Mistä edullisimmat tetrat tai rasborat?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Kyllä meillä yritetään akvaarioliikkeessä aina tinkiä kalojenkin hinnasta, mutta itse ihan periaatteesta, kun kalatkin sentään ovat eläimiä, en niiden hinnasta anna alennusta. Sitäpaitsi jos malttaa säästää, on ostaminen varmaan kaksinverroin palkitsevampaa. Ja jos rahat eivät riitä seepraplekoon, eikä malta säästää, ostaa sitten vaikka partamonnin.
köyhistä opiskelijoista ja akvaarioista
En tiedä miten muut määrittelee asioiden kalliuden tai halpuuden, kukin taaplaa tyylillään, mutta itse sanoisin, että toistaiseksi tämä harrastus on mielestäni ollut halpa, vaikka esim. poikaystäväni(jolla on jonkinlaista älliä rahankäytön suhteen) kauhisteleekin kun raha valuu veteen ja vesi akvaan ja sieltä viemäriin...
Olenhan minä opiskelija ja asun helsingissä yksiössä ja olen ollut tässä vielä saikullakin jonkun aikaa, ettei rahaa ole, eikä sitä tule, mutta hitto vieköön..sellasta se elämä on. Ei sitä rahaa ole mulla koskaan ollut paljoa, joten en sitä sillain kaipaa. Olishan se kiva, ettei aina tarttis miettiä, mutta, no, tekee niinkun minä, eikä mieti!
Ostin akvat käytettynä huutonetistä (pientä pieneen kämppään) ja kaloja ja ksveja on sitten kaupoista haalittu. Onhan tähän rahaa menny, mutt mihin sen sitten muuten olis käyttänyt..olisiko ostanut uusia vaatteita, vai käyny baareissa, olis saanu uuden näytön tietsikkaan tai kameran...no, nyt ei ole niitä, eikä muutakaan ja ettei edes harmita. Olishan sitä voinut säästääkin tai syödä hienosti, mutta noiden pienten fisujen katteleminen korvaa vaan kaiken sen rahan ja vaivan, jota niihin on uponnu. Sitä tekee, mihin on varaa ja mistä tykkää, ja jostain tykkää, niin panostaa siihen sitten, niinpaljon kun on varaa.
Ois se ihanaa kun olis toiset kakskyt neliöö kämpässä lisää ja siellä 500litraa vettä tai auto tai edes kamera ja uusi tietokone, mutta kaikki aikanaan.
-ei huolta huomisesta, koska, mites se nyt menikään, hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaset..
-
Tosin Törö, joka alotit tän keskustelin, symppaan kyl suo, koska ei kaikilla ole tälleen samanlailla varaa olla aattelematta, eihän sitä voi lapselle sanoa, että eipäs nyt syödäkkään viikkoon, muuta kuin kuivia leivänkänttyjä, kun ei ole rahaa..

Olenhan minä opiskelija ja asun helsingissä yksiössä ja olen ollut tässä vielä saikullakin jonkun aikaa, ettei rahaa ole, eikä sitä tule, mutta hitto vieköön..sellasta se elämä on. Ei sitä rahaa ole mulla koskaan ollut paljoa, joten en sitä sillain kaipaa. Olishan se kiva, ettei aina tarttis miettiä, mutta, no, tekee niinkun minä, eikä mieti!

Ostin akvat käytettynä huutonetistä (pientä pieneen kämppään) ja kaloja ja ksveja on sitten kaupoista haalittu. Onhan tähän rahaa menny, mutt mihin sen sitten muuten olis käyttänyt..olisiko ostanut uusia vaatteita, vai käyny baareissa, olis saanu uuden näytön tietsikkaan tai kameran...no, nyt ei ole niitä, eikä muutakaan ja ettei edes harmita. Olishan sitä voinut säästääkin tai syödä hienosti, mutta noiden pienten fisujen katteleminen korvaa vaan kaiken sen rahan ja vaivan, jota niihin on uponnu. Sitä tekee, mihin on varaa ja mistä tykkää, ja jostain tykkää, niin panostaa siihen sitten, niinpaljon kun on varaa.
Ois se ihanaa kun olis toiset kakskyt neliöö kämpässä lisää ja siellä 500litraa vettä tai auto tai edes kamera ja uusi tietokone, mutta kaikki aikanaan.
-ei huolta huomisesta, koska, mites se nyt menikään, hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaset..

Tosin Törö, joka alotit tän keskustelin, symppaan kyl suo, koska ei kaikilla ole tälleen samanlailla varaa olla aattelematta, eihän sitä voi lapselle sanoa, että eipäs nyt syödäkkään viikkoon, muuta kuin kuivia leivänkänttyjä, kun ei ole rahaa..
I'm #1 so why try harder?
No mä uskoin tuon ja menin ostamaan sieltä teidän liikkeestä 2 kpl omppuja. No hinnaksi tulikin 8 eur/2kpl, enkä enää siinä vaiheessa kehdannut perua kauppoja..tinzue kirjoitti:ai meillä kyllä myydään omppuja 50 senttiä kipale....

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Usko tai älä, mutta hintoja ei määrää ajatus siitä että "tämähän on erikoinen, laitetaas kova hinta" vaan ihan puhtaasti sisäänostohinta. Iso liike tilaa ison määrän -> mahdollisuus tilata vaikka suoraan ulkomailta -> hinta halvempi kuin välikäden kautta. Näin se homma eteneeTittis kirjoitti:Pidetäänköhän noita täällä jotenkin erikoisina, kun on moinen hinta. Muuta kalat kuitenkin ihan normihinnoissa.

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Elite Member
Jep. Esim. loistobarbi tuppaa monesti olemaan jostain syystä aika kallis tukkujen listoilla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
Olisi kyllä kannattanut mainita asiasta, hinta ihan oikeasti oli 50 senttiä. Myikö kotilot sinulle liikkeenomistaja vai joku harjoittelija? Harmi jos tuollainen virhe on sattunut. Minulla muuten olisi noita kotiloita kohta ilmaiseksi, saat hakea pelkkää kutua jo nyt jos haluat...-Hinni- kirjoitti:No mä uskoin tuon ja menin ostamaan sieltä teidän liikkeestä 2 kpl omppuja. No hinnaksi tulikin 8 eur/2kpl, enkä enää siinä vaiheessa kehdannut perua kauppoja..tinzue kirjoitti:ai meillä kyllä myydään omppuja 50 senttiä kipale....Kylläpä rupesi jälkeenpäin harmittamaan kun joltain toiselta harrastajalta oisin saanut vaikka ilmaiseksi...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)