Jos ei kasvit ilmaiseksi kelpaa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

annikki
Senior Member
Senior Member
Viestit: 641
Liittynyt: 18:03, 17.06.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja annikki »

Minä olen saanut ja lähettänyt useampia kertoja kasveja kirjekuoressa ja käyttökelpoisia ainakin saamani ovat olleet. Postimaksu on 0.82-1.40 € kerralta ja se tuskin kaataa ketään (vaikka hiukka hoopoa on käyttää pankkilaitosta 1-2 €:n siirtelyyn). Ykköskirje näyttää lähes poikkeuksetta kulkevan 1 vrk:ssa.
Kasvi/t on pakattu kostean talouspaperin kanssa muovikelmuun ja muovipussiin, jossa on hiukan ilmaa ja ympärille ohut pakkauspehmustemuovi ja kirjekuoreen. Kaikenkaisia nopeasti kasvavia ja hitaamminkin kasvavia on kulkenut ja ainakin minun päässäni kasvanut hyvin.
Jos on halua, kyllä se toimii. Vapaaehtoistahan tämä kaupankäynti ja lahjoittelu on. Minä ainakin olen iloinen, että mahdollisuus sellaiseen on olemassa tämän AW:n ja oman paikallisen poppoon ansiosta. :)
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

annikki kirjoitti:Minä olen saanut ja lähettänyt useampia kertoja kasveja kirjekuoressa ja käyttökelpoisia ainakin saamani ovat olleet. Postimaksu on 0.82-1.40 € kerralta ja se tuskin kaataa ketään (vaikka hiukka hoopoa on käyttää pankkilaitosta 1-2 €:n siirtelyyn). Ykköskirje näyttää lähes poikkeuksetta kulkevan 1 vrk:ssa.
Kasvi/t on pakattu kostean talouspaperin kanssa muovikelmuun ja muovipussiin, jossa on hiukan ilmaa ja ympärille ohut pakkauspehmustemuovi ja kirjekuoreen. Kaikenkaisia nopeasti kasvavia ja hitaamminkin kasvavia on kulkenut ja ainakin minun päässäni kasvanut hyvin.
Jos on halua, kyllä se toimii. Vapaaehtoistahan tämä kaupankäynti ja lahjoittelu on. Minä ainakin olen iloinen, että mahdollisuus sellaiseen on olemassa tämän AW:n ja oman paikallisen poppoon ansiosta. :)
Sanoppa muuta. Helppoa ja halpaa ja kaikki kasvit ovat olleet tähän mennessä ihan henkeviä.
Onhan se niin, ettei kaikki viitsi mihinkään nappikauppaan ryhtyä ja toisille menee liian hankalaksi, mutta onneksi ite en ole niin kiireinen bisnesnainen ( :mrgreen: ), niin mulla on aikaa.
I'm #1 so why try harder?
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1555
Liittynyt: 18:30, 05.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Sanoppa muuta. Helppoa ja halpaa ja kaikki kasvit ovat olleet tähän mennessä ihan henkeviä.
Onhan se niin, ettei kaikki viitsi mihinkään nappikauppaan ryhtyä ja toisille menee liian hankalaksi, mutta onneksi ite en ole niin kiireinen bisnesnainen ( :mrgreen: ), niin mulla on aikaa.
Juu, bisnesnainen olen. Kahden lapsen äiti, S-marketissa töissä. :roll: Jos ilmaiseksi annan, toiselle hintana haku, niin ei sitten. Laiska kun olen. Tottahan se on, että ei ole pakko ottaa, vaikka ilmaiseksi saa.

Keskityn mielummin muuttoon, kun kasvien pakkailuun ja postitteluun. Menevät samalla vaivalla roskiin, kun muukin ylimääräinen roina.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

annikki kirjoitti:Kasvi/t on pakattu kostean talouspaperin kanssa muovikelmuun ja muovipussiin, jossa on hiukan ilmaa ja ympärille ohut pakkauspehmustemuovi ja kirjekuoreen. Kaikenkaisia nopeasti kasvavia ja hitaamminkin kasvavia on kulkenut ja ainakin minun päässäni kasvanut hyvin.
Ottamatta nyt ollenkaan kantaa siihen mitä teikäläisen päässä kasvaa :D , niin on kyllä pakko todeta ettei pakkauspehmustemuovi meilläpäin kuulu normaalin kotitalouden tarvikkeistoon. En edes tiedä mistä sitä voisi ostaa 60 cm:n korkuista ja metrin läpimittaista rullaa pienemmissä yksiköissä.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Fakkenoo kirjoitti: Juu, bisnesnainen olen. Kahden lapsen äiti, S-marketissa töissä. :roll: Jos ilmaiseksi annan, toiselle hintana haku, niin ei sitten.
Niin, no. Mä vaan tarkoitin, että mulla ei ole elämää.. [;)]
I'm #1 so why try harder?
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

maisu kirjoitti:
annikki kirjoitti:Kasvi/t on pakattu kostean talouspaperin kanssa muovikelmuun ja muovipussiin, jossa on hiukan ilmaa ja ympärille ohut pakkauspehmustemuovi ja kirjekuoreen. Kaikenkaisia nopeasti kasvavia ja hitaamminkin kasvavia on kulkenut ja ainakin minun päässäni kasvanut hyvin.
Ottamatta nyt ollenkaan kantaa siihen mitä teikäläisen päässä kasvaa :D ,
Heheh, en siis ollut ainoa ketä alkoi lause hihityttämään :mrgreen: .

Tosiaan niitä pakkaustarvikkeitahan saa ilmatteeksi kun vaan kauniisti pyytää, suurin osa pakkausmatskusta on liikkeille kertakäyttöistä ja lentää muuten roskiin. Kaunis pyytäminen kai toimii yhä Helsingissäkin? ;)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

maisu kirjoitti: Ottamatta nyt ollenkaan kantaa siihen mitä teikäläisen päässä kasvaa :D
Hittolainen.. Mä luin ton tosi äkisti ja jäin kyllä vähän hämmästelemään, että mitähän leviä ja ruohoja täällä ihmisten päissä oikein mahtaa kasvella... [:I] :mrgreen:

Saapi täällä Helsinkissäkin tuolta kaupoista kaikenmoista jos pyytää. Ainakin meillä muutotavarat ja postipaketit kulkee milloin missäkin banaanilaatikoissa tai muissa härvätyksissä :D
I'm #1 so why try harder?
annikki
Senior Member
Senior Member
Viestit: 641
Liittynyt: 18:03, 17.06.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja annikki »

Kyllä se niin on, että ainoa, mitä on tarvinnut ostaa, on postimerkki ja kun ostaa helposti-kuoren, tulee sekä kuori että merkki samalla kertaa ja on edullisempaa kuin niiden erikseen hankkiminen.
Tosin kirjekuorenkin voi kääntää, kuten ennen vanhaan, jos ei liikoja aikansa kanssa joudu pingottamaan.
Pakkausmuovia tulee milloin mistäkin pakkauksesta, en edes tiedä, mistä sitä menisin ostomielessä kyselemään.
Kuten sanottu, jokainen toimii itselleen sopivalla tavaalla taikka on sitten toimimatta. Mulle passaa pikku pakkaamiset ja postitoimistokävelyt keinutuolissa sukan kudonna lomassa verryttämään muitakin kuin niskalihaksia.
t totinen torvensoittaja jalat polvia myöten maassa :mrgreen:
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

annikki kirjoitti:Kyllä se niin on, että ainoa, mitä on tarvinnut ostaa, on postimerkki ja kun ostaa helposti-kuoren, tulee sekä kuori että merkki samalla kertaa ja on edullisempaa kuin niiden erikseen hankkiminen.
Väitätkö, ettet ole joutunut menemään postiin ostamaan noita kuoria ja punnitsemaan valmiita paketteja? Ilmaisia kirjevaakojakaan en ole nähnyt jaettavan kadunkulmissa, ja jollainhan se lähetys pitää punnita.

Vaikka olisikin pokkaa mennä pummaamaan kuplamuovia jostain liikkeistä ilmaiseksi niin matkat näihinkin paikkoihin pitää ottaa huomioon kululaskelmassa. Siis ainakin matkat, mieluummin myös aika.

Sitten toisekseen nämä kasvien määrät lienevät vähän erilaisia eri keskustelijoilla. Minulla yleensä normaali myyntierä on sen kokoinen ettei se mihinkään standardimittaiseen kirjekuoreen mahtuisikaan. Toki jos sen yhden ainokaisen liuskavesitähdikintaimen ja kolme karvalehteä laittaa kuoreen niin hyvinhän ne siellä sopivat olemaan, mutta jos puhutaan sellaisista "starttipakettityyppisistä" kasvieristä, joilla ei ole rahallista arvoa kasvin hyvän kasvunopeuden vuoksi mutta joita perustamisvaiheessa olevat harrastajat arvostavat, niin muovikassi on oikea mittayksikkö eikä mikään kirjekuori. Lahjoituskasvit käsittääkseni pääasiassa ovat näitä yleisiä, hyväkasvuisia lajeja.
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1555
Liittynyt: 18:30, 05.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Mielestäni tuo lähettämisen hintakeskustelu menee hieman OT. Kysymyshän oli siitä alunperin, ettei kasveja haluta ILMAISEKSI. Ei se ole enää kenelekään ilmaista, kun lasketaan pakkausmateriaalit ja postitukset.

On aivan eri asia, sellaiset harrastajat jotka ovat valmiit maksamaan postitukset ym. Silloin ei ole enää kysymys ilmaisista kasvesista, jos nyt ruvetaan pilkkua viilaamaan. Sehän oikein mukavaa molemmille osapuolille, jos toinen pakkaa ja postittaa ja toinen on valmis siitä maksamaan. [;)]

Itse olen vain niin laiska ja saamaton, etten antajana siihen ryhdy. Toki olen valmis maksamaan kulut ja kasvin hinnan, jos joku myy sellaista kasvia, jonka todella haluan.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minä taas olen saanut maksaa 14 euroa omista kuukauden postin hoteissa lojuneista lahjoitus-karvalehdistä, joten enää en ihan hevillä lähde postittamaan mitään. Kyseessä oli kaikin puoli sovittu asia. Koska oli talvikylmä ja matkaa lappiin asti niin oli kasvit pakattava tarkasti. Vastaanottaja suostui tähänkin. Kun postikuluiksi tuli hänelle maksettavaksi 7 euroa niin eipä hakenut postista. Paketti palautui minulle ja sain lunastaa omat mädät kasvini toisella mokomalla. [}:)] Ja nämä kasvit olin viittä vaille heittää roskiin.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Törökala
Member
Member
Viestit: 391
Liittynyt: 22:08, 01.06.2003
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Kyllä mun mielestä kasvit ovat edelleen ilmaisia jos ottaja maksaa vain postikulut ja mahd. pakkausmateriaalin. Kasveista ei edelleenkään makseta sinänsä mitään vaan lahjoittajalle aiheutuneet rahalliset kustannukset. Yleensä myytäville kasveille annetaan jokin hinta jossa joko on pakkaus/postikulut mukana tai ne lisätään hintaan.

Jokainen voi onneksi aivan itse päättää haluaako niitä rehuja lahjoittaa ja joku toinen voi päättää, että haluaako niitä vastaanottaa.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 20:32, 05.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Täällä kanssa menee ämpäritolkulla kompostiin mm. jättivallua, vesiruttoa ym. Jos jollakin länsi- Pohjois-suomessa olisi käyttöä, mielelläni haalaisin mukanani sukulaisissa käydessä. Enpä vain ole viitsinyt vaivautua edes kyselemään, kun ajattelin että näitä on varmaan jo kaikilla muillakin riesaksi asti...
Mutta ettei ilmaiseksi kasvit kelpaa.. Mulle ainakin vaihtelu kelpaisi, mutta tuo valtakunnan rajojen yli lähettely saattaapi sitten tullakin ihan oikeastikin kalliiksi.
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
matra
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 09:45, 25.08.2005
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja matra »

Se on jo outoa että valitetaan ettei kelpaa vaikka ei edes ilmoitella :roll:
Itse olen saanut niin vesitähdikin kun vesirutonkin menemään ilmaiseksi ja paikkakunta mainittuna haku oli ehtona jo otsikossa.
Vesirutosta tuli kourallinen kyselyitä ennen kun kerkesin kirjoittaa otsikkoon että varattu ja senkin jälkeen vielä kyseltiin.

Olipas kauhea vaiva, putsauksen yhteydessä karsin kasvit ämpäriin, räppäsin kuvan, laitoin ilmon. Olisi ne voinut myydäkin mutta koen että siinä olisi liikaa vastuuta 8-) kannettavaksi..

Ehkä mulla onkin se että kun karsin niin karsin kunnolla. Iso kasa on siis ollut aina jaossa, ei mikään kolme oksaa, puolet syöty.

Akvaarioharrastajatuttaviakin on muutama ja niille saan kyllä melkein aina kasveja kiikutettua mikäli roskiinheittäminen tuntuu vastenmieliseltä.
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1555
Liittynyt: 18:30, 05.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Pari kertaa olen yrittänyt kasveja lahjoitella. Luulisi että pääkaupunkiseudulla on harrastajia. No, ei ole. :roll:
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minun lahjoitteluni loppui siihen että ylläpito vainosi viimeistä lahjoitusviestiäni vaatien korjauksia mm. tieteellisiin nimiin ja sen jälkeen pompotteli sitä myyntipalstalta lahjoitettaviin poistaen viestin lopulta kokonaan ilman lupaani "ihan vahingossa". En sitten lahjoittele kasveja enkä mitään muutakaan enää ollenkaan kun siitä tehtiin turhan haasteellista. Muut lukijathan tästä ylläpidon törttöilystä joutuvat kärsimään enkä minä, minulla on kyllä biojäteroskiskin tuossa pihalla. 8-)
frank
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 07:25, 12.02.2003
Paikkakunta: Helsinki HAS

Hyi ylläpitoa

Viesti Kirjoittaja frank »

maisu kirjoitti:Minun lahjoitteluni loppui siihen että ylläpito vainosi viimeistä lahjoitusviestiäni vaatien korjauksia mm. tieteellisiin nimiin ja sen jälkeen pompotteli sitä myyntipalstalta lahjoitettaviin poistaen viestin lopulta kokonaan ilman lupaani "ihan vahingossa". En sitten lahjoittele kasveja enkä mitään muutakaan enää ollenkaan kun siitä tehtiin turhan haasteellista. Muut lukijathan tästä ylläpidon törttöilystä joutuvat kärsimään enkä minä, minulla on kyllä biojäteroskiskin tuossa pihalla. 8-)
Onneksi en ole opetellut latinankielisiä nimiä :mrgreen:
En edes tiedä miksi moista sontakieltä enää nykyaikana käytetään.
Pätemistä?
Kasvien lahjoittelu on mun mielestä mukavaa. :D Joapa postittaminenkin :D
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Hyi ylläpitoa

Viesti Kirjoittaja millia »

frank kirjoitti:Onneksi en ole opetellut latinankielisiä nimiä :mrgreen:
En edes tiedä miksi moista sontakieltä enää nykyaikana käytetään.
Pätemistä?
En minäkään latinalaisista nimistä tiedä hölkäsenpöläystä. :mrgreen:
Tieteellistä nimeä on hyvä käyttää silloin kun rehulla tai elukalla ei ole vakiintunutta suomenkielistä nimeä.
Törökala
Member
Member
Viestit: 391
Liittynyt: 22:08, 01.06.2003
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Tästä saa sen kuvan, että lahjoitetaan palsta olisi täynnä lahjoitettavia kasveja joita kukaan ei koskaan huoli. Viimeksi lahjoitin intianvesitähdikkiä ja argentiinanvesiruttoa, eli varsin yleisiä kasveja. Ei tarvinut laittaa edes uutta ilmoitusta kun sovin yhden ihmisen kanssa, että lähettelen sitten kun ovat taas levinneet riittävästi kun ekasta satsista ei riittänyt hänelle.

On myös tullut kyselyjä vallisneriasta jota mulla ei enää ole. Joten kyllä niistä kannattaa ilmoitella, eihän siinä mitään ainakaan menetä kun yhden viestin väsää. Jos ei mene, niin sitten ei mene. Ei se niin vakavaa ole ja biojätteisiin sitten vaan. Huuto.net myöskin näyttäisi olevan nykyään aikamoinen kasvien myyntipaikka ja ilmeisesti niitä myös meneekin aika hyvin.

Mä käytän tieteellisiä nimiä kanssa vain jos en tiedä kasville suomenkielistä nimeä. Käytän myös aika usein tieteellistä nimeä myös tiedon etsimiseen netistä.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Re: Hyi ylläpitoa

Viesti Kirjoittaja 111na »

frank kirjoitti:Pätemistä?
Heh. Ei ilman pärjää. Kyseessä on lajeja yksilöivä perinne, joka on sama kaikilla kielillä. Ei suomenkielellä löydä lajeista tarpeeksi tietoa. Mieti siinä sitten miksi lajia kutsutaan muilla kielillä.

Kaikki tieteelliset nimet eivät ole latinaa. Tieteelliset nimet ovat myös tärkeä väline alan ihmisille, esimerkiksi biologeille.

Pikku vinkki: Ei tarvitse opetella ulkoa tieteellisiä nimiä. Riittää kun laittaa jonkin nimityksen hakuun ja poimii sieltä tieteellisen nimen toiseen hakuun. Firefox on tässä loistava, kun haku löytyy myös maalaamalla sanan tekstistä ja hiiren oikealla laittaa "etsi verkosta".

Minulla on mennyt kasvit hyvin kaupaksi. En tiedä onnistuisiko sitten lahjoittaminen huonommin. Voisi joskus kokeilla. Nytkin tuolla ämpärissä kuivuu runsaasti karvalehteä.

Tai siis kyllä nuo ovat aina kaupantekijäisiksi kelvanneet, jotta sillä lailla niitä on tullut useinkin "lahjoiteltua".
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minusta tieteelliset nimet ovat paljon helpompia oppia kuin keskenään samankaltaiset ja usein kovin keksityn oloiset suomenkieliset nimet. Tässä kyseisessä tapauksessa oli kyse siitä tavallisesta sammalesta, jonka olemme oppineet tuntemaan jaavansammalena Vesicularia dubyana, ja josta aion edelleenkin käyttää tätä nimitystä siihen asti kunnes Tropica muuttaa kantaansa. Minusta olisi kovin harhaanjohtavaa myydä tuikitavallista kasvia ihmeellisellä, uudella nimellä jota ei lödy suurimman ja kauneimman kasvitukun nettisivuiltakaan. Joku ostajahan voisi luulla että yrittäisin tahallani huijata.

Nähtäväksi jää, viitsinkö enää myydäkään mitään kun urliini linkattuna ollut myynti-ilmoituskin hävisi bittitaivaaseen moderoinnin toimesta 3 kk:n jälkeen ja minulle (ja siinä sivussa koko IRC-kanavalle, koska jostain syystä moderointi teki minulle ilmoituksen toimimattomasta linkistä julkisesti) vakuutettiin silmät kirkkaina että olen itse poistanut sen vaikka näin ei ollut. Moderoinnilla näkyi kuitenkin olevan itselläänkin käsitys että viestien on ilmoitettu säilyvän 6 kk. Tällainen sattumanvarainen viestien poistelu rajoittaa myös kestoilmoitusten tekemistä lahjoituskasveista, mikä muuten voisi olla hyvinkin toimiva tapa.
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

maisu kirjoitti:Minusta tieteelliset nimet ovat paljon helpompia oppia kuin keskenään samankaltaiset ja usein kovin keksityn oloiset suomenkieliset nimet.
Totta tuokin, ainakin sillä tavalla, että kun jonkin kerran on nähnyt nimen tekstissä, osaa sen jo tunnistaa vaikkei oikeinkirjoitus ehkä vielä onnistuisikaan. Olen mielelläni näin pätevä. :P
maisu kirjoitti: Moderoinnilla näkyi kuitenkin olevan itselläänkin käsitys että viestien on ilmoitettu säilyvän 6 kk. Tällainen sattumanvarainen viestien poistelu rajoittaa myös kestoilmoitusten tekemistä lahjoituskasveista, mikä muuten voisi olla hyvinkin toimiva tapa.
No eipä tuo ilmoituksen uusiminen ole kauhean vaivalloista. Kunkin oma asiahan se on ilmoitteleeko vai ei kuitenkin. Tietty voisihan tuolla olla stickynä kestoilmoitukset, vaan tulisikohan siitä kovin suosittua tai toimivaa, onkin toinen juttu. Lahjoitetaan kasveja! "Joo ota siitä vain. Viittitkö vielä puhdistaa lasitkin? No nythän on vesi ihan sameaa, tuossa olisi lappo..."
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

111na kirjoitti:Tietty voisihan tuolla olla stickynä kestoilmoitukset, vaan tulisikohan siitä kovin suosittua tai toimivaa, onkin toinen juttu. "Tule karsimaan kasvini. Viittitkö vielä puhdistaa lasitkin? No nythän on vesi ihan sameaa, tuossa olisi lappo..."
Hmm, ajattelin lähinnä "saatavana säännöllisesti kasveja x ja y, kysy seuraavaa ajankohtaa" -tyyppistä ilmoitusta.

111na ehti näemmä muuttaa sanamuotoa tuossa välissä, mutta eipä se mitään. Sen meinasin itse lisätä että kyllä minusta jonkin mietityn ja linkin sisältävän, muualle linkatun ilmoituksen tekemiseen kauppatuotteesta, joka ei ole suomalaisille akvaristeille ennestään tuttu, syö aika lailla aikaa ja vaivaa eikä ole mitenkään vasurilla tuosta vaan hoidettava juttu.
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

Minulla kun on ollut myynti-ilmoituksia olen kopioinut sen talteen. "Kopioi ja liitä"- tekniikkaa en ole kokenut vaivalloiseksi ilmoituksen uusimiseksi. Niinpä olen jopa nostellut joitain ilmoituksia viikottain ja poistanut aiemman. (Tähän vielä sigun "tehoilmoituksen" linkin uusiminen.) Mutta toki palstanhoitajat voisivat järjestää asian täysin vaivattomaksikin.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

111na kirjoitti:Minulla kun on ollut myynti-ilmoituksia olen kopioinut sen talteen.
Okei, no joo, minä käytän kolmea tietokonetta joten voisi tuokin pienimuotoista etsimistä aiheuttaa. :D Sitäpaitsi siellähän sen ilmoituksen kuvittelisi olevan turvassa ja kopioitavissa myynti-ilmoituksissa. Jos se poistetaan moderoinnin toimesta niin mitä järkeä on laittaa samaa ilmoa uudestaan? Ei kai kukaan tosissaan usko että näitä "vahinkoja" sattuisi jatkuvasti yhden ja saman ihmisen kohdalla, kyllä se uusikin viesti katoaisi ihan pomminvarmasti. 8-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”