luonnollinen ravintohan kissalle on pienet jyrsijät ja pikkulinnut. Siitä on hyvä lähteä miettimään, mitä tuommoinen jyrsijä pitää sisällään kun uppoaa kissan vatsaan. Semmoiseen ruokaan sen elimistö on tottunut. Siellä tulee mukana luut, nahkat ja karvatkin. Ja onpa yleensä noilla hiirulaisilla vatsa täynnä viljaa tms.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että optimaalisin ruoka mitä itse voin kissoillemme tarjota on laadukas kuivaruoka jatkuvasti esillä ja muutaman kerran päivässä tuoretta lihaa tai niitä eläinkaupan oikeasti laadukkasta purkkiruokaa. Eläinkauppojenkin purkkiruoissa on merkeittäin todella suuria eroja, toiset ovat lähellä markettimoskaa isommalla hinnalla ja toisten tuoteseloste on ihailtavan lyhyt: 75% kanan lihaa, 23% vettä ja 2% riisiä. Tavara on jo sen näköistä että huoletta voisi itsekkin laittaa sen napaan.