Hienoin taistelukala -äänestys

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Hienoin taistelukala -äänestys

Viesti Kirjoittaja Sami »

Viime viikonloppuna järjesteltyiltä Lemmikkimessuilta tuttu Hienoin taistelukala -äänestys on nyt käynnistynyt Aqua-webissä.
Kaikilla käyttäjillä on nyt mahdollisuus käydä äänestämässä omaa suosikkiaan sunnuntaihin 29.10. asti.

Äänestyksen ja tarkemmat ohjeet löydät täältä:
Lemmikkimessujen 2006 taistelukalanäyttely ja web-äänestys

Äänestysajan umpeuduttua tämän topikin alla voi käydä keskustelua kilpailutaistelukaloihin liittyen.
-Sami-
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tämä päivä on vielä aikaa äänestää omaa suosikkiaan. Käy siis pian äänestämässä omasta mielestäsi hienointa taistelukalaa, ellet ole sitä vielä tehnyt.

Pääset suoraan äänestykseen allaolevasta linkistä:
http://www.aqua-web.org/forum/taisto2006_vote.php
-Sami-
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Äänestys on päättyynyt ja tulokset julkistettu täällä.

Onnea voittajalle!

Muoks: Sana on nyt vapaa - kilpailutaistelukaloista voi keskustella vapaasti.
-Sami-
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Upeita kaikki, äänestäminen ihan tuskaisen vaikeaa. Täytyy sanoa että tämä kyllä äänesti sille fiiliksellä että mikä on kauneina ja vähiten kaupasta ostetun näköinen [:I] . Itse kasvatetut kunniaan [;)] .

Nuo Samin kupariset taistot ovat kyllä kauniita "kuin sika pienenä", samoin voittaja metallinsininen. Harvinainen tuo "metallisuus" taistojen väreissä?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Adrianna kirjoitti:Upeita kaikki, äänestäminen ihan tuskaisen vaikeaa. Täytyy sanoa että tämä kyllä äänesti sille fiiliksellä että mikä on kauneina ja vähiten kaupasta ostetun näköinen [:I] . Itse kasvatetut kunniaan [;)] .

Nuo Samin kupariset taistot ovat kyllä kauniita "kuin sika pienenä", samoin voittaja metallinsininen. Harvinainen tuo "metallisuus" taistojen väreissä?
Taistelukalojen kasvattajat saavat itse halutessan ottaa kantaa tuohon, mistä taistelukalat on hankittu vai onko ne itse kasvatettuja.

Omista taistelukaloistani (joiden epäsuhta lukumäärä muihin osallistuneisiin perustuu siihen, että hetkeä ennen näyttelyä sain useita peruutuksia) itse kasvatettuja ovat sini-puna-musta orkidea ja pastellin sininen. Kuparin sävyiset on ihan "tuontikamaa".

Kuparikuorrutteiset ovat suhteellisen harvinaisia Suomessa, enkä ostohetkeä ennen ollut koskaan nähnyt niitä livenä. Kumpainenkin päätyy viljelyohjelmaani.

Samaten erityisen harvinaislaatuinen on tuo 'opaque white' taistelukala ja kyseinen yksilö on vielä poikkeuksellisen puhdassävyinen. [;)]

Muoks: Luin väärin kysymyksesi, tuo metallisävyisyys ei ole erityisen harvinainen, miltei yleisin sinisen sävy, mutta näin puhdassävyinen metallin sininen on erikoisuus.
-Sami-
-Antti-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 932
Liittynyt: 15:03, 18.07.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Hienoja kaloja, onnea voittajille!

Äänestyksessä ollutta kuvaa omasta kalasta voivat osallistujat käyttää vapaasti nettisivuillaan tai ei-kaupallisissa julkaisuissa.

Sekä paikan päällä että äänestyksessä täällä näyttivät pärjäävän hyvin aktiiviset (jopa aggressiiviset?) kalat, jotka levittelivät eviään yleisölle ja kameralle. [;)]

Antti
adaina
Member
Member
Viestit: 277
Liittynyt: 15:58, 23.05.2003
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja adaina »

Hieman OT: Olen muuten muistaakseni lukenut jostain englanninkielisestä artikkelista, että kuparinväriset taistot olisi saatu risteyttämällä splendensiä jonkin lähisukuisen lajin kanssa, en kyllä osaa sanoa mistä näin olisin lukenut... :?
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viestit: 830
Liittynyt: 01:07, 19.09.2005
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Hassua, että nuo lemmikkinäyttelyn tulokset oli just siinä järjestyksessä kuin minä ne siihen lappuun rustasin :) Mulla on kai sit aika "yleinen" maku :mrgreen:
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Ooh, meidän poika voitti AW:n äänestyksen. Kiitos vaan kaikille äänestäneille!

Se on siis ihan kotikutoinen kaveri.
Iskän on tuonut työkaverini tuliaisena Singaporesta. Äiskä on omaa tuotantoa. Emän isä on vatsaevättömien vanhempien (isä ja emä) lapsukainen. Niiden vanhemmilla oli evät ihan paikallaan, joten päätin testata onko ominaisuus periytyvä vaiko ei. Niiden isä (evät on vähän heikossa hapessa, kun morsiamensa oli vähän raivokkaampi rakastaja) ja emä ovat molemmat lemmikkikaupasta peräisin.
Kultapojun emän emä oli vahinkolaukaus. Sen isä on hieno lyhyteväinen "naaras" ja emänsä yksi sen kanssa samassa akvaariossa elänyt matami (tai joku muu naaraista, veikkaan kuitenkin tuota sinistä).
Jännä kuinka hyvin vaalea väri on tullut mukana geeneissä. Tämä numerolla 9 kisaan osallistunut kaveri näet on kultapojun veli.
Nyt on kasvamassa näiden kahden pojun poikasia meillä. Kuturumbaan osallistui siis tämä yksi vaalea koiras, sininen koiras ja molemmille sininen naaras. Poikasista näyttäisi olevan n. 40 % vaaleita. Outoa.

Tämä numerolla 8. osallistunut on myös kotona valmistettu. Sen emä on kultapojun emän sisar ja iskä on kotoisin Hämeenlinnan Faunattaresta.
hoppu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 13:19, 05.12.2005

Viesti Kirjoittaja hoppu »

Itse kasvatettu on minunkin kala. Kaikki kiitos ja kunnia Samille :D , koska häneltä olen tämän kalan vanhemmat ostanut sekä häneltä saanut kaikki ohjeet ja neuvot kasvattamiseen liittyen. Jos kaikkia ohjeita olisi uskonut, niin poikasia olisi saattanut jäädä henkiin enemmänkin.

Akvaarioharrastukseni oli reilu 20 vuotta jäissä ja aloitin uudestaan viime jouluna. Tämä taistopoikueeni on ensimmäinen ikinä kasvattamani, jos ei lasketa mukaan miljoonakaloja ja platyja lapsuudessa. Ihan näin suurta menestystä en olisi odottanut kummassakaan kisassa. Kiitos äänestäjille!
jimikkon
Member
Member
Viestit: 425
Liittynyt: 19:21, 22.11.2004
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja jimikkon »

Tuo mun kala on Marilta Pienestäakvaariokaupasta pienenä bongattu naarasparvesta. Alkuperältään Tsekkiläinen.

Herra on jo päässyt suvunjatkopuuhiin tämän rouvan kanssa, mutta jälkikasvu ei ihan vielä ole päässyt kilpailumittoihin. Messujen ekana päivänä herra kärsi vissiin liian kirkkaasta valaistuksesta ja oli aika apaattiinen, mutta onneksi piristy sitten sunnuntaiksi.
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

adaina kirjoitti:Hieman OT: Olen muuten muistaakseni lukenut jostain englanninkielisestä artikkelista, että kuparinväriset taistot olisi saatu risteyttämällä splendensiä jonkin lähisukuisen lajin kanssa, en kyllä osaa sanoa mistä näin olisin lukenut... :?
Ihan oikein olet lukenut. Alunperin metallinhohtoiset/kuparinväriset taistelukalat on saatu risteyttämällä B.splendensiin muita lähisukulaisia, kuten B.imbellis ja/tai B.smaragdina.

Lisää englanninkielistä höpinää metallinhohtoisten ja kuparinväristen genetiikasta löytyy täältä: Understanding metallic genetics
-Sami-
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viestit: 937
Liittynyt: 00:01, 06.08.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Itse äänestin sekä livenä messuilla, että täällä netissä. Messuilla äänestin siellä eniten miellyttäviä kaloja, ja a-w:ssä kuvassa parhaalta näyttävää kalaa. Ei menneet äänet samalla tavalla. [;)]
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Itse äänistin sitä nro 3 (sami 35), se vaan on niin kaunis ja eirkoisen värinen. Meillä oli kerran melkein saman värinen, tosin metallisen petroolia näkyi tietyssä valossa.
Beldaiel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 21:21, 29.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Beldaiel »

Itse äänestin myös molemmissa, ja varmaan eri kaloja :mrgreen: . Harmi ettei oma taistoni päässytkään osallistumaan, ensi vuonna sitten... [;)]
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Inia »

"Claudius" kiittää kaikkia äänestäjiään!
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Inia kirjoitti:"Claudius" kiittää kaikkia äänestäjiään!
Claudius oli omasta mielestäni näyttelyn ehdottomasti hienoin fisu. :mrgreen: Harvoin näkee Suomessa yhtä puhdasvärisiä valkoisia taistelukaloja.

Jos herra innostuu tuottamaan poikasia, täältä löytyy ainakin yksi innokas ostaja [;)] Tosin, tuolle uroolle saattaa olla hankala löytää vertaista naarasta.
-Sami-
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Inia »

Jos herra innostuu tuottamaan poikasia, täältä löytyy ainakin yksi innokas ostaja. Tosin, tuolle uroolle saattaa olla hankala löytää vertaista naarasta.
Haku on päällä, katsotaan kuinka käy... Jos ei aivan valkoista löydy niin täytyy tyytyä johonkin muuhun väriin ja katsoa miten väri/evämuoto periytyy.
Beldaiel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 21:21, 29.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Beldaiel »

Inia kirjoitti:
Jos herra innostuu tuottamaan poikasia, täältä löytyy ainakin yksi innokas ostaja. Tosin, tuolle uroolle saattaa olla hankala löytää vertaista naarasta.
Haku on päällä, katsotaan kuinka käy... Jos ei aivan valkoista löydy niin täytyy tyytyä johonkin muuhun väriin ja katsoa miten väri/evämuoto periytyy.
Näin vähän ot:nä, mulla on kasvamassa poikue ja niistä yksi on lähes vitivalkoinen ja sinisilmäinen ;) . Ensimmäinen poikueeni, joten en tiedä miten se tuosta vielä muuttuu, tai että onko naaras , tällähetkellä ovat n. 1,5 cm arviolta.
Wyrda
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 17:14, 28.08.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wyrda »

Beldaiel kirjoitti:Näin vähän ot:nä, mulla on kasvamassa poikue ja niistä yksi on lähes vitivalkoinen ja sinisilmäinen ;) . Ensimmäinen poikueeni, joten en tiedä miten se tuosta vielä muuttuu, tai että onko naaras , tällähetkellä ovat n. 1,5 cm arviolta.
Oletko myymässä vai pidätkö itselläsi?

Äänestin sitä mikä mielestäni näytti kauneimmalta kuvissa. En nyt muista ketä. Mutta hienoja olivat kaikki kalat.
salla_ketola
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 15:18, 12.11.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja salla_ketola »

Upeita kaloja kertakaikkiaan! Ei voi muuta sanoa, kuin että kyllä te olette taitavia. Itseltäni vaatisi jonkinverran että saisin kasvatettua tuollaisia. Mutta ehkä sitten jonain päivänä kun on paremmin aikaa ja tilaa...

Alkoi ihan muuten "pikkasen" vaan kynnet syyhytä ton taistokasvatuksen kanssa :mrgreen: On ne kyllä upeita!
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 18:54, 11.05.2006
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Jesh, tarttuva tauti :D Vaikuttaa siltä, että ensi vuonna saadaan varautua vähän suurempaan osanottajamäärään [;)]

Mun siniset tyttöset etsivät edelleen sulhasta. Molemmat väläyttelevät pystyraitoja, se pienempi ja arempikin on tummunut oikein kauniisti. Ovat niin pulleita, että pelkään pian halkeavan! 8O
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Beldaiel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 21:21, 29.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Beldaiel »

Wyrda kirjoitti: Oletko myymässä vai pidätkö itselläsi?
Inia sen tuossa jo varasikin. Kalat ovat tosiaan vielä niin pieniä, että paha sanoa kuka päätyy minkäkin väriseksi, mutta ainakin pari pienempää poikasta näyttäisi olevan myös vaaleita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”