Mitä tetroja 180 litraiseen? (oli: hienoin tetra?)
Valvoja: Moderaattorit
Mitä tetroja 180 litraiseen? (oli: hienoin tetra?)
Olen huomenna menossa ostamaan parven tetroja. Mitä tetroja suosittelette ja kuinka monta? Allas on 180l lämpötila 24. Tahdon jotain keskiveden uiskentelijoita, en pohjakaloja! Tankissa lisäksi tulikääpiöahvenhaaremi. Aika ilkee toi affen ukko, ettei rupeis syömään tetroja....

Meillä on 12 punatetraa, 3 mustaneontetraa (oli enemmän, mutta on kuollut vanhuuteen) ja 1 TODELLA vanha intiaanisulka (muut kuolivat nekin vanhuuteen)
Lisää en mustaneontetroja tai intiaanisulkia halua, jos tuo kohta nyt vaihtuu nanoksi..
Punatetrat ovat oikein mukavia, kauniin värisiä ja vilkkaita kaloja.. Itse tykkään.. Käyttävät kotiuduttuaan koko akvaariota hyödykseen, usein ovat juuri siinä keskikerroksessa..
Täällä on punatetroista hieman: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=313
Siitä en tiedä, sopiiko se juuri sinulle, mutta itse pidän

Lisää en mustaneontetroja tai intiaanisulkia halua, jos tuo kohta nyt vaihtuu nanoksi..
Punatetrat ovat oikein mukavia, kauniin värisiä ja vilkkaita kaloja.. Itse tykkään.. Käyttävät kotiuduttuaan koko akvaariota hyödykseen, usein ovat juuri siinä keskikerroksessa..
Täällä on punatetroista hieman: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=313
Siitä en tiedä, sopiiko se juuri sinulle, mutta itse pidän

eläintarhamme
100L ja n. 13L
seeprapeipot ja kaksi koiraa.

100L ja n. 13L
seeprapeipot ja kaksi koiraa.
- 
				miss-tetra
- Junior Member 
- Viesti:
- 
				crisse_83
- Advanced Member 
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Itse soisin kardinaalitetroille lämpimämpää, on meinaan aika suosituksen alarajalla tuo 24astetta... mainittuun lämpötilaan sijoittaisin enemmin samannäköisiä neontetroja.
- Kuparitetra on yksi omista suosikeistani tetroista.
-Mustatetrakin on upea laji.
-Kulmatetra on myös yksi harkitsemisen arvoinen laji.
Onko kyseessä pakko olla tetraparvi? Rasboroistakin löytyy vaikka mitä mielenkiintoisia lajeja.

- Kuparitetra on yksi omista suosikeistani tetroista.
-Mustatetrakin on upea laji.
-Kulmatetra on myös yksi harkitsemisen arvoinen laji.
Onko kyseessä pakko olla tetraparvi? Rasboroistakin löytyy vaikka mitä mielenkiintoisia lajeja.
- 
				crisse_83
- Advanced Member 
- Viesti:
Kerritetran, KLIK minimi lämpötila on 24 astetta joka on kysyjän altaan lämpötila, äärilämpötiloissa pitäminen taas saattaa lyhentää kalan odotettavissa olevaa elinikää roimastikkin.
Kerrit ovat aivan ihania kaunokaisia, joita kyllä suosittelen mielelläni, mutta asteen parin lämpötilan noston melkein vaatisivat.

Kerrit ovat aivan ihania kaunokaisia, joita kyllä suosittelen mielelläni, mutta asteen parin lämpötilan noston melkein vaatisivat.
- 
				doriani
- Advanced Member 
- Viesti:
Sinineontetra. Ennen en ollut koko lajia huomannut, mutta mies ihastui ja koska mies ei ole kovin innokas akvaarioiden kanssa niin päätin että uuteen altaaseen tulee sinineontetroja ihan miehen mieliksi   

Sinällään aika mitättömiltä näyttää kaupassa, mutta kun kotiutuu niin kyljessä oikein hehkuu sininen juova ja se vaihtaa "väriä" sen mukaan miten valo osuu. Minulla on nyt noita 10 kappaletta, ainakin toinen mokoma on saatava lisää - laji, mikä varmasti on edukseen isommassa porukassa.
Toinen kestosuosikki on robertsintetra, eli sirppitetra, eli korutetra. aikanaan siihen ihastuin kun minulle tuli allaskauppojen mukana muutama yksilö.

Sinällään aika mitättömiltä näyttää kaupassa, mutta kun kotiutuu niin kyljessä oikein hehkuu sininen juova ja se vaihtaa "väriä" sen mukaan miten valo osuu. Minulla on nyt noita 10 kappaletta, ainakin toinen mokoma on saatava lisää - laji, mikä varmasti on edukseen isommassa porukassa.
Toinen kestosuosikki on robertsintetra, eli sirppitetra, eli korutetra. aikanaan siihen ihastuin kun minulle tuli allaskauppojen mukana muutama yksilö.
Korutetra! Meillä löytyy parvi noita persoonallisia kaunottaria, suosittelen:
http://i5.pbase.com/o4/57/606057/1/5293 ... ihane2.jpg

"I'll rise but I refuse to shine"

- 
				doriani
- Advanced Member 
- Viesti:
aika pullukka tuo kuvan kaveriMerri kirjoitti:Korutetra! Meillä löytyy parvi noita persoonallisia kaunottaria, suosittelen:

- 
				Sami
- Advanced Member 
- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Punapäätetra, Hemigrammus bleheri.
Varsinkin isona parvena kerrassaan kaunis näky. Itse aion kasvattaa tällä hetkellä olemassa olevaa 15 kalan parvea lähemmäs 30 kalaan.

Varsinkin isona parvena kerrassaan kaunis näky. Itse aion kasvattaa tällä hetkellä olemassa olevaa 15 kalan parvea lähemmäs 30 kalaan.
-Sami-

- 
				rsy
- Advanced Member 
- Akvaarioseurat: OAS ry.
- Sukupuoli: Mies
Yhdyn tähän mielipiteeseen 100%. Karanteenissani uiskentelee näitä 44:n pyrstön parvi ja näky on aika vaikuttava.Sami kirjoitti:Punapäätetra, Hemigrammus bleheri.

- 
				crisse_83
- Advanced Member 
- Viesti:
Baenscin 1 osasta löytyy Kerrin kohdalta 24-27astetta johon uskon kyllä omien kokemusteni perusteella. Kerriparvemme ollessa aktaassa jossa muiden kalojen takia lämpötilana oli 24, olivat jokseensakin "apaattisia", hengailivat vain paikallaan kasvipuskissa. Nykyään kun altaan lämpötila on nostettu 25,7asteeseen ovat lähestulkoon kokoajan esillä kisailemassa ja massaakin on tullut mukavasti lisää kun alkoi ruoka maittaa.vege kirjoitti:Viherkala ilmoittaa Kerrille 23-26 ja Faunatar 23-27 ja olempa nähnyt kirjan joka ilmoitti 22-27, tosin kirja oli vanha. No, ehkä sopiva lämpötila olisi n.25.minimi lämpötila on 24 astetta joka on kysyjän altaan lämpötila,
Itse tuosta oppineena, koitan valikoida lajit niin että mikään ei joutuisi elämään suositustensa äärirajoilla taatakseni lemmikeilleni mahdollisimman mukavan elämän.
- 
				doriani
- Advanced Member 
- Viesti:
Mikäli on yhtään hankalamman matkan päästä niin kannattaa eka soittaa tai laittaa sähköpostia liikkeeseen ja kysyä, että löytyykö juuri sitä kalaa.miiru kirjoitti:Aina käy näin! Kun jotain menee ostamaan, niin sitä ei ole saatavilla. Tälläkertaa kaikki suurinpiirtein olivat karanteenissa. Mutta pakko oli jotain saada ja tarjolla oli kiilakylkiä. Otin sitten niitä 15zipaletta. Myöhemmin menen ostamaan toiset 15, niin tulee parvelle enemmän kokoa.
Itse en sorru tuohon "pakko ostaa kuitenkni jotakin" ja näin tule hankkineeksi sellaista kalalajia, joka ei oikeasti jaksa kiinnostaa yhtään. Mielummin odotan että vapautuu karanteenista, tai jos ei ole karanteenista, niin tilaan seuraavaan lähetykseen.
- 
				santam
- Junior Member 
Kiilakyljet on todella kauniita ja eläväisiä kalasia, joten teit oikein mainion "pakko-oston" =)

santam@luukku.com

Niitä pitää siis olla aika joukko, että on hienoja..
  Niitä pitää siis olla aika joukko, että on hienoja..![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)