Oulun kalakaupat vaan vähenee
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Luulis että Ex-senegalin tiloihin?
Jokohan viimeinkin selvisi se Senegalin potentiaalinen ostaja? 

Oulun Akvaarioseura
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
Re: Luulis että Ex-senegalin tiloihin?
Aika hyvin arvattuJani kirjoitti:Jokohan viimeinkin selvisi se Senegalin potentiaalinen ostaja?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Luulis että Ex-senegalin tiloihin?
Nyt kuulostaa lupaavalta!arctican kirjoitti:Aika hyvin arvattuJani kirjoitti:Jokohan viimeinkin selvisi se Senegalin potentiaalinen ostaja?Teretulemast sinne pian!

Kyllä tässä on käsiä puristeltu ja mietitty että mikäs nyt neuvoksi...
Millos toi aukeaa että pääsee heti ovenkahvaan kiinni odottelemaan???
Esmeralda
Haukun Paikka
Tavoitteena on avata ihan marraskuun alussa - ehkä jopa ekana päivänä. Ikkunaan tulee varmaan ennen avaamista tietoa tarkasta ajasta. Tarkoitus on laittaa erityisesti sitä kalapuolta monipuoliseksi, joten sinne vaan sitten! Mulla on tässä juuri kova opettelu päällä vedenelävien kanssa 

testejä ja ruokia
jos saa ehdotella, niin ottakaa myös monipuolinen kalanruoka ja tekniikkapuolikin (vesitestejä jne). Mitään erikoisempia vesitestejä ei taida Oulusta löytyy (kupari/rauta/fosfaatit) tällä hetkellä mistään kaupasta. Vai löytyykö?
-
- Imperaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
- Viesti:
Muistutuksena tämä teille:
Aqua-Web foorumin käyttäytymisohjeita ja sääntöjä:
Aqua-Web foorumin käyttäytymisohjeita ja sääntöjä:
- Henkilökohtaisuuksiin meneminen ja muiden käyttäjien tahallinen ärsyttäminen ehdottomasti kielletty.
- Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
-
- Advanced Member
Pysyyhän Haukun paikka silti raahessakin??
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
Täältä ilmoittautuu yksi lähes varma tuleva asiakas! (Se varmuus toivottavasti saavutetaan sitten, kun olen kaupassa vieraillut) Kiinnostuin akvaarioista muuan kuukausi sitten, kun vaimon sisko lahjoitti meille vanhan akvaarionsa. Tai oikeastaan en edes halunnut sitä
Mutta kun vaimoni sen tahtoi, niin viimein myönnyin. Nyt sitten innostuin niin, että suunnitelmana olisi hankkia parin kuukauden sisään 150-200-litrainen upouusi akvaario. Onneksi vaimoni ei tiennyt, että innostuisin näin paljon, koska siinä tapauksessa meillä ei luultavasti tuotakaan akvaariota olisi
Mutta asiaan. Olen vieraillut allasta etsiessäni useassa akvaarioliikkeessä. Palvelu on ollut todella nihkeää. Olen itse myyjä ja oletan saavani erikoisliikkeissä hyvää palvelua ja erityisesti asiantuntemusta. Jos niitä ei löydy, ensimmäinen vierailuni liikkeessä jää yleensä myös viimeiseksi. Nyt vain näytti siltä, että joudun sietämään huonoja myyjiä jos tahdon saada uuden akvaarion, kalat ja kasvit. Jos löydän kaupan, josta pidän, en yleensä vaihda liikettä. Ostan kaikki vaatteeni ja oikeastaan kaiken muunkin erikoisliikkeistä. Halpakauppoja, marketteja yms. en suosi siksi, että en tiedä kaikesta kaikkea ja tahdon ostaa kaiken paikoista, joissa myytävästä tavarasta tiedetään kaikki mahdollinen. Toivottavasti Haukun paikka täyttää odotukset akvaarioiden saralla

Mutta asiaan. Olen vieraillut allasta etsiessäni useassa akvaarioliikkeessä. Palvelu on ollut todella nihkeää. Olen itse myyjä ja oletan saavani erikoisliikkeissä hyvää palvelua ja erityisesti asiantuntemusta. Jos niitä ei löydy, ensimmäinen vierailuni liikkeessä jää yleensä myös viimeiseksi. Nyt vain näytti siltä, että joudun sietämään huonoja myyjiä jos tahdon saada uuden akvaarion, kalat ja kasvit. Jos löydän kaupan, josta pidän, en yleensä vaihda liikettä. Ostan kaikki vaatteeni ja oikeastaan kaiken muunkin erikoisliikkeistä. Halpakauppoja, marketteja yms. en suosi siksi, että en tiedä kaikesta kaikkea ja tahdon ostaa kaiken paikoista, joissa myytävästä tavarasta tiedetään kaikki mahdollinen. Toivottavasti Haukun paikka täyttää odotukset akvaarioiden saralla

No ainakin Raahessa Haukun Paikka täyttää JJf:n kriteerit. Minun mielestäni ainakin! Ompas hieno juttu ettei Haukun paikka muuta pois, just kun hyvän liikkeen löysi, ja vielä kohtuullisen matkan päästä(90km). Vaikkei paikallistakaan moittia voi. Mut on Haukun paikassa isommat valikoimat.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
Ystävällistä palvelua te tulette ainakin saamaan - se on asia, josta ei varmasti jouduta tinkimään! Asiantuntemusta tässä yritetään kovasti haalia; minä kun olen tähän saakka perehtynyt enempi tuohon jyrsijäpuoleen, niin vesimaailmoissa on vielä rutkasti opittavaa. Onneksi mulla on kaverina tuo Päivi, joka on ihan pro näissä(kin) jutuissa, ja teidät asiakkaat, joilta saan varmasti ajan mittaan sitä käytännön kokemusperäistä tietoa määrättömästi. Materiaalia (lehtiä, kirjoja ja nettitekstiä) on kahlattu jo valmiiksi läpi todella paljon, ja lisää ammennetaan koko ajan. Käytännön harjoitteluakin tulee tässä onneksi etukäteen. Ja niin, se tärkeinhän on asenne, eli kaikkea ei tarvi tietää, kun on tervettä järkeä ja halua etsiä ja opetella, ja kanavia mistä sitä tietoa löytyy. 

-
- Advanced Member
Minua kiinnostaa myös, kalojen lisäksi, tuleeko tulareita (orientaaleja pitäis saada pari/kolme) ja tietenkin meidän tipsukka ja ylpykkä tarttis aina väliin vaihtelua häkkiinsä, leluja ja herkkuja, myöhemmin uusi häkkikin pitää hommata. Eli tuleeko sinne undulaateille mitään "uutta ja kivaa" ? Ja akvaariokin pitää jossain vaiheessa "päivittää".
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Oulun Haukun Paikasta saa noutaa hyllyjä
Jos jollakulla on tarvetta esim. autotalliin hyllyille, saisi Ex-Senegalin tiloista hakea ilmaiseksi hitsattuja räkkihyllyjä. Ovat kuulemma siistit ja semmoiset metallista hitsatut. Pisin hylly ilmeisesti n. 3 m mittainen. Kulkevat peräkärryllä, en ole varma saako niitä mitenkään osiin. Paikalla voi varmaankin päiväsaikaan käydä vaikkapa nyt hetikin. Päivi sieltä siivouksen keskeltä tunti sitten soitti ja sanoi että hyllyt pitäs pois saada.
Oulun Akvaarioseura
Markkinoikaahan sitten kauppaanne Oulussa niin paljon kuin rahkeet riittävät. En usko, että tämän foorumin lukijat riittävät pitämään liikettä pystyssä. Oululaiset lehdet ovat tunnetusti tehokas markkinointikanava, mutta kokemuksesta voin kertoa, että kannattaa miettiä hyvin tarkkaan mihin lehteen ilmoituksia laittaa. Niissä on yllättävän paljon eroja.
-
- Advanced Member
Mulla olis vinkki Senegalin paikalle perustettavalle liikkeelle: Kannattaa laittaa kunnon kyltti, siis semmonen ulokemalli, että jalkakäytävää pitkin lähestyvä potentiaalinen asiakas näkee jo vähän kauempaa että jahas tossa se on.
Itse etsin keskustasta akvaarioliikkeitä, en löytänyt yhtään. Seuraavalla reissulla olin paremmin varustautunut ystäväni neuvoilla, mutta silti meinas usko loppua Torikatua tarpoessa. Tuntui että on jo kohta ulkona keskustasta ja harkitsin kääntyväni takaisin, mutta samassa olinkin näyteikkunan kohdalla.
Lastenvaunujen kanssa oli muuten aika vaikea päästä sisälle, onneksi ystävällinen henkilökunta auttoi
Itse etsin keskustasta akvaarioliikkeitä, en löytänyt yhtään. Seuraavalla reissulla olin paremmin varustautunut ystäväni neuvoilla, mutta silti meinas usko loppua Torikatua tarpoessa. Tuntui että on jo kohta ulkona keskustasta ja harkitsin kääntyväni takaisin, mutta samassa olinkin näyteikkunan kohdalla.
Lastenvaunujen kanssa oli muuten aika vaikea päästä sisälle, onneksi ystävällinen henkilökunta auttoi