Kuparimonniset kutivat kaksi päivää sitten. Keräsin kutua poikasaltaaseen. Munat ovat läpikuultavia, ja niissä on valkoinen pyörylä jokaisessa. Tuleekohan niistä poikasia? Ja jos tulee niin kuinka kauan poikasten kehittyminen kestää? Tuolla oli samasta aiheesta kirjoiteltukin jo, mutta mulle jäi vähän epäselväksi se, että minkänäköisiä munien pitää olla että tuli ns. jälkeläisiä....
Kuparimonnisten munat
Valvoja: Moderaattorit
Kuparimonnisten munat
Hei!
Kuparimonniset kutivat kaksi päivää sitten. Keräsin kutua poikasaltaaseen. Munat ovat läpikuultavia, ja niissä on valkoinen pyörylä jokaisessa. Tuleekohan niistä poikasia? Ja jos tulee niin kuinka kauan poikasten kehittyminen kestää? Tuolla oli samasta aiheesta kirjoiteltukin jo, mutta mulle jäi vähän epäselväksi se, että minkänäköisiä munien pitää olla että tuli ns. jälkeläisiä....
Kirkas kylki on kaunis katsella...
Poikasten kuoriutuminen kestää n. 3-5 päivää, riippuen lämpötilasta, lämpimämmässä nopeammin. Odottele rauhassa, poista munia vasta jos homehtuvat, ts. ilmestyy sellasta hötöä siihen pinnalle.
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
-
tanjahot
- Junior Member

- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Nainen
Kuparimonniset
Itseltäni ehti suurin osa monnisten poikasista mennä parempiin suihin ennenkuin huomasin, että menevät läpi muovisesta poikasaltaasta. Harsoaltaasta eivät päässeet karkuun. Aluksi syötin nestemäistä artemiaa. Nyt ovat lutusia ja touhukkaita pikku kavereita.