Jäät lähtivät

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

JeepKimmo
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: http://p1.foorumi.info/koijarit/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JeepKimmo »

Jorma_L kirjoitti:Kimmo, miten veden lämpötila? Oletko saanut kaloja syömään jo? Sinulla on kevät paljon pidemmällä kuin meillä.

edit: Katsoin netissä bond kuvasi uudelleen. Olet tehnyt todella hienoa työtä, aikaa, vaivaa ja rahaa säästämättä. Onko sinulla muuten mitään suojausta lintuja vastaan. Paikka näyttää melko aukealta. Löytääkö lokit sinne keväällä?
Lämpötila on tossa 7 asteen pinnassa, päivisin yritän sitä hieman lämmitellä pintaimun avulla, joka on öisin pois päältä, kuten suurinosa suodatuksestakin...

Onhan sitä hommia paiskittu ja vielä pitäis paiskiakin, mut eiköhän syksyllä ilme isännällä parane [;)] .

Tässä tää projektin http://www.koivista.com/display_series. ... neuron=392
.: Elämä on :.
JeepKimmo
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: http://p1.foorumi.info/koijarit/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JeepKimmo »

.: Elämä on :.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Upea lammikko ja hienoja kaloja [;)]
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Asko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Asko »

Huhhuiskista... 8O Ei voi kuin ihmetellä ja ihastella Kimmon systeemejä. Tuohon harrastukseen pitää jo satsata ei pelkästään rahaa vaan aikaa ja vaivaa. Meillä ei tuommoinen onnistuisi kun vaimo ei ole asiasta yhtä innostunut kun minä. Pitänee pysyä maltillisessa n. 1000 litran sisäaltaissa... :mrgreen:
Jorma_L
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorma_L »

Onko kenelläkään yleisesti ottaen ollut ongelmia naapurin kissojen tai esim. lokkien kanssa. Minun naapurissa on kolme kissaa ja jo viime kesänä kävivät lammen rannalla ihmettelemässä veden alla olevaa liikettä.
Yksi niistä kiipesi viime viikolla puuhun ja tunki koko tassun linnunpönttöön, mutta siellä ei ollut ketään.
Kissalle voi olla vaikea puhua järkeä... Pitäisi virittää paimenpoika lammen rantaan.

Asun kaukana järvistä, joten lokkeja eksyy meille harvakseltaan.
jessesa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Jorma_L kirjoitti:Onko kenelläkään yleisesti ottaen ollut ongelmia naapurin kissojen tai esim. lokkien kanssa.
Harmaahaikarat ovat jokakesäinen riesa. :( Tässä melkolähellä on joki ja kun se runsaiden sateiden jälkeen tulvii ja vesi on sekaisin, niin haikarat tuppaavat lammikolle. Ovat todella töykeitä otuksia, eivät kauheasti mitään pelkää.

Viime vuoden loppusyksystä meni suuri osa kaloista harmaahaikaroiden suihin. Ärsyttää ja harmittaa, tosin poikasia niistä oli myös paljon.

Lokkeja ei täällä ole ikinä näkynyt ja kissoilla ei ole toivoakaan saada kaloja tuon kokoisesta lammikosta. Mutta ne harmaahaikarat arght! :frown:
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Jorma_L kirjoitti:Onko kenelläkään yleisesti ottaen ollut ongelmia naapurin kissojen tai esim. lokkien kanssa.
Kissojen kanssa kyllä, tai tuon yhden naapurin kollin kanssa, joka ei pelkää koiria. Olen kyllä aina surutta heittänyt sen päälle vettä - tai mikäli vettä ei ole lähettyvillä, niin lähin esinekin toki käy - mikäli kissa on tullut pihallemme. Muut kissat hoituvat hyvin kun päästää koirat vain pihalle, eivätkä ole ikinä yhtä kertaa enempää sen jälkeen häirinneet.
Lisäksi olen sanonut naapurillemme kissasta ja hän lupasikin viedä kissan muualle mikäli siitä on enemmänkin haittaa.

Vaikka tuo lammikko on niin syvä että en usko että kissa saisi sieltä mitään saalista JOS kultakalat älyäisivät mennä karkuun. Nämä mun kaverit kun vaan tulevat kärkkymään kaikilta ruokaa...
OV miljoonakaloja & kasveja
Raid
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Raid »

ei ole sen jälkeen ollut ongelmia ku hankitiin tälläinen.. Kuva
tinzue
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tinzue »

voit että. Kun itsekin joskus saisi tuommoisen. :? Vielä tässä opiskelut jatkuu niin itsellä kuin miehellä, kerrostalossa ei paljoa pääse omasta rauhastakaan nauttimaan. :x Eikä yhtään omakotitalonrakennuskuumeeseen auta katsella kuvia ihanista taloista, pihoista, lammikoista, isoista altaista...Ääh. Näyttää aikamoisilta säilykepurkeilta nuo omat altaani. :cry:

Hienoja olette lammikoista tehneet ja aivan on mielettömän upeita karppeja ja kultseja. :mrgreen:
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Minulla on lammikko suunniteltu jo, siitä tulee sellainen banaanin muotoinen, pituus noin 7 metriä ja leveys 3-4 metriä. Syvyys on vielä kysymysmerkki :mrgreen:

Ja ei, en ole tämän kaupungin vuokrakerrostalon pihalle lammikkoa laittamassa, vaan meidän sitten joskus tulevna omakotitalon pihalle. Talo ja piha on jo tiedossa, kun vaan saisi isovanhemmat talostaan pois muuttamaan :mrgreen: Suunnitelmissahan on myös taloon pikku laajennus, tulisi yksi kokonaan altaille pyhitetty huone sinne.

Jos vana joskus olisi rahaa :roll:
Mimos
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mimos »

doriani kirjoitti:Minulla on lammikko suunniteltu jo, siitä tulee sellainen banaanin muotoinen, pituus noin 7 metriä ja leveys 3-4 metriä. Syvyys on vielä kysymysmerkki :mrgreen:

Ja ei, en ole tämän kaupungin vuokrakerrostalon pihalle lammikkoa laittamassa, vaan meidän sitten joskus tulevna omakotitalon pihalle. Talo ja piha on jo tiedossa, kun vaan saisi isovanhemmat talostaan pois muuttamaan :mrgreen: Suunnitelmissahan on myös taloon pikku laajennus, tulisi yksi kokonaan altaille pyhitetty huone sinne.

Mä taidan tulla sitten kattomaan :mrgreen: ..
To be a rock and not to roll.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

crap kirjoitti:
doriani kirjoitti:Minulla on lammikko suunniteltu jo, siitä tulee sellainen banaanin muotoinen, pituus noin 7 metriä ja leveys 3-4 metriä. Syvyys on vielä kysymysmerkki :mrgreen:

Mä taidan tulla sitten kattomaan :mrgreen: ..
Teretulemast sitten vaan, ehkä joskus 10 vuoden kuluttua :P Eipä ole Kausalasta edes kovin pitkä matkakaan [;)] Tosin Anjalankosken puolelle se lammikko tulee.
~~Anna~~
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ~~Anna~~ »

Meillä ei ainakaan haittaa kissat, linnut tai naapurin kakrut. Aina kun joku kävelee lammikon reunalle kalat menevät pohjalle, paitsi kun tunnistavat minun askeleet, heti tulee ruokaa pyytämään. Samoin näkevät jos lintu tulee. Sekä naapurin kissa myös tykkää istustella lammella, kuten myös omani jos sen sinne vien.
~Ann
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”