Mitä tetroja 180 litraiseen? (oli: hienoin tetra?)

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
miiru
Junior Member
Junior Member

Mitä tetroja 180 litraiseen? (oli: hienoin tetra?)

Viesti Kirjoittaja miiru »

Olen huomenna menossa ostamaan parven tetroja. Mitä tetroja suosittelette ja kuinka monta? Allas on 180l lämpötila 24. Tahdon jotain keskiveden uiskentelijoita, en pohjakaloja! Tankissa lisäksi tulikääpiöahvenhaaremi. Aika ilkee toi affen ukko, ettei rupeis syömään tetroja....
tetra-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tetra- »

Meillä on 12 punatetraa, 3 mustaneontetraa (oli enemmän, mutta on kuollut vanhuuteen) ja 1 TODELLA vanha intiaanisulka (muut kuolivat nekin vanhuuteen)
Lisää en mustaneontetroja tai intiaanisulkia halua, jos tuo kohta nyt vaihtuu nanoksi..

Punatetrat ovat oikein mukavia, kauniin värisiä ja vilkkaita kaloja.. Itse tykkään.. Käyttävät kotiuduttuaan koko akvaariota hyödykseen, usein ovat juuri siinä keskikerroksessa..
Täällä on punatetroista hieman: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=313

Siitä en tiedä, sopiiko se juuri sinulle, mutta itse pidän :)
eläintarhamme
100L ja n. 13L
seeprapeipot ja kaksi koiraa.
miss-tetra
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miss-tetra »

ehkä tykkäisit Kardinaalitetroista.. :mrgreen:
nuorempana katsoo ihmistä ja etsii puolisoa - vanhempana katsoo puolisoa ja etsii ihmistä.
Phedra
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Phedra »

ääni täälläkin kardinaaleille :mrgreen:
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Itse soisin kardinaalitetroille lämpimämpää, on meinaan aika suosituksen alarajalla tuo 24astetta... mainittuun lämpötilaan sijoittaisin enemmin samannäköisiä neontetroja.

- Kuparitetra on yksi omista suosikeistani tetroista.
-Mustatetrakin on upea laji.
-Kulmatetra on myös yksi harkitsemisen arvoinen laji.

Onko kyseessä pakko olla tetraparvi? Rasboroistakin löytyy vaikka mitä mielenkiintoisia lajeja.
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Täältä ääni Kerritetralle.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Kerritetran, KLIK minimi lämpötila on 24 astetta joka on kysyjän altaan lämpötila, äärilämpötiloissa pitäminen taas saattaa lyhentää kalan odotettavissa olevaa elinikää roimastikkin.

Kerrit ovat aivan ihania kaunokaisia, joita kyllä suosittelen mielelläni, mutta asteen parin lämpötilan noston melkein vaatisivat.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Sinineontetra. Ennen en ollut koko lajia huomannut, mutta mies ihastui ja koska mies ei ole kovin innokas akvaarioiden kanssa niin päätin että uuteen altaaseen tulee sinineontetroja ihan miehen mieliksi :mrgreen:

Sinällään aika mitättömiltä näyttää kaupassa, mutta kun kotiutuu niin kyljessä oikein hehkuu sininen juova ja se vaihtaa "väriä" sen mukaan miten valo osuu. Minulla on nyt noita 10 kappaletta, ainakin toinen mokoma on saatava lisää - laji, mikä varmasti on edukseen isommassa porukassa.

Toinen kestosuosikki on robertsintetra, eli sirppitetra, eli korutetra. aikanaan siihen ihastuin kun minulle tuli allaskauppojen mukana muutama yksilö.
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Korutetra! Meillä löytyy parvi noita persoonallisia kaunottaria, suosittelen:
http://i5.pbase.com/o4/57/606057/1/5293 ... ihane2.jpg
"I'll rise but I refuse to shine"
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Merri kirjoitti:Korutetra! Meillä löytyy parvi noita persoonallisia kaunottaria, suosittelen:
http://i5.pbase.com/o4/57/606057/1/5293 ... ihane2.jpg
aika pullukka tuo kuvan kaveri :mrgreen:
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Punapäätetra, Hemigrammus bleheri.

Varsinkin isona parvena kerrassaan kaunis näky. Itse aion kasvattaa tällä hetkellä olemassa olevaa 15 kalan parvea lähemmäs 30 kalaan.
-Sami-
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rsy »

Sami kirjoitti:Punapäätetra, Hemigrammus bleheri.

Varsinkin isona parvena kerrassaan kaunis näky. Itse aion kasvattaa tällä hetkellä olemassa olevaa 15 kalan parvea lähemmäs 30 kalaan.
Yhdyn tähän mielipiteeseen 100%. Karanteenissani uiskentelee näitä 44:n pyrstön parvi ja näky on aika vaikuttava. 8O
-=Rami=-
Junior Member

Kiitoksia ehdotuksista! Lähdenkin tästä eläinkauppaan ja tuon mukanani punapäätetroja :D Niitä pitää siis olla aika joukko, että on hienoja..
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

minimi lämpötila on 24 astetta joka on kysyjän altaan lämpötila,
Viherkala ilmoittaa Kerrille 23-26 ja Faunatar 23-27 ja olempa nähnyt kirjan joka ilmoitti 22-27, tosin kirja oli vanha. No, ehkä sopiva lämpötila olisi n.25.
miiru
Junior Member
Junior Member

Aina käy näin! Kun jotain menee ostamaan, niin sitä ei ole saatavilla. Tälläkertaa kaikki suurinpiirtein olivat karanteenissa. Mutta pakko oli jotain saada ja tarjolla oli kiilakylkiä. Otin sitten niitä 15zipaletta. Myöhemmin menen ostamaan toiset 15, niin tulee parvelle enemmän kokoa.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

vege kirjoitti:
minimi lämpötila on 24 astetta joka on kysyjän altaan lämpötila,
Viherkala ilmoittaa Kerrille 23-26 ja Faunatar 23-27 ja olempa nähnyt kirjan joka ilmoitti 22-27, tosin kirja oli vanha. No, ehkä sopiva lämpötila olisi n.25.
Baenscin 1 osasta löytyy Kerrin kohdalta 24-27astetta johon uskon kyllä omien kokemusteni perusteella. Kerriparvemme ollessa aktaassa jossa muiden kalojen takia lämpötilana oli 24, olivat jokseensakin "apaattisia", hengailivat vain paikallaan kasvipuskissa. Nykyään kun altaan lämpötila on nostettu 25,7asteeseen ovat lähestulkoon kokoajan esillä kisailemassa ja massaakin on tullut mukavasti lisää kun alkoi ruoka maittaa.

Itse tuosta oppineena, koitan valikoida lajit niin että mikään ei joutuisi elämään suositustensa äärirajoilla taatakseni lemmikeilleni mahdollisimman mukavan elämän.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

miiru kirjoitti:Aina käy näin! Kun jotain menee ostamaan, niin sitä ei ole saatavilla. Tälläkertaa kaikki suurinpiirtein olivat karanteenissa. Mutta pakko oli jotain saada ja tarjolla oli kiilakylkiä. Otin sitten niitä 15zipaletta. Myöhemmin menen ostamaan toiset 15, niin tulee parvelle enemmän kokoa.
Mikäli on yhtään hankalamman matkan päästä niin kannattaa eka soittaa tai laittaa sähköpostia liikkeeseen ja kysyä, että löytyykö juuri sitä kalaa.

Itse en sorru tuohon "pakko ostaa kuitenkni jotakin" ja näin tule hankkineeksi sellaista kalalajia, joka ei oikeasti jaksa kiinnostaa yhtään. Mielummin odotan että vapautuu karanteenista, tai jos ei ole karanteenista, niin tilaan seuraavaan lähetykseen.
miiru
Junior Member
Junior Member

No ihan kivoilta nuo kiilakyljetkin näyttävät :D Mä kerkiin niin harvoin nykyään kalakauppaan töiden takia, että empä nyt voi odotella karanteenin loppumista. Mut olen tyytyväinen noihin. Nou problis siis [;)]
santam
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja santam »

Kiilakyljet on todella kauniita ja eläväisiä kalasia, joten teit oikein mainion "pakko-oston" =)

Palaa sivulle “Tetrat”