Korurihmakalan väri

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Chrystal
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 11:07, 17.01.2007
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: H-vesi

Korurihmakalan väri

Viesti Kirjoittaja Chrystal »

Teenpä nyt huvikseni uuden aiheen. Tämä on vähän turha, mutta olen kokoajan miettinyt sitä, että millainen on korurihman lopullinen väri? Tuolla yksillä akvaariosivuilla, joilla siis oli se tummanvihreä pohja(en muista nimeä), korurihmat olivat tumman punaruskeita, mutta joissakin kuvissa ne ovat vaalean ruskeita. Minkä värisiä korut teillä ovat?

Niin, ja lukitkaa tämä, jos on toinen samanlainen aihe, nimittäin en osaa käyttää hakua, jostain syystä. [:I]
Kuka sanoikaan akvaarioita rentouttavaksi ja huolettomaksi harrastukseksi?
kami82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 670
Liittynyt: 13:02, 12.12.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Joo ja mä oon nähnyt semmosia hopean, ruskean raitaisia joissa hiukan turkoosia. Akvaariokaupassa törmäsin semmoseen punertavaan... En tiedä sitten minkävärisiä ovat todellisuudessa ja mitkä on uroksen ja naaraan värit?
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Korujen väri vaihtuu todella paljon fiiliksen mukaan. Välillä ovat sinisen harmaita ruskeilla pilkuilla ja raidalla ja välillä taas tumman ruskeita sinisillä pilkuilla evissään violettia, oranssi raita ja punaista.
Chrystal
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 11:07, 17.01.2007
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: H-vesi

Viesti Kirjoittaja Chrystal »

Oi! no sittenhän ne ovat kauniita. Kyssäristä toiseen: Jos otan korurihmat akvaariooni(54l), otanko haaremin vai minkä?
Kuka sanoikaan akvaarioita rentouttavaksi ja huolettomaksi harrastukseksi?
jimikkon
Member
Member
Viestit: 425
Liittynyt: 19:21, 22.11.2004
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja jimikkon »

Chrystal kirjoitti:Oi! no sittenhän ne ovat kauniita. Kyssäristä toiseen: Jos otan korurihmat akvaariooni(54l), otanko haaremin vai minkä?
Itse suosittelisin pientä parvea (6 kpl) mieluiten.
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
kami82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 670
Liittynyt: 13:02, 12.12.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Löytyisiköhän keltään kuvia näiden sukupuoli eroista? Oon pitkään jo havitellut näitä...
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Korurihmoista ei tuota sukupuolta erotta millään muulla kuin läpivalaisulla varmasti, vähän voi päätellä evien muodosta (koiraan selkäevä on teräväkärkinen kun naaraalla pyöreähkö) ja värityksestä.
KLIKUTIKLIK
kami82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 670
Liittynyt: 13:02, 12.12.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Joo no yhtä hankalaa, se tuntuu kaikilla rihmoilla olevan nuorina varsinkin kun ei oo evät vielä venähtäneet..
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Hankalammin toisistaan taitaa sukupuolet olla erotettavissa korurihmakala, suklaarihmakala, murisijarihmakala kun taas esim. tuli,- kääpiö,- ja helmirihmakalalla tuo on melkoisen helppoa.
Muutamissa lajeissa jo väritys paljastaa selkeästi sukupuolen melko nuoristakin yksilöistä.
sardelli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 20:47, 12.07.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja sardelli »

Sen mitä nuista omistani olen tuijottamalla saanut selvää:
Jos ajatellaan nuita kalan sisälmyksiä (mitä kaikkee siellä nyt näkyykään sitten) niinkuin ihmisen torsoon verraten, niin uroksella sisälmykset tuossa "rintakehän" tietämillä, sellanen mytty, pyöreä...
Naaraalla sisälmykset alkaa samasta kohtaa; "rintakehän" kohdilta, mutta niinkuin venyy pyrstöä kohti, sellainen kapeneva kiila.

Ja tuon eron näkee aikuisista kaloista kyllä ihan allasoloissa, ettei tarvihe välttämättä varsinaisesti fikkarilla käydä kaloja osottelemaan :D

Tai näin ainakin oma kokemukseni, altaassa 2u + 2n. Ja tämän kokemuksen mukaan omakohtaisena suosituksenani 1u + 2n (tai useampi naaras). Jää näes hieman paitsioon tuo toinen uros omassa altaassani...
KaisaT
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 18:05, 12.12.2006

Viesti Kirjoittaja KaisaT »

Mulla oli 50-litrasessa 6 korua. Meno oli tuolla porukalla hurjaa alusta asti, sillä seurauksella, että 2 on jo päättänyt päivänsä loikkaamalla akvan väärälle puolelle.

Värityksestä sen verran, että mun korut on turkooseja, hieman punaiseen vivahtavia ja jonkin verran on vihreääkin häivähtänyt. Kaikenkaikkiaan todella kauniita ja erittäin vilkkaita otuksia!
Chrystal
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 11:07, 17.01.2007
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: H-vesi

Viesti Kirjoittaja Chrystal »

Ottaisinko siis 4? Tai 5?
Kuka sanoikaan akvaarioita rentouttavaksi ja huolettomaksi harrastukseksi?
KaisaT
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 18:05, 12.12.2006

Viesti Kirjoittaja KaisaT »

En kommentoi määrää sen enempää, mun 50-litraseen 6 oli näemmä liikaa. Nyt meno on taas ihan suht ok kun pikkusintti on saanu savustettuu pahimmat kilpailijansa ulos.

Muista myös runsas kasvillisuus ynnä muut hyvät lymyilypaikat.
Chrystal
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 11:07, 17.01.2007
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: H-vesi

Viesti Kirjoittaja Chrystal »

Tottahan toki.

muoks:

Ai niin, unohdin kertoa että otamme ehkä 250-litraisen tuon 128-litraisen tilalle, joten tämä pieni hankitaankin vähän myöhemmin... Jos tätini ei ole kerennyt jo hankkia sitä.
Kuka sanoikaan akvaarioita rentouttavaksi ja huolettomaksi harrastukseksi?
partis<3
Senior Member
Senior Member
Viestit: 673
Liittynyt: 14:08, 24.03.2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Ängen tänne. Mikäs on vialla minun koruissani, kun nuo eivät naksu?
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
KaisaT
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 18:05, 12.12.2006

Viesti Kirjoittaja KaisaT »

Ei mullakaan mitää korviahuumaavaa konserttia pidä jatkuvasti, silloin tällöin joku niistä vaivautuu narisemaan. Samaa olen miettinyt minäkin, kun joillakuilla tuntuu ääntely olevan lähes tauotonta.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Tervetuloa meille :mrgreen: ... Jatkuvaa narinaa ja murinaa nuo tällä haavaa tuolla pitävät. ovat reppanat hiukan ihmeissään kun sisustus muuttui tuossa HAS:sin huutiksen aikaan radikaalisti ja taas viikon päästä kun ei tuo mun silmää miellyttänyt. On pojilla vähän reviirit hakusessa.

Olen myös huomannut että nuo meidän korut kerjäävät selkeästi ruokaa tuolla narinallaan. Ihan sama mihin aikaan päivästä tulet ja istahdat tietokoneen ääreen, minkä vasemmallla puolen korujen allas on niin heti tullaan esiin piiloista ja alkaa narina. Fiksuja kaloja :mrgreen:

"Mamma hei me ollaan täällä, näätsä? Saataisko me jotain sapuskaa? NÄLKÄ, NÄLKÄ jne." :mrgreen:
KaisaT
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 18:05, 12.12.2006

Viesti Kirjoittaja KaisaT »

Ruokahalu tuntuu olevan pohjaton täälläkin...hiutaleruoalle tosin nyrpistellään, mutta kun tarjolla on ruokaa pakastimesta, niin sitten on ilo ylimmillään :)
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Joo, kyllä nuo täälläkin tuppaavat narisemaan enemmän silloin kun massu kurnii ruokaa. Sitten kun on ähkitty täyteen, ovat vähän aikaa hiljaa. Mekastus alkaa sitten taas kun jaksavat liikkua.
Miikku
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 17:18, 18.02.2004
Paikkakunta: Jyväskylä, JAS

Viesti Kirjoittaja Miikku »

On muuten huvittavaa niiden kurnutus :) Vajaa viikko sitten tänne muutti yllättäen viiden pyrstön porukka koruja, jotka kippasin näin aluksi altaaseen johon olen keräillyt ylijäämäkasveja. Ihan pelästyin kun ensimmäisen narinan kuulin, sitten muistin, että ainiin, ne mitättömät sintithän ne siellä metelöivät :mrgreen: Ääntä tuntuu lähtevän aika paljon sekä tyhjällä että täydellä masulla.

Ovat vaan kyllä ihania kaloja, hauska katsella noiden isompien ronttien lisäksi välillä jotain pientä, sievää ja siroa.
partis<3
Senior Member
Senior Member
Viestit: 673
Liittynyt: 14:08, 24.03.2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Minulla eivät narise vieläkään... Tai sitten narisevat vaan kuiskaamalla ja nuo laitteet peittävät äänet alleen. Toivottavasti narinaa alkaa kuulua kun pääsevät tuohon viralliseen altaaseensa tämän viikon aikana.
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”