Vinkkejä siustukseen kaivataan ja paljon. Valaisimena on hehkulamppuvalaisin ja suodattimena jokin eheimin Pickup

http://i51.photobucket.com/albums/f399/ ... G_2614.jpg
Valvoja: Moderaattorit

Akvaariossa on energiasäästölamput. Kaksi kappaletta. Loisteputki valaisimen saatan ostaa jos sopivaan hintaan löytyy. Uudessa akvaariossa on aika halvat, tai en yleensäkään tiedä loisteputkien hintoja. Onko 50cm loisteputkivalaisimesta (yhden putken) 38 euroa paljon?Wyrda kirjoitti:Ei ihme jos kasvit on noin huonossa kunnossa, suosittelen
a) ottamaan käyttöön vähintään energiansäästölamput joista tulee vähän paremmin valoa
b) hankkimaan suoraan kunnollisen loisteputkivalaisimen, mielellään kaksiputkisen.
Meillä on kolmessa altaassa (540l, 180l ja 36l) hiekkaa, jonka raekoko on 0,5-1,2mm. Koita saada jostakin hommattua kierteissarvikotiloita. Ne pitävät hiekan kuohkeana. Muussa tapauksessa joudut sitä itse pöyhimään.Drooms kirjoitti:Huomenna k-raudasta käyn hiekkaa ostamassa. Raekooksi olisiko 0,1-0,7mm? Ja hiekkan vaihdanko vasta kun partamonnit ovat kasvaneet?
Kierteisiä ja muitakin kotiloita siellä on. Miten hiekan pystyisi vaihtamaan kun niin pieniä partamonnin poikasia siellä pohjan päällä on, tappamatta niitä?f_isu kirjoitti:Meillä on kolmessa altaassa (540l, 180l ja 36l) hiekkaa, jonka raekoko on 0,5-1,2mm. Koita saada jostakin hommattua kierteissarvikotiloita. Ne pitävät hiekan kuohkeana. Muussa tapauksessa joudut sitä itse pöyhimään.Drooms kirjoitti:Huomenna k-raudasta käyn hiekkaa ostamassa. Raekooksi olisiko 0,1-0,7mm? Ja hiekkan vaihdanko vasta kun partamonnit ovat kasvaneet?
Mikä on se syy, että joutuisit odottamaan partamonnien kasvua?
Niin, jos ovat vielä niin pieniä, että et pysty poikasia altaasta noukkimaan, niin sitten odota niiden kasvamista.Drooms kirjoitti:Kierteisiä ja muitakin kotiloita siellä on. Miten hiekan pystyisi vaihtamaan kun niin pieniä partamonnin poikasia siellä pohjan päällä on, tappamatta niitä?f_isu kirjoitti:Meillä on kolmessa altaassa (540l, 180l ja 36l) hiekkaa, jonka raekoko on 0,5-1,2mm. Koita saada jostakin hommattua kierteissarvikotiloita. Ne pitävät hiekan kuohkeana. Muussa tapauksessa joudut sitä itse pöyhimään.Drooms kirjoitti:Huomenna k-raudasta käyn hiekkaa ostamassa. Raekooksi olisiko 0,1-0,7mm? Ja hiekkan vaihdanko vasta kun partamonnit ovat kasvaneet?
Mikä on se syy, että joutuisit odottamaan partamonnien kasvua?

Drooms: Sukarapuja ja 9 partamonnin poikasta siellä asustaa. Pieniä rasboroita sinne myös mahdollisesti muuttaa.Pikkupiipero kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin mitä ötöjä tuolla asustaa?![]()
Oma 40 litraiseni näyttää jotenkin paljon pienemmältä, vaikka kasveja on vähemmän..
Tässä mun 40l aika pian pystytyksen jälkeenApril- kirjoitti:Saisinko kuvia teidän pienistä akvaarioistanne. (30-60l)?