Niin, ja lukitkaa tämä, jos on toinen samanlainen aihe, nimittäin en osaa käyttää hakua, jostain syystä.
Korurihmakalan väri
Valvoja: Moderaattorit
-
Chrystal
- Member

- Viestit: 369
- Liittynyt: 11:07, 17.01.2007
- Akvaarioseurat: -
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: H-vesi
Korurihmakalan väri
Teenpä nyt huvikseni uuden aiheen. Tämä on vähän turha, mutta olen kokoajan miettinyt sitä, että millainen on korurihman lopullinen väri? Tuolla yksillä akvaariosivuilla, joilla siis oli se tummanvihreä pohja(en muista nimeä), korurihmat olivat tumman punaruskeita, mutta joissakin kuvissa ne ovat vaalean ruskeita. Minkä värisiä korut teillä ovat?
Niin, ja lukitkaa tämä, jos on toinen samanlainen aihe, nimittäin en osaa käyttää hakua, jostain syystä.![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Niin, ja lukitkaa tämä, jos on toinen samanlainen aihe, nimittäin en osaa käyttää hakua, jostain syystä.
Kuka sanoikaan akvaarioita rentouttavaksi ja huolettomaksi harrastukseksi?
-
crisse_83
- Advanced Member

- Viestit: 4720
- Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
- Viesti:
Korurihmoista ei tuota sukupuolta erotta millään muulla kuin läpivalaisulla varmasti, vähän voi päätellä evien muodosta (koiraan selkäevä on teräväkärkinen kun naaraalla pyöreähkö) ja värityksestä.
KLIKUTIKLIK
KLIKUTIKLIK
-
sardelli
- Starting Member

- Viestit: 22
- Liittynyt: 20:47, 12.07.2006
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Sen mitä nuista omistani olen tuijottamalla saanut selvää:
Jos ajatellaan nuita kalan sisälmyksiä (mitä kaikkee siellä nyt näkyykään sitten) niinkuin ihmisen torsoon verraten, niin uroksella sisälmykset tuossa "rintakehän" tietämillä, sellanen mytty, pyöreä...
Naaraalla sisälmykset alkaa samasta kohtaa; "rintakehän" kohdilta, mutta niinkuin venyy pyrstöä kohti, sellainen kapeneva kiila.
Ja tuon eron näkee aikuisista kaloista kyllä ihan allasoloissa, ettei tarvihe välttämättä varsinaisesti fikkarilla käydä kaloja osottelemaan
Tai näin ainakin oma kokemukseni, altaassa 2u + 2n. Ja tämän kokemuksen mukaan omakohtaisena suosituksenani 1u + 2n (tai useampi naaras). Jää näes hieman paitsioon tuo toinen uros omassa altaassani...
Jos ajatellaan nuita kalan sisälmyksiä (mitä kaikkee siellä nyt näkyykään sitten) niinkuin ihmisen torsoon verraten, niin uroksella sisälmykset tuossa "rintakehän" tietämillä, sellanen mytty, pyöreä...
Naaraalla sisälmykset alkaa samasta kohtaa; "rintakehän" kohdilta, mutta niinkuin venyy pyrstöä kohti, sellainen kapeneva kiila.
Ja tuon eron näkee aikuisista kaloista kyllä ihan allasoloissa, ettei tarvihe välttämättä varsinaisesti fikkarilla käydä kaloja osottelemaan
Tai näin ainakin oma kokemukseni, altaassa 2u + 2n. Ja tämän kokemuksen mukaan omakohtaisena suosituksenani 1u + 2n (tai useampi naaras). Jää näes hieman paitsioon tuo toinen uros omassa altaassani...
Mulla oli 50-litrasessa 6 korua. Meno oli tuolla porukalla hurjaa alusta asti, sillä seurauksella, että 2 on jo päättänyt päivänsä loikkaamalla akvan väärälle puolelle.
Värityksestä sen verran, että mun korut on turkooseja, hieman punaiseen vivahtavia ja jonkin verran on vihreääkin häivähtänyt. Kaikenkaikkiaan todella kauniita ja erittäin vilkkaita otuksia!
Värityksestä sen verran, että mun korut on turkooseja, hieman punaiseen vivahtavia ja jonkin verran on vihreääkin häivähtänyt. Kaikenkaikkiaan todella kauniita ja erittäin vilkkaita otuksia!
-
crisse_83
- Advanced Member

- Viestit: 4720
- Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
- Viesti:
Tervetuloa meille
... Jatkuvaa narinaa ja murinaa nuo tällä haavaa tuolla pitävät. ovat reppanat hiukan ihmeissään kun sisustus muuttui tuossa HAS:sin huutiksen aikaan radikaalisti ja taas viikon päästä kun ei tuo mun silmää miellyttänyt. On pojilla vähän reviirit hakusessa.
Olen myös huomannut että nuo meidän korut kerjäävät selkeästi ruokaa tuolla narinallaan. Ihan sama mihin aikaan päivästä tulet ja istahdat tietokoneen ääreen, minkä vasemmallla puolen korujen allas on niin heti tullaan esiin piiloista ja alkaa narina. Fiksuja kaloja
"Mamma hei me ollaan täällä, näätsä? Saataisko me jotain sapuskaa? NÄLKÄ, NÄLKÄ jne."
Olen myös huomannut että nuo meidän korut kerjäävät selkeästi ruokaa tuolla narinallaan. Ihan sama mihin aikaan päivästä tulet ja istahdat tietokoneen ääreen, minkä vasemmallla puolen korujen allas on niin heti tullaan esiin piiloista ja alkaa narina. Fiksuja kaloja
"Mamma hei me ollaan täällä, näätsä? Saataisko me jotain sapuskaa? NÄLKÄ, NÄLKÄ jne."
On muuten huvittavaa niiden kurnutus
Vajaa viikko sitten tänne muutti yllättäen viiden pyrstön porukka koruja, jotka kippasin näin aluksi altaaseen johon olen keräillyt ylijäämäkasveja. Ihan pelästyin kun ensimmäisen narinan kuulin, sitten muistin, että ainiin, ne mitättömät sintithän ne siellä metelöivät
Ääntä tuntuu lähtevän aika paljon sekä tyhjällä että täydellä masulla.
Ovat vaan kyllä ihania kaloja, hauska katsella noiden isompien ronttien lisäksi välillä jotain pientä, sievää ja siroa.
Ovat vaan kyllä ihania kaloja, hauska katsella noiden isompien ronttien lisäksi välillä jotain pientä, sievää ja siroa.
Minulla eivät narise vieläkään... Tai sitten narisevat vaan kuiskaamalla ja nuo laitteet peittävät äänet alleen. Toivottavasti narinaa alkaa kuulua kun pääsevät tuohon viralliseen altaaseensa tämän viikon aikana.
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
Blogi


