- 400L allas, giant valaisin 2x65w, project ulkosuodatin 1000l/h, 25 asteinen vesi, 2-3vkon välein vaihdan 1/3 vettä. Kovetan vettä aqua dur plussalla. Eläinkaupan setä sanoi että ruokalusikallinen sataa litraa kohti on sopiva määrä jauhetta. (?)Kasveja ei ole, kun kalani niitä niin innokkaasti ovat aina repineet.. Ilmastin kivi on käytössä.
- ruokin niitä verimadoilla, tetra prolla, tetra cichlid stickseillä. Joskus annan jauhelihaa ihan pikkuisen ja pikku hivenet kanasuikaleista. (siis toki maustamattomia ja raakoja)
- asukkeina minulla on siellä 1 iso helmiäistonkija, 2 papukaija ahventa, 2 tulisuuta(todella agressiivisiä!), 2 pientä avainkirjoahventa ja muutama partamonni sekä levännuolija.
Lähdin 3vkoa sitten matkoille, isäntä jäi kalojen hoitajaksi. Iso kala oli lakannut syömästä muutama päivä lähtöni jälkeen. Viikko sitten reissusta tullessani huomasin sitten sillä reikiä päässä ja se hengittää raskaan näköisesti. On tullut myös semmoisia patteja, silmän ympärille. Kylkiviivan kohdallakin näkyy kuin suomuja olisi irtoamassa. Välillä se hankaa itseään kantoon ja ui keinuvasti. Kala on apaattisen oloinen ja laihtunut paljon. Muillakin ahvenilla näkyy (paitsi avainkirjoahvenilla) näkyy pikkureikiä päässä, mutta ne syövät kyllä hyvin ja ovat virkeän oloisia.
Tämä on ensimmäinen kerta ikinä kun mitään tuommoisia sairauksia tulee minun kaloille. Olen jo ihan hädissäni rakkaan kalani vuoksi.. Mitä voisin tehdä vai onko tämä nyt tässä?