Ulkosuodattimen huolto yms.

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
staffisti
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Ulkosuodattimen huolto yms.

Viesti Kirjoittaja staffisti »

Vähän apua tarttisin :P
Elikkäs, kuinka usein ko. suodatinta pitäisi puhdistella, ja miten puhdistaa, tai siis mitä käytännössä kaikkea puhdistaa ja tehdä?

Käteviä uudelleenkäynnistysvinkkejä otetaan vastaan myös :mrgreen: Sellasta säätämistä kyllä ollut tuo käynnistys :roll:

Mulla nyt vähän aikaa ollut ulkosuodatin, ja aikaisemmin ei ollenkaan kokemusta :? Pelkästään sisäsuodattimia on ollut.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Mikä suodatin sinulla on?
staffisti
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja staffisti »

Olisi tietysti ollut järkevää ilmoittaa sekin :mrgreen:
Eli EHEIM 2213.
minna.o1
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minna.o1 »

Kertokee samalla jos Eheim professional II tarvii jotain erityis huoltoja. Olen myös ensimmäisen ulkosuodattimeni omistaja:D
Minä, mies, poikia 3 kpl
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Staffisti, jos sulla ei ole tuplahanoja, niin siinä vaiheessa kun virtaus on hidatunut huomattavasti, nyppäset töpselin seinästä ja kiikutat suodattimen letkuineen päivineen kylppäriin pesulle. Huuhtelet massat, harjaat moottoriosan ja letkut. Voitele vassulla moottoriosan tiiviste (iso o-rengas) joka pesulla ja aina silloin tällöin imuletkun liitoksen o-rengas.
Älä täytä suodatinta pesun jälkeen vaan laita se vaan nippuun. Laita suodatin paikalleen ja suihkuputki veden alle. Imaise imuputkesta (helpompaa näin päin kun siinä ei tarvitse pitää kuin poikkihuilusta että saisi kaikki reiät umpeen jos siis yrittäisi imeskellä suihkuputkea :mrgreen: ). Vesi lappoutuu suodattimeen, pidä imuputkea veden pinnan yläpuolella kunnes suodatin on täynnä. Sitten laita imuputki paikalleen ja käynnistä suodatin. Sinne menee imuputkellinen ilmaa ja se vähän korisee, mutta kyllä se siitä lähtee.
Jos taas sinulla on tuplahanat, niin nappaset vaan töpselin seinästä, hanat kiinni ja irti toisistaan ja suodatin kainalossa kylppäriin. Teet edellä mainitut toimenpiteet, mutta nyt täytät suodattimen vedellä ennen kuin laitat sen kiinni. Sitten taas hanat yhteen, vivut auki, töpseli seinään ja menoksi.

Minna, ei tarvitse mitään erityistä. Huolehdi vaan että moottoriosan tiiviste on kimmoisa. Jos se jostain alkaa vuotaan, niin siitä juuri moottoriosan ja säiliön välistä. Proffan putsaukseen toimii samat ohjeet kuin tuplahanallisen Classicinkin.
Felis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Felis »

Eheim 2215 alkoi pörisemään ja äänestä päätellen ilmakuplien takia. En siis koskenut suodattimeen, vaan vaihdoin vain veden. Tarkottaisikos tuo, että olisi aika vaihtaa tiivisteitä? Aiemmin aina välillä on myös pörpötellyt, mutta sitä on kestänyt vain muutaman sekunnin ja ilmakuplat ovat tulleet itsekseen ulos. Nyt pörpöttää koko ajan ja edes pieni heiluttelu ei auttanut asiaa. Vettä ei valu mistään, mistä ei pitäisikään.
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu.
Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa.
-Henry Miller-
Örmy ja Körmy
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Örmy ja Körmy »

Sinne on voinu päästä vaan ilmaa sisälle ja siitä ääni tulee, mulla ainakin toimii se kun kääntelee suodatinta poikittain ja ylösalaisin ja sitten takaisin pystyyn. Silleen olen saanut itse turhat ilmat pois suodattimesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”