Mikä kotilo ja miten hävittää?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
haiska
Junior Member
Junior Member

Mikä kotilo ja miten hävittää?

Viesti Kirjoittaja haiska »

Kaikenlaista ongelmaa ollut juu, mutta nyt uusi kotilo on valtaamassa alaa. Pyöreän muotoinen ja kun yrittää lasista irrottaa "hajoaa käsiin". Ei siis voi noukkia niinkuin kierteisiä joita minulla tarkoituksella on.
Näkemäni ovat ihan pieniä, eli en oikein ole saanut selkoa mitä ovat...
Minun ei tarvitse tietää ehdotonta totuutta.
Kukaan ei tiedä.
Kunhan tiedän sen verran että tulen toimeen...
piip
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piip »

Minä vähäisellä kokemuksellani tyrkyttäisin tätä linkkivinkkiä ja veikkaisin noita kehäkotiloita lajiksesi! :P

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=26049
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rsy »

Tai huppukotilo. Liiskaa lasiin, vähennä ruokintaa niin kierteiset vetelevät ne napaansa.
-=Rami=-
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

kotilot

Viesti Kirjoittaja muumimamma »

Mä tein pari päivää sitten radikaali siivouksen akvaarioono, siellä oli kymmenittäin kotiloita sekä levää. Pesin kaikki muovikasvit, kivet ja somisteet, oikeista kasveista nypin kotilot.Vaihdoin osan hiekasta imuroin pohjan oikein huolella sekä vaihoin vielä puolet vedestä :P . Juu tiedän että ei ois saanut,mutta ällötti nuo ylimääräset "oliot" sen verran. :( .
Mutta eipä oo levää eikä kotiloita ja kalat uiskentelee hullunlailla. 8-)
Vesiarvot ok! :mrgreen:
haiska
Junior Member
Junior Member

Re: kotilot

Viesti Kirjoittaja haiska »

muumimamma kirjoitti:Mä tein pari päivää sitten radikaali siivouksen akvaarioono, siellä oli kymmenittäin kotiloita sekä levää. Pesin kaikki muovikasvit, kivet ja somisteet, oikeista kasveista nypin kotilot.Vaihdoin osan hiekasta imuroin pohjan oikein huolella sekä vaihoin vielä puolet vedestä :P . Juu tiedän että ei ois saanut,mutta ällötti nuo ylimääräset "oliot" sen verran. :( .
En viitsisi mitään radikaalimpaa (vielä) tehdä, kun juuri muutto takana...En ymmärrä mistä nuo tulivat. Vielä niitä ei juuri näy, mutta pelkään pahinta...
Minun ei tarvitse tietää ehdotonta totuutta.
Kukaan ei tiedä.
Kunhan tiedän sen verran että tulen toimeen...
Pirtsakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

Litsailet niitä vain sit mukaa kuin tulevat silmien eteen ja ruokit jonkin aikaa niukahkosti. Näin kotilokannan pitäisi pysyä kurissa vaikka eivät nyt ihan kokonaan häviäisikään.
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Wyrda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Wyrda »

muumimamma kirjoitti:Mä tein pari päivää sitten radikaali siivouksen akvaarioono, siellä oli kymmenittäin kotiloita sekä levää. Pesin kaikki muovikasvit, kivet ja somisteet, oikeista kasveista nypin kotilot.Vaihdoin osan hiekasta imuroin pohjan oikein huolella sekä vaihoin vielä puolet vedestä :P
Erinomainen esimerkki siitä mitä ei kannata tehdä. Hyvinkin voi olla ettei ongelmia tule mutta kannattaa silti muistaa että bakteerit elvät pinnoilla: kivissä, hiekassa jne. Luultavasti nitriittiä ei tule mutten itse silti lähtisi heikentämään ehdoin tahdoin akvaarion bakteerikantaa.
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rsy »

muumimamma kirjoitti:Mä tein pari päivää sitten radikaali siivouksen akvaarioono, siellä oli kymmenittäin kotiloita sekä levää. Pesin kaikki muovikasvit, kivet ja somisteet, oikeista kasveista nypin kotilot.Vaihdoin osan hiekasta imuroin pohjan oikein huolella sekä vaihoin vielä puolet vedestä :P . Juu tiedän että ei ois saanut,mutta ällötti nuo ylimääräset "oliot" sen verran. :( .
palataan asiaan kuukauden päästä. 8-)
-=Rami=-

Palaa sivulle “Alkeet”