Eräänä päivänä kun olin lopettanut akvan puhdistuksen, niin huomasin, että kääpiörihmakalat näyttivät pulleilta, niinpä päätin, että en antaisi kaloille iltaruokaa ollenkaan, joten en antanutkaan. Sitten kun menin omaa huoneeseeni, niin kuulin, että isäni antoi kaloille ruokaa, ja kaiken lisäksi liian paljon, koska isäni ei tiedä akvaarioharrastuksesta mitään. Hän ajatteli, että kalat olisivat nälkäisiä. Sitten kun tulin takaisin, niin huomasin, että minun 102 litraisen akvaarion kääpiörihmakalakoiras oli ylisyönyt itsensä. Olen kuullut, että ylisyöminen menee ohi parissa tunnissa, niinpä en tehnyt asialle mitään ja odotin toiveikkaana pojan paranemista. Oli kulunut jo tunti ja katsoin koirasta. Tämä ui yhä kroppa pohjaanpäin suuntautuneena ja ajattelin, että kyllä sen pitäisi mennä ohi. Sitten toisen tunnin päästä kävin uudestaan katsomassa nuoren kääpiörihmakoiraan olotilaa, niin ei ollut parantunut yhtään. Tämän puoliso oli koko ajan koiraan lähettyvillä ja tuuppi tätä kyljestä, yrittäen saada koiraan liikkeelle, mutta turhaan. Ei koiras liikkunut kuin muutamia kertoja ja silloinkin hyvin vähän. Sitten seurasin tilannetta iltaan myöhään ja aamulla kun kävin katsomassa kaloja, niin kääpiörihmakalakoiras oli kuollut. En tiennyt yhtään, että mikä poikaa vaivasi. Ylisyöminen se taatusti oli, mutta miksi ei mennyt ohi?!
Voisiko joku teistä kertoa? Koiras oli vasta jotain n. puolivuotta vanha ja vähän päälle. Vanhuus ei ainakaan voinut olla?!?
~Kiitos kaikille auttajille!^^