Eheim Classic 2213 vs. Eheim ecco 2236
Valvoja: Moderaattorit
Eheim Classic 2213 vs. Eheim ecco 2236
Kyselin tässä hintoja akvaarioliikkeistä ja sain tässä vastauksen yhdestä liikkeestä. Halusin tietää millä hinnalla ne myyvät ulkosuodatinta Eheim Classic 2213 ja vastauksessa ei edes tätä mainittu vaan mainittiin Eheim ecco 2236. Katsoin pet-riderissä tämän Classicin hintaa ja siellä se oli 88,30€, taas akvaarioliikkeessä tämä Ecco maksaa 206€. Elikkä hintaerohan on järkyttävä! Kumpi on parempi suodatin ja kumman minun tulisi hankkia? Hankinko pet-riderissä olevan vai akvaarioliikkeessä olevan?
Suodattimen valinta riippuu altaasi koosta.
Eroa noissa suodattimissa on mm. puNputteluteho. Tuo ecco puhaltaa n. 600 l/h ja classic 400l/h. Eccossa on hanat ja massakorit vakiona, ja classicissa vain kori (hanat toki voi hankkia erikseen).
Käyttömukavuudeltaan ecco on huomattavasti mukavempi.
Jos olisin nyt hankkimassa suodatinta, niin saattaisin hankkia eheim classic 2215:sta. Se puhaltaa saman verran kuin iso ecco(2236), mutta on huokeempi. Vaikka vakiona ei kovin kummoset varusteet tulekkaan, niin lisäksi hankkisin suodatinmassapussit ja hanat. Kannattaa tarkistaa Saksan hinnat myös
(esim. aquaristikshop)
Eroa noissa suodattimissa on mm. puNputteluteho. Tuo ecco puhaltaa n. 600 l/h ja classic 400l/h. Eccossa on hanat ja massakorit vakiona, ja classicissa vain kori (hanat toki voi hankkia erikseen).
Käyttömukavuudeltaan ecco on huomattavasti mukavempi.
Jos olisin nyt hankkimassa suodatinta, niin saattaisin hankkia eheim classic 2215:sta. Se puhaltaa saman verran kuin iso ecco(2236), mutta on huokeempi. Vaikka vakiona ei kovin kummoset varusteet tulekkaan, niin lisäksi hankkisin suodatinmassapussit ja hanat. Kannattaa tarkistaa Saksan hinnat myös
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Altaan koko tulee mitä luultavammin olemaan 240 litraa, koska 200 litraista ei mistään tahdo löytää. (tahdon nimittäin altaan uutena, niin ettei siinä ole naarmuja tms. ja ettei heti tarvitse silikoneja vaihtaa)
Näiden kahden suodattimen hintaerohan on 117,70€ joka ainakin omasta mielestäni on aivan järkyttävän paljon!
Kyselin myös sisäsuodatinta ulkosuodattimen "pariksi", mutta tästä en saanut mitään vastausta!
Näiden kahden suodattimen hintaerohan on 117,70€ joka ainakin omasta mielestäni on aivan järkyttävän paljon!
Kyselin myös sisäsuodatinta ulkosuodattimen "pariksi", mutta tästä en saanut mitään vastausta!
Mä kysyin kerran asiaa asiantuntevaksi tietämältäni akvaariokauppiaalta ja hän sanoi niitä Eccoja ihan leluiksi, eikä aio edes myydä niitä.
Ostin siis kolmannen 2213 classic:ni ja se oli vielä + paketti, jossa
tuli hanat mukana. Toimii kuin buikki. Mulla on ollut niitä vuosia.
Joten siltä pohjalta suosittelen Classicin ostoa ja + pakettia jos saa.
Ostin siis kolmannen 2213 classic:ni ja se oli vielä + paketti, jossa
tuli hanat mukana. Toimii kuin buikki. Mulla on ollut niitä vuosia.
Joten siltä pohjalta suosittelen Classicin ostoa ja + pakettia jos saa.
Omakohtaiset kokemukseni eccosta (2235) ovat varsin positiiviset. Kaksi ja puoli vuotta muistaakseni tuolla pörissyt ilman mitään ongelmia. Helppo putsata ja muutenkin käyttää. Mitään osia ei ole tarvinut uusia ja muutenkin pömpeli tuntuu toimivan loistavasti. Sillä on tosin pari isompaa eheimin suodatinta kaverina, mutta en silti leluksi menisi sanomaan.Skerries kirjoitti:Mä kysyin kerran asiaa asiantuntevaksi tietämältäni akvaariokauppiaalta ja hän sanoi niitä Eccoja ihan leluiksi, eikä aio edes myydä niitä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos Lontoon kieli sujuu niin sitten pärjäät loistavasti saksalaisissa webbikaupoissa.
Ja jos 240 litraseen meinaat suodatinta, niin voi olla että classic 2217 on sopiva, mutta ainakin 2215. 2213 sopii hyvin 100 litrasiin altaisiin.
En ole huomannut eccossa lainkaan lelun piirteitä. Tällä hetkellä itselläni pörrää 2v pönttö kämpillä. Olisi hauska tietää mikä tekee eccosta lelun..?
Hanoja löytyy akvaarioliikkeistä ja hintaa 12/16 letkuun sopivat ovat n. 15e kpl. Saksasta saa n. 10e:lla.
Ja jos 240 litraseen meinaat suodatinta, niin voi olla että classic 2217 on sopiva, mutta ainakin 2215. 2213 sopii hyvin 100 litrasiin altaisiin.
En ole huomannut eccossa lainkaan lelun piirteitä. Tällä hetkellä itselläni pörrää 2v pönttö kämpillä. Olisi hauska tietää mikä tekee eccosta lelun..?
Hanoja löytyy akvaarioliikkeistä ja hintaa 12/16 letkuun sopivat ovat n. 15e kpl. Saksasta saa n. 10e:lla.
Niin mäkään en tiedä, kun mulla on niitä Classicceja. Ja kun se mun avaariokauppiaanikaan ei niitä myy, niin en tiedä kuinka hyvin hän sitten on niihin perehtynyt. Varmaankin tutustunut niihin ainakin tukussa.Elmiira kirjoitti:En ole huomannut eccossa lainkaan lelun piirteitä. Tällä hetkellä itselläni pörrää 2v pönttö kämpillä. Olisi hauska tietää mikä tekee eccosta lelun..?
Mutta ei ne Ecotkaan varmaan ihan hanurista ole, kun niitä myydään.
Molemmat varmaan hoitavat homman.

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Lainaanpa tätä otsaketta omaani..
Ostin tänään Eheim Ecco 2236:n 140 litraiseeni. Ensivaikutelma on oikein positiivinen.
Ehkä olis jostain saanu edullisemmallakin, mutta halusin käyttää jompaa kumpaa kahdesta vakiokaupastani. Saamani palvelu korvaa monin verroin mahdolliset ylimääräiset maksetut eurot. 
Käyttöönoton sekä ylipäätään käytön helppous viehätti. Mukavaa on myös tuo hiljainen käyntiääni. Ja vaivaton tuntuu olevan myös huoltaa.
En mie kyllä muuta suodatinta huolis akvaariooni kuin jonkun Eheimin. Olen tosi tyytyväinen merkkiin ja valmis niistä maksamaan.
Ostin tänään Eheim Ecco 2236:n 140 litraiseeni. Ensivaikutelma on oikein positiivinen.

Käyttöönoton sekä ylipäätään käytön helppous viehätti. Mukavaa on myös tuo hiljainen käyntiääni. Ja vaivaton tuntuu olevan myös huoltaa.
En mie kyllä muuta suodatinta huolis akvaariooni kuin jonkun Eheimin. Olen tosi tyytyväinen merkkiin ja valmis niistä maksamaan.

...
Jos aikoo tilata netistä niin suosittelen akvaarioon.fi liikettä.
edulliset hinnat( EHEIM classic 2213 59.90€) ja sieltä ole itse löytänyt kaikki varaosatkin ja toimitus super nopeaa kaksi päivää.
edulliset hinnat( EHEIM classic 2213 59.90€) ja sieltä ole itse löytänyt kaikki varaosatkin ja toimitus super nopeaa kaksi päivää.
400l kiekkola, 100l seuraakvaario, 150l kutuallas ja 40l karanteeniallas.
Pari ponia, pupupariskunta ja koiralauma sekä karvattomat perheenjäsenet =)
Pari ponia, pupupariskunta ja koiralauma sekä karvattomat perheenjäsenet =)
-
- Advanced Member
- Viesti:
Ei mikään, vaan mielummin eheim professionel II 2028.
Itselle tulossa tuo 2215 317-litraiseen ja hiukan hirvittää että miten sen tehon kanssa selviän pari kuukautta - suodatin on nyt 100-litraisessa ja tuntuisi olevan sinne aika passeli.
Itselläni on ostoslistalla tuo mainitsemani suodatin, potkua tarpeeksi ja hintaero 2026 malliin niin hävyttömän pieni että mielummin sitten tuo isompi. On enemmän massaakin bakteereille pesittäväksi plus että jos satunkin vaihtamaan altaan isompaan niin ei tarvi suodatinta alkaa vaihtamaan ihan heti.
Itselle tulossa tuo 2215 317-litraiseen ja hiukan hirvittää että miten sen tehon kanssa selviän pari kuukautta - suodatin on nyt 100-litraisessa ja tuntuisi olevan sinne aika passeli.
Itselläni on ostoslistalla tuo mainitsemani suodatin, potkua tarpeeksi ja hintaero 2026 malliin niin hävyttömän pieni että mielummin sitten tuo isompi. On enemmän massaakin bakteereille pesittäväksi plus että jos satunkin vaihtamaan altaan isompaan niin ei tarvi suodatinta alkaa vaihtamaan ihan heti.
-
- Advanced Member
- Viesti:
No tuo 2213 on kyllä auttamattomasti liian pieni 300-litraiseen.minimi kirjoitti:Tuolla akvaarioon.fi:ssä hintä ero on: 60 euroa...
ja on minulla jo nyt 2213..
Kenelle mikäkin on iso hintaero, minulle joku 60 euroa ei ole kynnyskysymys siinä vaiheessa kun hinnat alkaa olemaan sen 200 euroa ja siitä ylöspäin.
Ehkä myös Calssic 2217 olisi riittävä, tosin tällöin jättäisin myös sen 2213 toimintaan samaan altaaseen.