Sisustusapua 98l

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Sisustusapua 98l

Viesti Kirjoittaja ^Partis^ »

Miksi muiden akvaario näyttää aina niin hienolta ja meikäläisen akvaario jotenkin poikkeavalta?! Olen nyt ostanut pari uutta kasvia, mutta tarvitsen vähän vinkkejä ja "sisustussilmää".
Kuva
Tuossa oli vasen reuna
Kuva
keskeltä
Kuva
oikea reuna
Kuva
koko allas

Akvaarion lasissa on levää ja vesi vaihtamatta, eli kuva otettu äsken. Siivoan sen tänään ennen sisustamista.
Kertokaa mitä pitäisi laittaa minne jne.
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Noh, hyvä alkuhan se sinulla siinä on. Makuja meillä on monenlaisia, mutta tässä minun vinkkejäni.

Takalasissa olisi hyvä olla jonkinlainen tausta. Nyt jotenkin akvaarion sora häviää takana näkyvään vaaleaan seinään. On niinsanotusti kokonaisesti hailakka vaikutelma.

Sitten kaipaisin muutamaa kasvia vielä tuomaan täytettä. Eli laita samanlaiset kasvit ryhmiin ja pyri järjestämään ne niin, että tuovat syvyysvaikutelmaa. Pidempää taakse ja kulmiin ja pienempää eteen. Esimerkiksi poikittais suunnassa anna olla pohjassa tyhjää tilaa niin saat syvyyttä.

En ota kantaa koristeisiin, koska ne ovat tosiaan jokaisen oma asia. Kanto näyttää todella hyvännäköiseltä, olen ihan kade. :D
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
peltsi92
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja peltsi92 »

Minä hankkisin enemmän kasveja ja miksi noi kasvit tossa keskellä on noissa kaupan purkeissa?? 8O Ne kannattaa ottaa pois niin pääsevät kasvamaan paremmin, lasivillat pois niin hyvin kun saat. :D
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Joo, siis on minulla tausta. laitan sen sinne takaisin. Kasvit ovat "kauppakoteloissa" siksi että ostin ne tänään, haluan ensin tietää minne ne laittaisin ennen kuin istutan ne.
peltsi92
Member
Member

Ok tee niin kuin kiiki74 sanoi isot taakse ja pienet eteen ja jne.
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viesti:

okei :) Kiitos vinkistä :)
peltsi92
Member
Member

Laita sitten kuvia kun olet saanut sisustuksen uusiksi. :D
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Apua, teidän akvaario on varmasti hieno :roll: Saas nähdä, pitää ostaa ainakin kaksi uutta kasvia jotka olisivat samaa sorttia kuin joku muu kasvi joka minulla jo on..
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Minulla on tällainen 54 litrainen, jonka sisustukseen en ole pahemmin panostanut mutta laitoin sen vain täyteen kasveja
KUVA
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viesti:

[}:)] Jos tekin pystytte tommoiseen niin kyllä minäkin! Kyllä mä pöntöstäni vielä kelpo akvan saan! :mrgreen:
piude_85
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piude_85 »

Jos allas on ensimmäinen, niin en yhtään ihmettele ettei ole viidakkoa valmiina. Valmiin allaspaketin jos ostaa, niin tuskin siinä kovin montaa kasvia on mukana. Pikkuhiljaa olen isoonkin tankkiin kasveja kerryttänyt, ja omaa silmää alkaa pikkuhiljaa miellyttämään. Juuri tuli uusia kasveja, vie aikansa että ovat kasvaneet kokoonsa.

Kannattaa kysellä lisää kasveja ostetaan(/otetaan vastaan) osiosta, ja tietenkin selailla myydään palstaa myös, ihan mukavastihan siellä on kasveja tarjolla. Myöskin monenlaisia.

Minun ehdotus on että lisää rehuja pyttyyn! :mrgreen:
Nostalgiakaan ei ole enää sitä, mitä se ennen oli.
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Ja pienissä matalissa altaissa suosin pintakasvillisuutta, joko pintakasveja tai pintaa asti kasvavia kasveja. Ne luovat kivasti tunnelmaa kun ei tarvitse pelätä sitä ettei valo riitä pohjalle asti.
viivis
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja viivis »

Samoilla linjoilla minäkin.
Laita suikertelevat kasvit lajeittain samaan nippuun. Vedensuosikista saa hienon ja tuuhean "puskan", yksi omista suosikkikasveista tavallisuudestaan huolimatta.

Joku kiva miekkakasvi tuonne olisi kiva, ehdottaisin jotain vähän pienemmäksi jäävää ja helppoa saada, kuten:
Echinodorus rubin
Echinodorus oriental
Antaisivat samalla kivaa väriä altaaseen.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
Kastanya
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kastanya »

Akvaarioonhan voi laittaa muutakin kaunista kuin kasvit. Esim. kiviä. Kannattaa kyllä tietty olla huolellinen kun valitsee, ettei ole ruostetta, mutta kivistä saa koottua vaikka mitä kaunista! Kasvit sitten kivien ympärille.
Suosittelen kyllä miekkakasvin hankintaa. Yleensä ne ovat jo valmiiksi melko isoja kun ostaa kaupasta ja kasvavat nopeasti tuuheiksi. Miekkakasvilla on hyvä peittää esim suodatin.

Ja vaikka itse en muovikoristeita vastustakaan niin monien akvaarioiden kauneus johtuu juuri luonnonmukaisesta sisustamisesta, johon ei akvaariokoristeet kuulu.
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Joo, siis ajattelin itsekkin että voisin hankkia kaksi tai kolme Vedensuoksiikia. Mutta miten saa ne pysymään pohjalla kun niillä ei ole kunnon juuria. Olen ajatellut että jos sitoisi kuminauhalla varret kiinni niin kaikki pysyisivät yhessä puskassa :)

Akvaario on nyt erinäköinen, mutta lisää kasveja sinne vielä tulee!
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

Kyllä se vedensuosikki siellä pohjassa pysyy ilman kuminauhaakin. Varsinkin, jos altaan pohjalla on hiekkaa. Omakin altaani näyttää erittäin keskeneräiseltä, että et ole ainoa, jolla on ongelmia sisustamisen kanssa. :D
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Joo, kiva kuulla :D Pidän pienen, ehkäpä kolmen päivän paussin kasvien laitossa etteivät kalaseni stressaannu liikaa. On muuten aivan toisenlainen akvaario nyt kuin ekaks. Voisin laittaa tänne sitt vähän kuvia.
Hulina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hulina »

Ja juurakkoon voisi kiinnittää jaavansaniaista, mikäli vielä kasviehdotuksia kaipaat. :) Itsellänikin on tuota kasvia kaikissa juurakoissa ja on mielestäni todella komean näköinen, kun kasvaa tuuheaksi puskaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”