mahdollista poikastuotantoa ?

Valvoja: Moderaattorit
KatjaN kirjoitti:Eikös myös Tuukkisen villit kiekot kuteneet? Muistako väärin?
Edit: siellähän se -> http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... %2A+kut%2A
Uskoisin, että käänteisosmoosi ei ole välttämätön vekotin, koska ainankin noissa kaikissa yllämainitsemistani kututapahtumista ei tietääkseni osmoosivettä ole käytetty. Itsekin olen jonkin verran osmoosivettä lorottanut, mutta ei ole kutuintoon vaikuttanut. En sitä sano, etteikö siitä apua joskus olisi, mutta ehkä tuolla mainitulla "pienellä onnella" on suurempi merkitys. Harmi vain kun sitä ei saa edes saksalaisista nettikaupoista. Hei, tässähän oliskin jollekin hyvä liikeideaVaatii aikaa ja työtä sekä muutamia ylimääräisiä laitteita (käänteisosmoosi), jotta hommalla olisi edes jotain onnistumisen mahdollisuuksia. Ja tietenkin tarvitaan pientä onnea myös.
Mitäs alalajia nuo ovat?Tuukkis kirjoitti:No, eipä ole tuukkiksen villit viime kevään hurmiotaan toistaneet vaikka laitoin heille oikein varta vasten oman kutualtaan. Viime keväänä kutivat muistaakseni kolmisen kertaa, kuoriutuneita en nähnyt. Into loppui viimeistään kun siirsin kutuparin (€ silmissäni) omaan kutualtaaseen, mutta kutualtaan sijoituspaikka oli varsin huono, liian alhaalla ja muutenkin hätäisesti ajateltu sijainti altaalla. Saas nähä intoutuvatko tänä keväänä kun ovat edelleen hyväkuntoisia.
"Lajin merkitys luonnossajouniv kirjoitti:Tai nykykäsityksen mukaan siis lajia
Jaahas, eli jonkinlainen "kututanssi" olisikin siis tuota käänteisosmoosia parempi keino.. Jotenkin vaan olen jäänyt sellaiseen käsitykseen, että se käänteisosmoosi olisi aika tärkeäkin, kun ainakin noilla mun kiekoilla on kotijoessaan aika olematon sähkönjohtavuus. Mutta taidankin sitten haalia kaikki maailman onnenkalut akvaarion reunalle onnea tuottamaan. Tosiaan, kun joku vaan keksisi keinon myydä sitä onnea, niin ei olisi kyllä rahasta pula..Lainaus:
Vaatii aikaa ja työtä sekä muutamia ylimääräisiä laitteita (käänteisosmoosi), jotta hommalla olisi edes jotain onnistumisen mahdollisuuksia. Ja tietenkin tarvitaan pientä onnea myös.
Uskoisin, että käänteisosmoosi ei ole välttämätön vekotin, koska ainankin noissa kaikissa yllämainitsemistani kututapahtumista ei tietääkseni osmoosivettä ole käytetty. Itsekin olen jonkin verran osmoosivettä lorottanut, mutta ei ole kutuintoon vaikuttanut. En sitä sano, etteikö siitä apua joskus olisi, mutta ehkä tuolla mainitulla "pienellä onnella" on suurempi merkitys. Harmi vain kun sitä ei saa edes saksalaisista nettikaupoista. Hei, tässähän oliskin jollekin hyvä liikeidea
juhani kirjoitti:Morpho: kun sait heckelit kutemaan, käytitkö osmoosivettä vai mahdollisesti jotain onnenamulettia? Mikä oli mielestäsi avain kudun laukaisemiseen?
Minä muistan myös lukeneeni samaa eräältä edesmenneeltä kiekkokeskustelupalstalta, jossa eräs ruotsalainen kaveri kertoi, että kerran oli tullut kauhea matalapaine ja silloin olivat kaikki kiekot alkaneet kutea ihan hulluna: naaraat keskenään ja jotkut jopa ihan itsekseen.Usein lisäksi vaaditaan kunnon matalapaine.
Kiekot kutevat mielellään sateen aikana.
Taidat olla pisnesmiehiäTiedän vielä muutaman perusniksin villeille, mutta jotain pitää jättää itsellekin..
Ph n. 6.0 ja sähkönjohtavuus 50ms.juhani kirjoitti:Minä muistan myös lukeneeni samaa eräältä edesmenneeltä kiekkokeskustelupalstalta, jossa eräs ruotsalainen kaveri kertoi, että kerran oli tullut kauhea matalapaine ja silloin olivat kaikki kiekot alkaneet kutea ihan hulluna: naaraat keskenään ja jotkut jopa ihan itsekseen.Usein lisäksi vaaditaan kunnon matalapaine.
Kiekot kutevat mielellään sateen aikana.
Taidat olla pisnesmiehiäTiedän vielä muutaman perusniksin villeille, mutta jotain pitää jättää itsellekin..![]()
Voitko paljastaa kuitenkin, mikä oli pH ja johtokyky kudun aikana?