Matkahuolto tyri (tai oikeastaan linja-autokuskit)!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Palaute on lähetetty Matkahuollolle. Nyt odotetaan sitten vastausta ja päätöstä suurella mielenkiinnolla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Täällä ilmoittautuu noiden kovan onnen rapujen nykyinen omistaja!crisse_83 kirjoitti:Tuntuu matkahuollolla olevan jotain ongelmaa tuolla Vaasan toimipisteessään. Itse lähetin paketin sukarapuja niin että sen piti matkata yön aikana Kokemäki-Pori-Vaasa-Haapavesi reitti ja olla siis aamulla perillä Haapavedellä.
Ensinnäkin paketti oli jätetty yöksi Vaasaan, josta se luvattiin toimittaa iltapäiväksi Haapavedelle... Kaikkea muuta! Yht' äkkiä paketti olikin Oulussa, josta se taas kerran luvattiin toimittaa vielä samana päivänä. Jälleen väärin, paketin toimitus siirtyi seuraavaan aamuun, mutta eipäs vieläkään mennyt niinkuin piti... Seuraava mahdollinen vuoro kulkisi vasta maanantaina, eli melkein 48tunnin kuluttua!?!
Siinä vaiheessa pinna kyllä alkoi kiristyä enemmältikin, ei muuten mutta paketin oli jo Vaasassa ollessaan todettu vuotavan... Oli matkahuollontäti todennut vastaanottajalle vaan jotain että eipä tarvitse sulattaa...tms.![]()
. En kyllä vieläkään tajua miten saivat pakkauksen vuotamaan, siinä kun oli ne "tämä puoli ylöspäin-tarrat" ja vielä postik lappunen päällä kertomassa että kuljetettava pystyasennossa ja säilytettävä/kuljetettava lämpimässä.
Onneksi lopulta paketti saatiin vielä siinä lauantain aikana perille, tosin ei Haapavedelle vaan lähipaikkakunnalle ja vuotamisesta huolimatta oli rapusille jäänyt vielä parisen senttiä vettä ja kaikki hengissä, myös munakas mamma.
Kiitokset kärsivällisyydestä ja asian junailusta, jotta paketti saatiin perille kuuluu ehdottomasti Oulun matkahuollon rahtipuolesta vastaavalle herralle jonka nimeä en enää muista.
Useampia kertoja olen kylläkin rapuja ja muutakin tavaraa matkahuollolla lähettänyt ja tuo on ainoa kerta kun on tökkinyt, ja silloin todella pahasti.
Oli tosiaan hieman hankala tapaus, pulkkilasta(n.30km matkaa per suunta) sitten hain lauantaina aamupäivällä paketin.
Onneksi illalla vielä soitin oulun toimistoon ja varmistelin saapumisaikaa haapavedelle, jolloin selvisi ettei sitä linjaa, millä rapujen olisi pitänyt tulla ollut enää ollenkaan.
Tästä edes olen tilannut paketit kärsämäkeen josta paketin olen noutanut. Matkaa tulee mulle ajettavaksi se 30km suuntaansa, mutta sinne paketit kyllä saapuu ajallaan! Haapavesi on sen verran syrjässä nelostieltä, ettei tänne monia linjoja edes tule ja paketit näyttää unohtuvan matkasta.
Ravut voi tätä nykyä erinomaisesti, yhtään rapua ei matkan aikana silti kuollut ja kanta on nyt jo varsin reipas lukuinen.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
Tuossa Marin kanssa puhuin pitkään puhelimessa ja Mari sanoi, että hän selvittelee asian matkahuollon kanssa ja hoitaa korvausvaatimuksen matkahuoltoon!
Ja Mari lupasi minulle laittaa tänään uudet kiekot tulemaan
jeeeeee!!! Pitäisi olla huomenna sitten täällä Haapavedellä
.
Ei kai nyt voi sattua kahta kertaa samaa tumpelointia Matkahuollon osalta!!??
Marille tuhannesti kiitoksia hyvästä asiakaspalvelusta!!!!!!!!
Ja Mari lupasi minulle laittaa tänään uudet kiekot tulemaan

Ei kai nyt voi sattua kahta kertaa samaa tumpelointia Matkahuollon osalta!!??

Toivotaan todella ettei tapahdu taas samaa. Viikonloppu kun lähenee, niin niitä linjoja ei aina tiedä. Soita vielä matkahuoltoon(haapavedelle) ja varmista että linjat kulkee niin kuin on ilmoitettu!kiekko4 kirjoitti:Tuossa Marin kanssa puhuin pitkään puhelimessa ja Mari sanoi, että hän selvittelee asian matkahuollon kanssa ja hoitaa korvausvaatimuksen matkahuoltoon!
Ja Mari lupasi minulle laittaa tänään uudet kiekot tulemaanjeeeeee!!! Pitäisi olla huomenna sitten täällä Haapavedellä
.
Ei kai nyt voi sattua kahta kertaa samaa tumpelointia Matkahuollon osalta!!??![]()
Varmiten kalat tulisi perille, kun menisit kärsämäkeen niitä vastaan. Nimimerkillä kokemusta on.
Osanotot kalojen menetyksestä vielä täältäkin. Mukava nähdä että täällä foorumilla muitakin akvaristeja haapavedeltä on!

-
- Member
0200-4000 on valtakunnallinen aikataulupalvelunumero, pelaa ma-la klo 7-21kiekko4 kirjoitti:Mä äsken meinasin soittaa matkahuoltoon ja kysyä huomisen linja vuoroja, mutta hitto sehän oli menny jo kiinni klo.16.00
Mä pistän kyllä huomenna viestiä, että onnistuko matkahuollon kautta tämä toinen kalalähetys ilman matkahuollon tumpelointia
-
- Member
Eikös nuo samat asiat löydy Matkahuollon sivultakin?kiekko4 kirjoitti:Mä äsken meinasin soittaa matkahuoltoon ja kysyä huomisen linja vuoroja, mutta hitto sehän oli menny jo kiinni klo.16.00
Mä pistän kyllä huomenna viestiä, että onnistuko matkahuollon kautta tämä toinen kalalähetys ilman matkahuollon tumpelointia
Ainakin itse olen ensiksi katsonut Matkahuollon sivulta mahdollisen linjan millä voisi harkita laittaa elukoita matkaan. Varmistanut vielä Matkahuollosta, kun pakettia olen sinne vienyt. Ovat toistaiseksi pitäneet kutinsa netissä ilmoitettaviin aikatauluihin ja mitä Matkahuollon konttorissa ovat rahdin ajaksi antaneet.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Aina ei ole ihan näinkään, aikataulut ovat henkilöliikenteelle ei rahdille. Tästäkin olen saanut muutaman kerran kokemusta kun olen tilannut pikarahdilla tavaraa. Auto saattaa vaihtua välillä, vaihto aika on välillä 10 minuuttia ja tuossa ajassa eivät saa siirrettyä tavaroita autosta toiseen. Suht turvallinen auton vaihto aika on 1 tunti, pari kertaa olen hakenut saapuvan paketin Oulusta ja tällä tavalla säästänyt aikaa 3-4 tuntia.Thomas29Hki kirjoitti:Eikös nuo samat asiat löydy Matkahuollon sivultakin?kiekko4 kirjoitti:Mä äsken meinasin soittaa matkahuoltoon ja kysyä huomisen linja vuoroja, mutta hitto sehän oli menny jo kiinni klo.16.00
Ainakin itse olen ensiksi katsonut Matkahuollon sivulta mahdollisen linjan millä voisi harkita laittaa elukoita matkaan. Varmistanut vielä Matkahuollosta, kun pakettia olen sinne vienyt. Ovat toistaiseksi pitäneet kutinsa netissä ilmoitettaviin aikatauluihin ja mitä Matkahuollon konttorissa ovat rahdin ajaksi antaneet.
Tosin matkahuollossa kyllä osaavat välillä ainakin ottaa tuon auton vaihdon huomioon, aina kannattaa kuitenkin kysyä eikä luottaa siihen mitä aikatauluissa lukee.
Haapavesi näyttää siitä olevan erikoinen paikka ettei nettiaikataulut aina pidä paikkaansa.
On nimittäin joskus tullu bussilla matkusteltua ja mitä netistä aikatauluja on kattonu ja mitä matkahuollon toimipisteestä kysyny, ei ole mennyt yhtään yksiin. Sillä ehdotin tuota varmistusta soittamalla.
On nimittäin joskus tullu bussilla matkusteltua ja mitä netistä aikatauluja on kattonu ja mitä matkahuollon toimipisteestä kysyny, ei ole mennyt yhtään yksiin. Sillä ehdotin tuota varmistusta soittamalla.
Kylläpä on harmi kuulla, että kiekkojen matka loppuin näin huonosti.
Miksi ihmeessä joku on mennyt avaamaan lähetyksen? Kuolleita tai ei, niin ei kovin asiallista(/laillistakaan?) mennä avaamaan paketteja ilman lupaa (olettaen viestin sävystä, että lupaa tähän ei ole annettu).
Hyvä, että asiaa jo selvitellään, sillä kyllähän tuohon on jo saatava kunnon selonteko, miten asiat voivat noin *piip* mennä. Korvauksia kehiin!
Miksi ihmeessä joku on mennyt avaamaan lähetyksen? Kuolleita tai ei, niin ei kovin asiallista(/laillistakaan?) mennä avaamaan paketteja ilman lupaa (olettaen viestin sävystä, että lupaa tähän ei ole annettu).
Hyvä, että asiaa jo selvitellään, sillä kyllähän tuohon on jo saatava kunnon selonteko, miten asiat voivat noin *piip* mennä. Korvauksia kehiin!
-
- Kim Söderberg
- Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
- Viesti:
Minä en nyt oikein ymmärrä miksi pitää lähettää kaloja jos on olemassa pienikin riski että ne häviävät/kuolevat.Mari kirjoitti: Täytyy nyt sanoa Matkiksen puolesta sen verran kiitosta että vaikka näitä mokiakin on toki tapahtunut, on niiden prosentuaalinen osuus kuitenkin erittäin pieni. Tämän puolentoista vuoden aikana mitä mulla liike on pystyssä ollut tämä oli nyt tosiaan kolmas kerta kun paketti ei ole kulkeutunut sinne minne piti, siinä ajassa kuin piti. Ja noita lähetellään kuitenkin melkoisesti.
Tässä valossa olen katsonut järkeväksi nostaa hyvän asiakaspalvelun kauempanakin asuville asiakkailleni sen pienen riskin yläpuolelle, että lähetyksessä tulee ongelmia.
Olemme lähettäneet matkiksen kautta aika paljon ja silloin 90 luvulla se homma toimi jotenkin, viime vuosina ei.
Käytämme nykyään Finnairia niin homma toimii

Kalat saapuvat nopeasti perille ja ovat hyvässä kunnossa.
Finnair ei ole tähän mennessä hävittäneet yhtään laatikkoa 17 vuodena aikana.
-
- Advanced Member
- Viesti:
K.S kirjoitti:Minä en nyt oikein ymmärrä miksi pitää lähettää kaloja jos on olemassa pienikin riski että ne häviävät/kuolevat.Mari kirjoitti: Täytyy nyt sanoa Matkiksen puolesta sen verran kiitosta että vaikka näitä mokiakin on toki tapahtunut, on niiden prosentuaalinen osuus kuitenkin erittäin pieni. Tämän puolentoista vuoden aikana mitä mulla liike on pystyssä ollut tämä oli nyt tosiaan kolmas kerta kun paketti ei ole kulkeutunut sinne minne piti, siinä ajassa kuin piti. Ja noita lähetellään kuitenkin melkoisesti.
Tässä valossa olen katsonut järkeväksi nostaa hyvän asiakaspalvelun kauempanakin asuville asiakkailleni sen pienen riskin yläpuolelle, että lähetyksessä tulee ongelmia.
Olemme lähettäneet matkiksen kautta aika paljon ja silloin 90 luvulla se homma toimi jotenkin, viime vuosina ei.
Käytämme nykyään Finnairia niin homma toimii
Kalat saapuvat nopeasti perille ja ovat hyvässä kunnossa.
Finnair ei ole tähän mennessä hävittäneet yhtään laatikkoa 17 vuodena aikana.
Voinko Kimi tulkita tämän niin että pohjoisen harrastajatkin voivat tilata elävää, Finnairin kautta? Tosin ei siitäkään enään apua ole kun Finnair lopetti lennot Kemiin, tilalle tuli Finncomm.
-
- Kim Söderberg
- Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
- Viesti:
Kokeile joskuspatu kirjoitti:Tästä pisteet kans Marille, oispa meille merivetisillekkin sama palveluTässä valossa olen katsonut järkeväksi nostaa hyvän asiakaspalvelun kauempanakin asuville asiakkailleni sen pienen riskin yläpuolelle, että lähetyksessä tulee ongelmia.Laitappa Mari hieman merivettä niin täällä olisi yksi asiakas, ei tarvis tilata Ruotsista, tosin koralleja saa 2-3 Ruotsista kun samalla rahalla kotimaasta yhden

Katos kerkesit

-
- Advanced Member
- Viesti:
Näinhän me tehdään, eiku vastahan teiltä tuli acroja minulle, tosin Jyrkiboy ne toimittiK.S kirjoitti:Kokeile joskuspatu kirjoitti:Tästä pisteet kans Marille, oispa meille merivetisillekkin sama palveluTässä valossa olen katsonut järkeväksi nostaa hyvän asiakaspalvelun kauempanakin asuville asiakkailleni sen pienen riskin yläpuolelle, että lähetyksessä tulee ongelmia.Laitappa Mari hieman merivettä niin täällä olisi yksi asiakas, ei tarvis tilata Ruotsista, tosin koralleja saa 2-3 Ruotsista kun samalla rahalla kotimaasta yhden
Katos kerkesit, tutkitaan toi Finncom
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Member
Mutta mites Finnairin toimitus oikein käytännössä toimii, jos lähintä lentoasemaa ei ole mailla eikä halmeilla? Onko Finnairilla sitten oma gargo jolla ajelevat nämä puuttuvat kilometrit?
Esim. Helsinki-Rovaniemi toimii varmasti oikein hyvin, mutta mites on Helsingistä esim. lähettäminen sellaiseen paikkakuntaan jossa lähin lentoasema missä Finnair toimii onkin esim. 100-200km päässä?
Esim. Helsinki-Rovaniemi toimii varmasti oikein hyvin, mutta mites on Helsingistä esim. lähettäminen sellaiseen paikkakuntaan jossa lähin lentoasema missä Finnair toimii onkin esim. 100-200km päässä?
-
- Elite Member
Taitaa olla tässä bisneksessä aika vähissä ne täysin riskittömät vaihtoehdot. Ja molemmat kalojen maahantuojina tiedostanemme että se todellinen iso riski kalojen hengelle on jossain ihan muualla kuin kotimaan kuljetuksissa.K.S kirjoitti:Minä en nyt oikein ymmärrä miksi pitää lähettää kaloja jos on olemassa pienikin riski että ne häviävät/kuolevat.
Jokainen liike toki toimii omalla tavallaan. Jos teillä toimii Finnair, niin hyvä. Minä olen kuitenkin edelleen Matkahuollon kannalla huomattavasti kattavamman jakeluverkon vuoksi ja tähdennän edelleen että pidän riskiä lähetyksen katoamiselle/ vahingoittumiselle erittäin pienenä. Finnairin rahtipalveluista minulla ei puolestani ole paljon kaunista sanottavaa.

En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Hei
Olen viiden vuoden aikana lähettänyt matkahuollon kautta noin 40 lähetystä päivässä(ja lähetyksissä useampi paketti) ja matkahuoltoon olen tehnyt tuona aikana alle 10 reklamaatiota(osa vahingottuneista ja muutama kadonnut)siis toimii mielestäni erittäin hyvin esim. postiin verrattuna
ja hyvät ihmiset;lähettäjälle jää osa rahtikirjasta, jossa viivakoodi jolla voi seurata lähetyksen kulkua matkahuollon sivuilta, lähtö, luovutus yms..
kannattaa seurata sieltä...
harmi vaan kalojen puolesta
ja hyvät ihmiset;lähettäjälle jää osa rahtikirjasta, jossa viivakoodi jolla voi seurata lähetyksen kulkua matkahuollon sivuilta, lähtö, luovutus yms..
540 litrainen kasviallas
300 litrainen
250 litrainen
180 litrainen
180 litraa miljoonakalojen valtakuntaa
100 litrainen taistola
300 litrainen
250 litrainen
180 litrainen
180 litraa miljoonakalojen valtakuntaa
100 litrainen taistola
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Juuh, jäähän siitä se läpyskä. Mutta ainakaan minun tapauksessani tuosta ei iloa ollut koska itse lähdin reissuun samana iltana vielä kun rapuset matkaan laitoin eikä määränpäässäni ollut valitettavasti nettiä käytössä ja kristallipalloa en osaa käyttää... 
Eikä siitä kyllä muutenkaan ole pahemmin iloa jos paketti on yön aikana jämähtänyt matkan varrelle tai joutunut väärälle paikkakunnalle ja asiasta soitettaessa kerrotaan että "juu, juu paketti jatkaa matkaa seuraavalla vuorolla", joka ei pidäkään paikkaansa vaan useamman puhelun päästä ilmoitettaankin että paketti jatkaa matkaa vasta silloin ja silloin...
Postin kautta rapu paketit ovat menneet aina ehjinä ja vuotamattomina perille, eli ei siellä ilmeisesti käsitelläkään tavaroita jotka varustettu "tämä puoli ylös" - ja "särkyvää"- tarroilla niin kaltoin kuin muutamassa muussa ketjussa on annettu ymmärtää, tai sitten siellä vain osataan lukea...
Tosin eihän tämäkään ole kuin vain yksi omalle kohdalle sattunut moka Matkahuollolta, muttei mukava sellainen koska kyseessä olivat kumminkin elävät eläimet.
Edellisvuoden pikkujoulujen paluumatkalla joutui pomoni reppu bussikuskin huolimattomuuden kohteeksi, kuski myönsi itse mokanneensa joten siitä tiedetään ettei ollut meidän kännisten moka. oli matkan varrella nostanut pomon repun pois tieltä auttaessaan toista asiakasta saamaan tavaransa pois tavaratilasta ja unohtanut repun siihen pysäkille... Reppu tuli sitten seuraavana päivänä vasta kotiin...
Kyllä näitä valitettavasti jonkin verran sattuu, prosentuaalisesti kumminkin sen verran vähän että harvemmin mitään "mölyä" missään yleisesti nousee.

Eikä siitä kyllä muutenkaan ole pahemmin iloa jos paketti on yön aikana jämähtänyt matkan varrelle tai joutunut väärälle paikkakunnalle ja asiasta soitettaessa kerrotaan että "juu, juu paketti jatkaa matkaa seuraavalla vuorolla", joka ei pidäkään paikkaansa vaan useamman puhelun päästä ilmoitettaankin että paketti jatkaa matkaa vasta silloin ja silloin...
Postin kautta rapu paketit ovat menneet aina ehjinä ja vuotamattomina perille, eli ei siellä ilmeisesti käsitelläkään tavaroita jotka varustettu "tämä puoli ylös" - ja "särkyvää"- tarroilla niin kaltoin kuin muutamassa muussa ketjussa on annettu ymmärtää, tai sitten siellä vain osataan lukea...

Edellisvuoden pikkujoulujen paluumatkalla joutui pomoni reppu bussikuskin huolimattomuuden kohteeksi, kuski myönsi itse mokanneensa joten siitä tiedetään ettei ollut meidän kännisten moka. oli matkan varrella nostanut pomon repun pois tieltä auttaessaan toista asiakasta saamaan tavaransa pois tavaratilasta ja unohtanut repun siihen pysäkille... Reppu tuli sitten seuraavana päivänä vasta kotiin...

Kyllä näitä valitettavasti jonkin verran sattuu, prosentuaalisesti kumminkin sen verran vähän että harvemmin mitään "mölyä" missään yleisesti nousee.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Re: Hei
Jokaikisestä lähetyksestä, varsinkin elävää sisältävästa lähetyksestä olen saanut seurantatunnuksen mutta ei toimi. Paketin liikkeet näkyy kyllä, esim. lajittelussa Tampere, siihen se sitten jää, paketti kerkeää kotiin ennen ku matkahuollon seurannasta käy seuraava paikka ilmi, olen tästä useaan kertaan valittanut matkahuoltoon. Nyky tekniikalla ei reaaliaikainen seurantakaan olisi vaikeaa.outi kirjoitti:Olen viiden vuoden aikana lähettänyt matkahuollon kautta noin 40 lähetystä päivässä(ja lähetyksissä useampi paketti) ja matkahuoltoon olen tehnyt tuona aikana alle 10 reklamaatiota(osa vahingottuneista ja muutama kadonnut)siis toimii mielestäni erittäin hyvin esim. postiin verrattuna
Hih, itse aikoinaan matkustin useaankin otteeseen Express-busseilla Turku-Helsinki väliä. Tuolla linjalla bussit pysähtyvät jossain kohtaa Kehätiellä, jossa Turku->Helsinki matkustajat voivat halutessaan vaihtaa toiseen bussiin, joka meneekin keskustan sijasta lentokentälle. Muistan kerran istuneeni bussissa, vasemmalla puolella ja seuranneeni ikkunasta kun kuski nostaa siinä Kehän vaihtopaikalla kyydistä lentokenttäläisten matkalaukkuja. Yllättäen totesin, että kas siinä meni omakin laukkuni ja jäin lievällä mielenkiinnolla seuraamaan, että ei kait siellä nyt kuvitella, että kassini on jonkun lentokenttäläisen, kun itse olin kuitenkin matkalla keskustaan. Lopputuloksen jo arvaakin, enhän tätä tarinaa tähän muuten kirjoittaisi...crisse_83 kirjoitti:Edellisvuoden pikkujoulujen paluumatkalla joutui pomoni reppu bussikuskin huolimattomuuden kohteeksi, kuski myönsi itse mokanneensa joten siitä tiedetään ettei ollut meidän kännisten moka. oli matkan varrella nostanut pomon repun pois tieltä auttaessaan toista asiakasta saamaan tavaransa pois tavaratilasta ja unohtanut repun siihen pysäkille... Reppu tuli sitten seuraavana päivänä vasta kotiin...

-
- Advanced Member
Itse lähetin joku aika sitten malaveja 10 kpl Seinäjoelle, lähetyksen piti olla muutaman tunnin kuluttua Treelta Seinäjoella. Ihmettelin kun vastaanottajasta ei kuulunut vielä 5 tunninkaan jälkeen mitään, vaikka oli sovittu, että ilmoittaa kun kalat ovat perillä ja että voivatko ihan hyvin.sos-84 kirjoitti:Täällä ilmoittautuu noiden kovan onnen rapujen nykyinen omistaja!crisse_83 kirjoitti:Tuntuu matkahuollolla olevan jotain ongelmaa tuolla Vaasan toimipisteessään. Itse lähetin paketin sukarapuja niin että sen piti matkata yön aikana Kokemäki-Pori-Vaasa-Haapavesi reitti ja olla siis aamulla perillä Haapavedellä.
Ensinnäkin paketti oli jätetty yöksi Vaasaan, josta se luvattiin toimittaa iltapäiväksi Haapavedelle... Kaikkea muuta! Yht' äkkiä paketti olikin Oulussa, josta se taas kerran luvattiin toimittaa vielä samana päivänä. Jälleen väärin, paketin toimitus siirtyi seuraavaan aamuun, mutta eipäs vieläkään mennyt niinkuin piti... Seuraava mahdollinen vuoro kulkisi vasta maanantaina, eli melkein 48tunnin kuluttua!?!
Siinä vaiheessa pinna kyllä alkoi kiristyä enemmältikin, ei muuten mutta paketin oli jo Vaasassa ollessaan todettu vuotavan... Oli matkahuollontäti todennut vastaanottajalle vaan jotain että eipä tarvitse sulattaa...tms.![]()
. En kyllä vieläkään tajua miten saivat pakkauksen vuotamaan, siinä kun oli ne "tämä puoli ylöspäin-tarrat" ja vielä postik lappunen päällä kertomassa että kuljetettava pystyasennossa ja säilytettävä/kuljetettava lämpimässä.
Onneksi lopulta paketti saatiin vielä siinä lauantain aikana perille, tosin ei Haapavedelle vaan lähipaikkakunnalle ja vuotamisesta huolimatta oli rapusille jäänyt vielä parisen senttiä vettä ja kaikki hengissä, myös munakas mamma.
Kiitokset kärsivällisyydestä ja asian junailusta, jotta paketti saatiin perille kuuluu ehdottomasti Oulun matkahuollon rahtipuolesta vastaavalle herralle jonka nimeä en enää muista.
Useampia kertoja olen kylläkin rapuja ja muutakin tavaraa matkahuollolla lähettänyt ja tuo on ainoa kerta kun on tökkinyt, ja silloin todella pahasti.
Oli tosiaan hieman hankala tapaus, pulkkilasta(n.30km matkaa per suunta) sitten hain lauantaina aamupäivällä paketin.
Onneksi illalla vielä soitin oulun toimistoon ja varmistelin saapumisaikaa haapavedelle, jolloin selvisi ettei sitä linjaa, millä rapujen olisi pitänyt tulla ollut enää ollenkaan.
Tästä edes olen tilannut paketit kärsämäkeen josta paketin olen noutanut. Matkaa tulee mulle ajettavaksi se 30km suuntaansa, mutta sinne paketit kyllä saapuu ajallaan! Haapavesi on sen verran syrjässä nelostieltä, ettei tänne monia linjoja edes tule ja paketit näyttää unohtuvan matkasta.
Ravut voi tätä nykyä erinomaisesti, yhtään rapua ei matkan aikana silti kuollut ja kanta on nyt jo varsin reipas lukuinen.
6-7 tunnin jälkeen petti oma pokka ja soitin vastaanottajalle. Hän kertoi olevansa hakemassa koko perheen voimin lähetystä Vaasasta. Voi hitto kun hävetti, en edes tiedä hävettikö Matkahuollon vai itteni puolesta, mutta ##%%&&##ZZ.
No kalat olivat ihan ok ja lähetyskuluissa olivat sentään tulleet vastaan mutta kyllähän näissä vähän arvalla mennään näköjään.
Niin ja kyllä tuo kiekkolähetyksen sössääminen oli jo jotain uskomatonta, kiekkoressut...

Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Huomenia!! Uusi päivä uudet koitokset!!
Me ukkoni kanssa eilen pähkäiltiin sitä, että olisiko meidän pitänyt sillon keskiviikko illalla 22.30 Kärsämäeltä lähtee ajamaan sinne Ouluun ja hakemaan sieltä ne kalat (Kärsämäeltä Ouluun matkaa 130km).
Mä kyllä sitä vaihtoehtoo puntaroin sillon Kärsämäellä, mutta ajattelin, kun kello oli jo 22.30, niin kun oltaisiin oltu Oulussa, niin kello olisi ollut jo ainakin 24.00. Kukapa siellä olisi meille niitä kaloja ollut antamassa.
Me ukkoni kanssa eilen pähkäiltiin sitä, että olisiko meidän pitänyt sillon keskiviikko illalla 22.30 Kärsämäeltä lähtee ajamaan sinne Ouluun ja hakemaan sieltä ne kalat (Kärsämäeltä Ouluun matkaa 130km).

Mä kyllä sitä vaihtoehtoo puntaroin sillon Kärsämäellä, mutta ajattelin, kun kello oli jo 22.30, niin kun oltaisiin oltu Oulussa, niin kello olisi ollut jo ainakin 24.00. Kukapa siellä olisi meille niitä kaloja ollut antamassa.