Miekkapyrstökoiraista

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Serene
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Miekkapyrstökoiraista

Viesti Kirjoittaja Serene »

Niimpä niin, hakua käytin mutten löytänyt mitään:
Siis olisin ottamassa muutaman miekkapyrstökoiraan tänne akvaariooni, koiraita, en halua poikastulvaa. Varsinainen kysymys kuuluukin tappelevatko ne? Olen kuullut sellaista, mutta tappelevatko kun ei ole tappelun aihetta--> naaraita?
Akvaario sellainen 170 litraa, kaverina olisi miljoonakaloja, neontetroja, monni ja monnisia.Lämpötila 25 astetta, pärjäisivätkö? Vai onko minun luovuttava haaveesta omistaa noita komistuksia :o
Vihdoinkin jotain oppinut (: Kiitos teille, webbiläiset!
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Kyllä niitä voi pitää pelkästään toista sukupuolta. Mutta neontetrat eikä monniset sovi miljoonakaloille ja miekkapyrstöjen kanssa samaan veteen, kun kaipaavat pehmeää vettä.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Suuri osa monnisista kestää kovuutta asteikolla 2-25 joten sen suhteen ei ole huolta, eikä tuo pH:kaan niille ongelmia tuota.
Fishbasen listaa monnisista.
Neontetrat tosiaan kaipaavat pehmeää vettä ja miljoonakaloista on paha sanoa ennenkuin tietää mitä miljoonakaloja ne ovat. Kaukoidässä kasvatettuja, luonnosta pyydettyjä..?
Partamonni sopeutuu melkein veteen kuin veteen.

Nyt pitäisi siis selvittää miljoonakalojen alkuperä ja tämän jälkeen päättää haluaako altaasta pehmeän vai kovan veden altaan.
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Eivät ne tappele kun ei ole mistä tapella ( = naaraista ). Pientä pörhistelyä voi olla, mutta se nyt kuuluu tapoihin, äijiä kun ovat ;)

Omat miekkiskoiraani ottavat joskus yhteen (altaassa on myös naaraita) mutta eivät koskaan niin että kukaan vahingoittuisi. Eivät siis käy. ns. kiinni iholle, vaan jahtaavat toisiaan kun toinen tulee liian lähelle ( hajurako liian pieni ).
Kuvia
317L kalakippo.
Monsterfish
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Monsterfish »

Mulla ei ole miekkikset nahistelleet edes tyttösistä. Kyllä ne naarailta jaksaa vongata kaiken päivää ja siihen niiden aika sitten meneekin! :mrgreen:

Laita vain koiraita muutamia. Jos tilaa riittää, niin kyllä noitten luulisi viihtyvän ihan siedettävästi. :D
Mariel77
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mariel77 »

Täällä taas kaksi koirasta on kuollut sen takia, että on ollut naaraita liian vähän. Yks ukko on ominut kaikki kolme kokonaista naarasta joita tuolla akvaariossa on nyt (miettiny, että naaraita pitäs ottaa lisää). Just äsken noukin yhden todella komean uroksen pois, ilmeisesti kuollut stressiin? Katoin jo monta päivää sen olleen todella stressaantunut. Aikaisemmin myös yksi pienempi komea uros kuoli todennäköisesti stressiin. Tämä isoin uros siis ajaa aina muut urokset toiseen päähän akvaariota. Rauha maassa oli hetken aikaa kun siirsin ne pienemmästä akvaariosta isompaan n. 400 litraseen (jo jonkun aikaa sitten), mutta eipä ole enää. Ikinä en ole moista miekkapyrstöjen kohdalla nähnyt, mutta kertahan se on ensimmäinenkin ;) Mutta nuo on tosiaan ensimmäiset ja viimeiset miekkikset mulla. Sainkin ne ilmatteeks, joten vähän niiku "vahingossa" ne mulle tuli. Sain siis poikasina ja siinä vaiheessa en vielä tienny oliko ne ukkoja vai akkoja. Ihmetys oli suuri kun alko olla ukkoja enemmän kuin akkoja, sitten annoin osan pois molemmista, kun oli samanlaista tappelua ukoilla keskenään. No nyt tuolla on sit kaks ukkoa ja kolme akkaa ja toi yks ei oo tolle isoimmalle antanu periks vaan "jahtaa" sekin akkoja. Katotaan nyt miksikä tilanne kehittyy :)
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Ei se urosten tappeleminen naaraista vähene vaikka kuinka paljon niitä naaraita hommaisi. Mulla oli kyllä aikoinaan vuosia samassa akvaariossa sekä miekkapyrstöjä että neontetroja. En oo koskaan kovettanut vettä, mutta miekkikset ovat voineet mainiosti.
Akvarismia 1992-2014
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”