Kotilonsyöjänuoliainen joka ei koskisi kierteisiin?
Valvoja: Moderaattorit
Kotilonsyöjänuoliainen joka ei koskisi kierteisiin?
Toivonko mahdottomia, kun haluaisin (400 l) altaaseen nuoliaisia (erityisesti klovninuoliainen on mieleen) haittakotiloiden (muunnoslima- ja postitorvikotiloita) hävittäjiksi, mutta toivoisin silti hyödyllisten kierteisten säilyvän. Taitaa vaan olla niin, että kotilot kelpaa lajista riippumatta?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen
Kyllä ne kaikki nuoliaiset varmasti syövät myös kierteisiä, mutta kierteispopulaatio pysyy hengissä hiekassa. Ei ne nuoliaiset niitä kaikkia pysty hävittämään millään. Mulla on touhunuoliaisia ja niiden kotilon tuhoamis vietti häipyi samantien, kun lehtikalat tulivat taloon. Ne siis pelkäävät niitä
, lehtikalat eivät ole koskaan koskeneetkaan nuoliaisiin, mutta näin vain silti pelkäävät. Summa summaarum kierteiskanta pysyy elossa siellä hiekan seassakin ja oppivat kyllä olemaan tulematta valojen palaessa hiekan pinnalle. Valojen sammuttua tulevat kyllä sitten. Hommaat sen verran reilun ympin niitä kierteisiä ennen nuoliaisten hankintaa, ettei se hupene. 

Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
-
- Starting Member
-
- Starting Member
Meillä klovnit- ja harlekiininuoliaiset imuttaa kierteisiä ahkerasti mutta kaarinuoliaiset eivät. Kiusaavat tosin muita kaloja välillä, liekö 4 liian pieni parveksi vaikkeivät paljon yhdessä liikukkaan 

Alias; Nätti Jussi aka hayrimar/kuvablogi+steamster/feisbuuk: maan suurimman kruunaamattoman partamonni koiraan sekä kahden akvan omistaja (240l + 988l omavalmiste)
Meidän verkkonuoliaset kyllä yrittää noita kierteisiä syödä, muttei taida voima riittää kuoren rikkomiseen. Suussa vaan hetken pyörittelee ja sitten luovuttavat ja kierteinen jatkaa matkaansa kun on järkytyksestään selvinnyt.
Muista kotiloista en osaa sanoa, kun ei niitä juurikaan ole näkynyt. (3 "postitorvea" olen tuolta käsin nyppinyt...)
Muista kotiloista en osaa sanoa, kun ei niitä juurikaan ole näkynyt. (3 "postitorvea" olen tuolta käsin nyppinyt...)