Luvattomiin bileisiin ei paljon auta.Taunus76 kirjoitti:Tai sitten yksinkertaisesti ei tarvitse bileitä pitää tai antaa lasten pitää.
Akvaarionrikkojat kotibileissä, osa 2
Valvoja: Moderaattorit
-
Micke
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
- Sukupuoli: Mies
Joo toi siinä onkin se pointti salaa pidetyt kotibileet.
Pidin ite monet kotibileet salaa.
Ja niin on pitänyt ystävieni muksutkin ja ihan tuntemattomatkin.
Ja tohon kyllä vielä että joku jättää vieraat kutsumatta akvaarion takia niin on suorastaa sanonko mistä !! Olisko se tekosyy sille ettei tarvitse katella juopunutta porukkaa ?
Pidin ite monet kotibileet salaa.
Ja niin on pitänyt ystävieni muksutkin ja ihan tuntemattomatkin.
Ja tohon kyllä vielä että joku jättää vieraat kutsumatta akvaarion takia niin on suorastaa sanonko mistä !! Olisko se tekosyy sille ettei tarvitse katella juopunutta porukkaa ?
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
SonjaSelena
- Member

Re: Niinpä
Vertaatko akvaarion rikkomista ja kalakuolemaa ihmisen murhaan?Eli mielestäsi murhaa ei saa tuomita kun joku voi tehdä joukkomurhankin?
Voi pyhä sylvi...
Tauko tekee tosiaan hyvää...
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
Tai sitten ei kannata niitä lapsia tehdä. Kyllä ne saa vahdittua ettei kotibileitä pidetä.
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
Kesää odotellessa
-
crisse_83
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tuotah, milläköhän vahdit kokoajan? Töissä on varmaankin käytävä? Jotkut joutuvat myös matkustamaan työnsä puolesta ja lasta/teiniä ei voi raahata mukaan joka paikkaan. Myöskään kaikilla ei ole mahdollisuutta järjestää jälkikasvulleen vahtijaa joka kerta kun joutuu esim. yövuoroon tms. ja eihän se viisitoista vuotias sulata sitä että hommataan lapsenvahti. Lapset/teinit osaavat myös sujuvasti valehdella... "joo menkää vaan rauhassa, mä meen Annille yöksi", vanhemmat parhaimmillaan saattavat heittää lapsosensa sinne kaverin luo mutta kappas kummaa, kyllä ne bileet siltin saattaa siellä tyhjässä talossa järjestyä.Taunus76 kirjoitti:Tai sitten ei kannata niitä lapsia tehdä. Kyllä ne saa vahdittua ettei kotibileitä pidetä.
Jotkut myös luottavat jälkikasvuunsa sen verran että antavat ihan luvan kanssa järjestää bileitä, harmi vaan kun joukkoon mahtuu myös noita katkeria ilonpilaajia joiden on hajoitettava toisten omaisuutta ja täten hankaloitettava bileiden järjestäjän elämää.
-
aquamarina
- Advanced Member

Niin ei niitä lapsukaisia välttämättä voi koko ajan vahdata. Onneksemme tähän asti on onnistunut niin ettei ole keskenään kotona olleet, illalla/yöllä. Ja vanhin on niin kiltti, 14-vuotias jo mutta kertoi jopa tupakan maistamisen, toisella kertaa "näytti" kavereille että uskaltaa, mutta raukka itki kertoessaan (jäi koulussa kiinni), oli luvannut ettei enää tartte maistaa. Mutta ei pojalla muutenkaan pysy "lupaukset" päässä, ei kuitenkaan ole vielä kiinnostunut alkoholi juomista ja tietää kokemuksesta että tupakka on pahaa, eikä parkouria harrasteta "humalassa".
Re: Niinpä
Etkö ymmärrä vai etkö halua ymmärtää? Käsittääkseni kukaan ei ole verrannut ihmisen murhaamista ja kalan kuolemaa toisiinsa. Kannattaisi ehkä lukaista teksti toiseen tai vaikka kahdeksanteenkin kertaan ja vastata vasta, kun on varmasti ymmärtänyt kirjoittajan tarkoituksen.frank kirjoitti:Vertaatko akvaarion rikkomista ja kalakuolemaa ihmisen murhaan?Eli mielestäsi murhaa ei saa tuomita kun joku voi tehdä joukkomurhankin?![]()
Voi pyhä sylvi...
Tauko tekee tosiaan hyvää...![]()
Täällä puhuu nuori. Itse en ikinä pitäisi kotibileitä A. koska minua ei kiinnosta B. koska omistan akvaarion.
Sisareni kertoi kauhujutun, miten erään tytön bileissä kuokkavieraat olivat paistaneet tämän kalat elävältä. Tämän jälkeen päätin että siellä missä minä asun akvaarioineni pidetään korkeintaan kissanristiäiset.
Sisareni kertoi kauhujutun, miten erään tytön bileissä kuokkavieraat olivat paistaneet tämän kalat elävältä. Tämän jälkeen päätin että siellä missä minä asun akvaarioineni pidetään korkeintaan kissanristiäiset.
Elämä on rankkaa.
Näitä juttuja, kun lukee sitä ihmittelee - ja paljon.
Ei mun ainakaan tarvitse (tai ole ikinä tarvinnut) jättää bileitä järjestämättä sen takia, että pelkäisin, että kaverit tuhoaa kämpän.
Ihan totta, onko nämä nyt kaikki ihan tosia tarinoita ja onko varma, ettei ole yhtään liioteltuja?
En siis meinaa loukata ketään, jos on tapahtunut jotain, epäilemällä. Kyllä minä tiedän miten hulluja ihmiset (varsinkin humalassa, puhumattakaan nyt sitten muista aineista) voivat olla. Esimerkiksi, että faija heitti (ollessani pieni) koiran seinään ja jalka poikki yms.
Mutta ihmettelen silti suuresti, että kenellä on sellaisia kavereita, jotka tuhoavat toisten kodin ja paistavat kalat elävältä tai listivät muut lemmikit.
Okei, ymmärän, jos ko. henkilöt ovat olleet kuoikkavieraita, mutta miten niitä kuokkijoita sitten on ollut kaikkien bileissä ja miten ne ovat sisälle päässeet ja mistä ovat edes bileistä kuulleet. Henkiläökohtaisesti en tunne -eivätkä kaverinikaan tunne- sellaisia ihmisiä, jotka tekesivät tuollaisia asioita, joten meillä ei ikinä ole bileisiin tullut ketään häiritsemään.
Jotenkin kuulostaa vaan liiotelluta kaikkien kommentit, että "meillä ei ikinä pidetä juhlia, kun on lemmikeitä". Kyllä minä ainakin luotan omiin hyviin ystäviini niin paljon, että uskallan kutsua heidät kotiini, ilman, että pelkään heidän hajottavan paikkoja. Me teemme ystävien kanssa paljon muitakin asioita (ihan vaikka keskustelemme) joissa vaaditaan luottamusta, joten minulla ei ole mitään syytä epäillä, että he yhtäkkiä sekoisivat kotonani ja alkaisivat leikata kaloilta kurkkuja auki. Jos tosin näin joskus käy, niin sitten täytyy varmasti suositella tälläiselle henkilölle mielenterveystoimistoon hakeutumista.
Juu ja lisättäköön vielä, että vahingot ovat asia erikseen, enkä nyt tällä paasauksella ottanut kantaa niihin.
Ei mun ainakaan tarvitse (tai ole ikinä tarvinnut) jättää bileitä järjestämättä sen takia, että pelkäisin, että kaverit tuhoaa kämpän.
Ihan totta, onko nämä nyt kaikki ihan tosia tarinoita ja onko varma, ettei ole yhtään liioteltuja?
En siis meinaa loukata ketään, jos on tapahtunut jotain, epäilemällä. Kyllä minä tiedän miten hulluja ihmiset (varsinkin humalassa, puhumattakaan nyt sitten muista aineista) voivat olla. Esimerkiksi, että faija heitti (ollessani pieni) koiran seinään ja jalka poikki yms.
Mutta ihmettelen silti suuresti, että kenellä on sellaisia kavereita, jotka tuhoavat toisten kodin ja paistavat kalat elävältä tai listivät muut lemmikit.
Okei, ymmärän, jos ko. henkilöt ovat olleet kuoikkavieraita, mutta miten niitä kuokkijoita sitten on ollut kaikkien bileissä ja miten ne ovat sisälle päässeet ja mistä ovat edes bileistä kuulleet. Henkiläökohtaisesti en tunne -eivätkä kaverinikaan tunne- sellaisia ihmisiä, jotka tekesivät tuollaisia asioita, joten meillä ei ikinä ole bileisiin tullut ketään häiritsemään.
Jotenkin kuulostaa vaan liiotelluta kaikkien kommentit, että "meillä ei ikinä pidetä juhlia, kun on lemmikeitä". Kyllä minä ainakin luotan omiin hyviin ystäviini niin paljon, että uskallan kutsua heidät kotiini, ilman, että pelkään heidän hajottavan paikkoja. Me teemme ystävien kanssa paljon muitakin asioita (ihan vaikka keskustelemme) joissa vaaditaan luottamusta, joten minulla ei ole mitään syytä epäillä, että he yhtäkkiä sekoisivat kotonani ja alkaisivat leikata kaloilta kurkkuja auki. Jos tosin näin joskus käy, niin sitten täytyy varmasti suositella tälläiselle henkilölle mielenterveystoimistoon hakeutumista.
Juu ja lisättäköön vielä, että vahingot ovat asia erikseen, enkä nyt tällä paasauksella ottanut kantaa niihin.
I'm #1 so why try harder?
Asiaa
Mollylady puhuu asiaa.mollylady kirjoitti:Näitä juttuja, kun lukee sitä ihmittelee - ja paljon.
Ensin tulee kaverit, sitten muu...
Mun koti on myös mun ystävien koti.
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
Re: Asiaa
Näin mäkin olen ajatellut.frank kirjoitti:
Mollylady puhuu asiaa.
Ensin tulee kaverit, sitten muu...
Mun koti on myös mun ystävien koti.
Joo-o, meitä on moneen junaan ja laivaan ja autoon.
I'm #1 so why try harder?
Tunnusta olen pitänyt luvattomat kotibileet useastikkin..
Pari kertaa jäänyt kiinni, mut isä oikeestaan vain nauro ja käski laittaa kämpän sellaseen kuntoon, että siellä voi asua.
Vahinkoa ei ole ikinä oikeastaan sattunut, ei eläimille eikä tavaroille.
Erään tutuntutun kotibileissä oli kyllä jonkinlaista rellestämistä, sekä bileiden pitäjältä, että muilta.. Tuloksena taisi olla jos nyt oikein muistan niin joitain huonekaluja rikki ym. Tosin ne tais hajoo jotenki vahingossa taii jotain..
Pari kertaa jäänyt kiinni, mut isä oikeestaan vain nauro ja käski laittaa kämpän sellaseen kuntoon, että siellä voi asua.
Erään tutuntutun kotibileissä oli kyllä jonkinlaista rellestämistä, sekä bileiden pitäjältä, että muilta.. Tuloksena taisi olla jos nyt oikein muistan niin joitain huonekaluja rikki ym. Tosin ne tais hajoo jotenki vahingossa taii jotain..
Täällä ilmoittautuu kans yksi (luvattomien) kotibileiden pitäjä. Yläaste aikoina tuli pidettyä joitain bileitä kotona ku vanhemat oli pois, ja sitten tietysti sana kiiri ja niissä _viimeisissä_ bileissä porukkaa oli jo melkoisesti ja seassa sitten tietty tyyppejä joita en välttämättä olisi sinne halunnut. Saldona oli kamala sotku, rikkinäinen nojatuoli, suuttunut naapuri ja aamulla kun krapulassa sytytin akvaarioihin valot, huomasin että molempiin oli kipattu "vähän" kalanruokaa ja ainakin toiseen ilmeisesti kaljaa. No siinä sitten äkkiä paniikissa vaihtamaan vettä molempiin (altaat siis 180&200l). Kuolemilta onneksi vältyttiin ja siihen loppui bileiden pitäminen! Ja en kyllä nykyäänkään mielelläni pidä ainakaan mitään isoja illanistujaisia kun on lasilootia kämpässä, se kun vaan on niin että vaikka kukaan ei tahallaan mitään pahaa tekisikään, voi humalassa aina sattua ja tapahtua.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
-
santtuliini
- Starting Member

Muistelin tässä kerran erään ystäväni kanssa, kuinka eräs yläasteikäinen luokkakaverimme piti kasilla ollessaan bileet. Jollekin liikaa juoneelle pojalle oli tullut illan kuluessa mieleen, että voisi kaataa kaljaa akvaarioon. Kaikki kalat olivat aamulla kuolleet-ihmekös tuo. Mutta kun miettii muutamia yläasteaikaisia luokkatovereitani, niin en yhtään edes ihmettele koko asiaa (eli siis miksi teki niin jne.). Jep.
Itse olen pitänyt nuoruudessani muutamat luvattomat kotibileet... Pahin mitä tapahtui, oli kun yksi kavereistani liukastui jyrkillä mäntyportailla ja seurauksena olis että hänen jalkansa meni kipsilevyseinästä läpi... Tässä tapauksessa saatii olla onnekkaita, ettei jalka osunut mihinkään metallitukeen tms. seinässä...
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Minun ystävilläni oli ihan luvallisia bileitä. Niissä tosin oli omat jännitysmomenttinsa; eräskin asui remontin tarpeessa olleen omakotitalon yläkerrassa ja isompaa remonttia odotellessa taloa oli ns. purkkapaikattu. Kerran joku avasi ikkunaa, löysi sieltä välistä lusikan, poisti sen ja humpsis, koko ikkuna tippui. Toisen ystävän luona siirsimme pihagrillin mielestämme parempaan paikkaan seurauksella että nurmikkoon paloi grillin kokoinen ympyrä ja hänen äitinsä huusi kuin syötävä koko kesän. Samaisen kaverin äiti tosin jäi aikakirjoihin uhkailtuaan jänikset pois tulppaaniensa kimpusta haulikolla - siis helsinkiläisessä rivitalossa.
Milläs vahdit, jos vanhempien on "pakko" päästä mökille tmv? Jukuripäistä 15-vuotiasta niskasta kiinni ja raahaat autoon?
Siinähän rapsahtaa pahoinpitelysyyte näinä aikoina..
Itse en ole pahemmin kuullut mitään hurjia tarinoita akvaarioista ja bileistä, mutta vähän hirvittää kyllä ajatus kännisistä ihmisistä lasilootan kanssa samassa tilassa.
Edit: sitä voisi vaikka lukea sen seuraavankin sivun ennenkuin painelee tuota vastausnappia..
Itse en ole pahemmin kuullut mitään hurjia tarinoita akvaarioista ja bileistä, mutta vähän hirvittää kyllä ajatus kännisistä ihmisistä lasilootan kanssa samassa tilassa.
Edit: sitä voisi vaikka lukea sen seuraavankin sivun ennenkuin painelee tuota vastausnappia..
Life's way too short to stay on topic.
No, sitä ei sitten passaa täällä valittaa kun p***** on jo housussa.
Kesää odotellessa
Kesää odotellessa
-
Lapinakka
- Senior Member

Tää on kyllä "hassu" foorumi.
Melkein jokaiseen ihan tavalliseen viestiketjuun, joissa vaihdetaan akvaarioon liittyviä kokemuksia ja kommelluksia, tulee mukaan toisia tuomitsevia ja arvostelevia komentteja.
Jos viestiketju niin ärsyttää ja ottaa pattiin, niin eihän sitä nyt hyvän tähden ole pakko lukea saatika kommentoida.
Kommentoinnin myötä ketju menee totaalisen OT:ksi ja se on pakko lukita. Tästähän on jo kokemuksia kyseeseen aiheeseen liittyen...
Itse en ole pahemmin bileitä pitänyt.
Silloin muinoin kun olin teini, naapurin kiltti tyttö piti salaa bileet. Seurauksena oli ainakin särkynyt ovi ja kylläpä niihin sitä kutsumatonta porukkaa tuli.
Emäntä kun ei aina kuullut ovikelloa ja juhlavieraskin osasi aukaista oven.
Joissain opiskelijabileissä olen käynyt muutaman kerran. Menin isännän kutsumatta, tosin kutsutun kutsuttuna (en edes tuntenut isäntää).
Siellä oli jokunen muukin samanlainen ja vauhtia piisasi. Jos kyseisessä kämpässä olisi ollut akvaario, en olisi ihmetellyt, jos sieltä olis löytynyt pullo poikineen.
Melkein jokaiseen ihan tavalliseen viestiketjuun, joissa vaihdetaan akvaarioon liittyviä kokemuksia ja kommelluksia, tulee mukaan toisia tuomitsevia ja arvostelevia komentteja.
Jos viestiketju niin ärsyttää ja ottaa pattiin, niin eihän sitä nyt hyvän tähden ole pakko lukea saatika kommentoida.
Kommentoinnin myötä ketju menee totaalisen OT:ksi ja se on pakko lukita. Tästähän on jo kokemuksia kyseeseen aiheeseen liittyen...
Itse en ole pahemmin bileitä pitänyt.
Silloin muinoin kun olin teini, naapurin kiltti tyttö piti salaa bileet. Seurauksena oli ainakin särkynyt ovi ja kylläpä niihin sitä kutsumatonta porukkaa tuli.
Emäntä kun ei aina kuullut ovikelloa ja juhlavieraskin osasi aukaista oven.
Joissain opiskelijabileissä olen käynyt muutaman kerran. Menin isännän kutsumatta, tosin kutsutun kutsuttuna (en edes tuntenut isäntää).
Siellä oli jokunen muukin samanlainen ja vauhtia piisasi. Jos kyseisessä kämpässä olisi ollut akvaario, en olisi ihmetellyt, jos sieltä olis löytynyt pullo poikineen.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Aika monille näille riehumisjutuille tuntuu olevan yhteistä että ovi on rikottu. Silloin on aika yhdentekevää onko joku järjestänyt bileet vai onko talo ollut tyhjillään jos kuitenkin on oven läpi tultu. Kouluikäisten lasten lomamatkat tulevat hyvin selviksi koulun huligaaniporukalle joka sitten voi mennä tyhjäksi tietämäänsä osoitteeseen riehumaan.
Kyllä meillä sellainen kasvatus oli että ei tullut mieleenkään kotibileitä pitää eikä siihen olisi ollut tilaisuuttakaan. Ei meillä oltu yksin kotona, aina oli jompi kumpi vanhemmista.
Ja kyllähän sitä varmaan selkään olisi kovasti tullut jos koti olisi rikottu.
Enpä osaa edes kuvitella. Siksi en ymmärrä miksi penskat jätetään vahtimatta.
Ja kyllähän sitä varmaan selkään olisi kovasti tullut jos koti olisi rikottu.
Enpä osaa edes kuvitella. Siksi en ymmärrä miksi penskat jätetään vahtimatta.
Kesää odotellessa
Kesää odotellessa