Sisustukseen sopiva akvaario

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

tetra67
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: kylläpäs mä nyt taistelun käynnistin!

Viesti Kirjoittaja tetra67 »

elisabeth73 kirjoitti: Sähköjohdot ja letkut eivät kyllä millään argumentilla voi olla sisustuksellisesti hienot! Ehkä ne vaan lakkaavat pistämään silmään kun niitä aikansa kyttää.
Tämä taisi olla kommentti minun huonosti muotoilemaan lauseeseeni "Esillä olevat letkut eivät meitä häiritse." Letkut ovat meillä esillä vain siinä mielessä, että ne eivät ole kaapin sisällä (kun sellaista ei ole eikä tule), mutta kun ne kulkevat avoimen jalustan ansiosta akvaarion takakautta altaaseen, eivät ne mihinkään näykään ellei kurki taakse tai konttaa lattialla. Kaapistokaan ei auttaisi siihen, ettei letkuja altaan takana olisi. Onpas vaikeaa selittää kirjoittaen niin, ettei tekstistä voi tehdä vääriä johtopäätöksiä. :roll: Myös sähköjohdot kulkevat meillä akvaarion ja seinän välissä altaaseen.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Kalanruoka kirjoitti:Olen aina ihmetellyt, miksi kaikkien mielestä alumiinijalusta on niin ruman näköinen. Kertokaapa, mikä siinä on rumaa.

En nyt mitenkään väitä, etteikö massiivipuujalusta olisi hieno. Ne ovat mahtavia, varsinkin kun sopivat asunnon muihin huonekaluihin ja toki niihin saa hyvin piilotettua sisälle tavarat. Mutta se mikä minulle on miinusta niissä, on juuri se niiden massiivisuus, eli näyttävät ja tekevät vähänkin pienemmästä huoneesta todella ahtaan näköisen.
(...)
Sittenhän meitä on kaksi. :D

Täytyy sanoa, että näin pienessä kodissa kuin omakin on, ei hirveesti mitään isoja kalustekokonaisuuksia, kuten kirjahyllyjä tai akvaariopöytyä halua pitää. Tuntuu, että sellanen tosiaan vie kaiken tilan.

Itsellä on alumiinijalusta yhden akvaarion alla ja ihan pirteän siitä sai (omasta mielestäni) kun laittoi pienen akvaarion sen alle. Kyllä ne tekniikat mahtuu nytkin ihan hyvin piiloon pienen akvan taakse ja hyllyn alle, ettei tarvitse kaiken maailmen johtoja yms. roikuttaa näkyvillä.

Yhden akvaarion alla on sitten peililasinen kaappi, jonne saa muun akvaariotervikkeiston (ruuat, haavit, testit jne.) piiloon, ettei tarvitse missään kirjahyllyssä niitä esitellä.

Näistä on varmasti aika monta mielipidettä, mutta mun mielestä sellaiset jalustat, joissa on jollain vanhalla lakanan näköisellä kankaalla verhoiltu suodattimet piiloon on aikas kammottavia. Kaipa senkin voi tehdä tyylikkäästi, en vaan ole nähnyt.
Myös nämä "sisustusakvaarioiden" mukana tulevat avojalustat aiheuttavat kylmiä väreitä. Mitä ihmettä niille avohyllyille oikein on tarkoitus laittaa? Kasvit vielä menis, mutta kun ihmisillä on jotain kynttilöitä ja räikeitä kukkaruukkuja tai parhaassa(?) tapauksessa kaikki akvaariokamansa siinä esillä lojumassa... On tosi sisutuksellista. :roll:

Omapahan on mielipiteeni, älkää nyt kukaan loukkaantuko.
Tässä tämä oma viritelmä:
Kuva
ja kyllähän tämäkin vaihtuu siihen viisi kertaa isompaan akvaarioon isoine puu(?)jalustoineen, kunhan kämpässäkin on viisi kertaa enemmän neliöitä. :D
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

mollylady kirjoitti: Myös nämä "sisustusakvaarioiden" mukana tulevat avojalustat aiheuttavat kylmiä väreitä. Mitä ihmettä niille avohyllyille oikein on tarkoitus laittaa? Kasvit vielä menis, mutta kun ihmisillä on jotain kynttilöitä ja räikeitä kukkaruukkuja tai parhaassa(?) tapauksessa kaikki akvaariokamansa siinä esillä lojumassa... On tosi sisutuksellista. :roll:
Niitä kasveja tietenkin, jos olisi sellainen avohylly :D Taikka aikaisemminkin mainitut värilliset(taikka värittömät) säilytyslaatikot. Itse tosin ottaisin mieluiten sen ovellisen version, ei niissä akvan kokoluokissa tunnu yksi 100e enää missään 8-)
*laa la laa*
Ruu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ruu »

Meillä on hyvin selkeä koti, ei mitään turhaa tavaraa näkyvillä ja muutenkin hyvin "yksinkertaista". Osaksi allegiasyistä mutta lähinnä "oma sielu lepää" kun on avaraa. :D

Lecaharkot ovat vähän turhan karut omaan makuun mutta kivi oli silti kiva elementti. Kaappi olisi ollut liian "täyttävä" ja alumiiniputkijalusta taas ei olisi sopinut muuten vaan kuvaan. Olemme siis päätyneet allaolevaan vaihtoehtoon.. :)

Kuva 800-litraisen rakennusvaiheesta.
Kuva

Ai niin, taustakin altaassa toki on vaikkei vielä tuossa vaiheessa paikallaan ollutkaan! :mrgreen:
**500 + 800 = 1300 Litraa akvaarioita ja omppukotiloita tuijottava nakukekkuli harjakoira**
Tom80
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tom80 »

Minä päädyin tämmöiseen ratkaisuun. Minun silmää ratkaisu ainakin miellyttää (eikö se ole tärkein? :P). Verhoilu on tehty laminaatista. Etuseinä lähtee koko jalustan mittasena levynä irti. Päädyt ovat kans irroitettavat.

P.S. Allas vielä kalaton :mrgreen:

Kuva
-Tomi-
Piipukka77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

Tom80 ja Ruu:lla aivan makeet,noi valkoset harkot on todella hienot!
(ja ei allaskaan ole mikään pieni,minäkin voisin haluta...)
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Tuossa on muutes nuo meidän allaskokonaisuudet;

Kuva

Kuva
elisabeth73
Junior Member
Junior Member

hyvä-hyvä

Viesti Kirjoittaja elisabeth73 »

todella hyvältä näyttää.
born to party, forced to work
-Ilona-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -Ilona- »

Pohdiskelin tässä ratkaisua oman akvaarioni alumiinijalustan peittämiseksi.

Mitenköhän tuo Tom80:n jalusta on toteutettu? Olisiko jollain ohjeita?
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Saisiko tuosta Satun pikkualtaasta lisäkuvia lähempää? Millainen valaistus tuossa on? HQL? Energiansäästölamppu? :?
tinzue
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja tinzue »

Pakkohan se oli sitten tännekin päästä vastaamaan. Itselleni tuo sisustaminen on melko tärkeää, mieheni mielestä menen liian pitkälle. Eli, jopa koristeet akvaarion päällä on tarkkaan harkittu, pitää olla sävy sävyyn. Tämä allaskokonaisuus on samanvärinen meidän muiden olohuoneen puukalusteiden kanssa.

http://picasaweb.google.com/tinzue/Akva ... 2481041154

Toki sitten kun saamme hankittua tuon isomman altaan mstä päivittäin haaveilen (800L) voi olla ettei ole varaa ostaa uutta allasta omalla kaapistollaan. Mutta silti pitää tarkkaan miettiä millaisen rakentaa, että sopii muuhun sisustukseen. Jopa tuon meidän 100 litraisen alumiinikehysaltaan ( :roll: ) kehykset piti saada päällystää mustalla teipillä, että sopii makuuhuoneen väreihin... Just, jos saisi sitten sen itse altaankin sisutuksen sellaiseksi kuin itse pitää/haluaa.
vuosaari78
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vuosaari78 »

Hei ihmiset miten ihana ketju :mrgreen: . Olen itse mega-esteetikko ja minusta akvaarion tosiaan pitää olla sisustuselementti. Valikoin myös kalani sen mukaan..krhm [:I] mikä näyttää upealta eikä tuhoa kasveja(kalojen terveyttä toki vaarantamatta). Itse inhoan alumiiniputkia ja kangasverhoiluja. Olen joutunut pakon / eurojen edessä luopumaan sisustusakvaarioista ja tyytymään osaksi alumiiniputkiin. Yllätyin kyllä itsekkin ettei se 160L jonka alakerrassa asuu 40L olekkaan niiin paha, tietokonehuoneessa kun ajattelin. Nyt olkkariin tulossa 500L SISUSTUSHAASTE 8O , nimittäin alumiinikokonaisuus.
Mulla on päiväkirja alkeiden puolella, mutta mä-hän teen siitä juwelin :mrgreen: . Monimetallienkin asennus tulee olemaan sisustuksellinen haaste. Tsemppiä me sisustajat! :mrgreen:
500L + 250L + 160L +40L
tumppa2
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

Tostahan voi ottaa mallia.
Kuva
Pipsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pipsu »

Drooms kirjoitti:Kyllähän tuo pakolla on iso osa sisustusta, Juwel Rio 400, joka näkyy hetikun tulee olohuoneeseen. Ja kyllä nuo sisustus altaat on ihan hienoja ja näyttäviä hienoine kaappineen. Mitään johtoja tai vastaavaa ei näy.
Sama juttu täällä! Kaksi pyökinväristä Rioa (180 ja 400) ovat todella mukavasti osa sisustusta. Varsinkin kun pikkuhiljaa niiden sisustatkin alkavat miellyttää omaakin silmää. Tokihan välillä pitää päästä pistämään paikat uuteen järjestykseen :mrgreen:

Mullakaan ei nuo metallihäkkyrät silmää miellytä, mutta onneksi on vaihtoehtoja jokaiselle!
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

tumppa2 kirjoitti:Tostahan voi ottaa mallia.
Joo, muovikorallit ovat todella kova juttu :mrgreen: :roll:

Omat altaat jalustoineen ovat suurimmilta osin itse rakennettu nollasta eikä voi sanoa että ovat pöllömmän näköiset. Kahdet altat on verhoiltu mustaksi osmotulla vanerilla ja valaisimet ovat rakennettu samoilla materiaalieilla. Kaksi allasta on verhoiltu valkoisella melamiinilla (kestää suolapärskeet paremmin kuin maalattu pinta). Pitänee koittaa jaksaa kuvata nuo härpäkkeet josain välissä... 8-)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
vuosaari78
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vuosaari78 »

VesiEläimellä on mun mielestä hieno alumiinikokonaisuus! Musta tuntuu, että asiaa helpottaa jos alakerrassakin asuu allas, koska se alumiini jää väkisinkin altavastaajaksi. Itse ihastuin omaan kokonaisuuteeni vasta, kun 40L vauvala muutti alakertaan. Kyllähän se myös ratkaisee, mitä sen alumiinin ympärillä on, miltä se näyttää. Sekä myös itse altaan sisustus.

Mä itse tässä pähkäilen onko joku laittanut listoja alumiinin päälle, siis akvan ala- ja yläreunoihin. Löysin tästä vaan yhden pystyyn kuolleen keskustelun. Samoin onko joku maalannut alumiinia. Joku sanoi, että on teipannut?Olisiko siitä kuvaa?
500L + 250L + 160L +40L
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Tässä pari kuvaa omasta akvasta, nykyään tilanjakajana yksiössä olohuoneen ja "makuuhuoneen" välissä. vähän huonoja kuvia..

Olohuoneen puolelta:
Kuva

Makkarin puolelta:
Kuva
*laa la laa*
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Minä olen sitten varmaan kaikkien sisustusintoilijoiden painajainen :mrgreen: Olen nääs verhoillut alumiinijalustat kankaalla. Itse olen kyllä ihan tyytyväinen niihin, luonnonvalkoiset verhoilut istuvat nätisti asuntoon jossa käytännössä kaikki noudattaa samaa luonnonvalkoinen-vaalea puu -linjaa. Avartaa kivasti pieniä neliöitä ja jalustat ovat sopivan neutraaleja jolloin huomio kiinnittyy siihen ylemmäs eli itse akvaarioihin. Toki itsekin kyllä haaveilen hienoista allaskaapistokokonaisuudesta, mutta nykyisellä budjetilla kangas ja tarranauha olivat parempi vaihtoehto :) Ja niinkuin kaikki samaa tyyliä suosivat tietävät, verhoiltujen alumiinikinttujen alle mahtuu ihan rajaton määrä tavaraa...
murmeliotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

Minulla ei ole akvaariot osa sisustusta koska huoneeni ei ole kovin sisustettu :mrgreen: Poikaystävä kyllä on sanonut että kaikki akvaariot mitkä yhteiseen kämppään tulee on sitten edustuskelpoisia ja johdot pidetään piilossa :roll: Yritetään :mrgreen:
Helinä79
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Täällä olohuoneessa 240 Juweli tummman puun värisenä, kuten muukin kalusto. Mitään putkiviritelmiä ei minun olohuoneeseeni ilmaannu! (Paitsi jos mies joskus vinksahtaa ja antaa luvan hommata useamman altaan räkin, ja sitä päivää saadaan varmaan odotella :roll: )
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Serafia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Serafia »

Laitetaan nyt sit tähänkin ketjuun:

Tässä meidän isännän tekemä massiivipuu jalusta. Akvan sisustus ei ole nyt tuollainen, tämä on joskus alkuaikoina räpsästy kuva. Mutta olen aika ylpeä tuosta jalustasta ja se sopii täydellisesti meidän tv-tasoon ja sohvapöytään jotka on myös miehen käsialaa ja luonnollisesti samasta materiaalista samaan tyyliin. [;)]

http://irc-galleria.net/view.php?nick=X ... d=59535461
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

On toi Serafian akvapöytä kyllä tosi siistin näköinen.
*tuijottel kiukkuisesti omia virityksiä*
Kerrotko vielä mistä tollaisia miehiä löytää, niin minäkin menen ja bongaan itselleni yhden :mrgreen:
I'm #1 so why try harder?
Helinä79
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

mollylady kirjoitti: Kerrotko vielä mistä tollaisia miehiä löytää, niin minäkin menen ja bongaan itselleni yhden :mrgreen:
Hei, jos noita on markkinoilla, niin mullekin yksi ;)

Tällä hetkellä kyllä on ihan kohtuulliset viritelmät, mutta muutenkin olisi tarvista miehelle, joka osaisi /viitsisi käyttää käsiään...
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
NannaKoo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja NannaKoo »

Ohhoh, olettepa te oikeasti saaneet kauniita kokonaisuuksia aikaan! :D Oma allas hävettää taas, kun kaapisto on jotain talonpoikais"antiikkia" - ihan kivan näköinen kyllä, mutta allas on siihen päälle liian pieni, joten reunoille jää tilaa kaikille kuudellesadalle kalanruokapurkille, haaveille, kumilenkeille, kipoille ja muulle mukavalle. Pois se minusta, että saisin purkit piiloon kaappeihin. Ne ovat jo täynnä kuivia tammenlehtiä ja muuta tarpeellista 8O
Tai pitää tunnustaa - olen possu, samoin kuin mieheni ja pikkuinen poikamme :mrgreen: Siksi kaikki lojuu ympäri epäsiistin näköisesti, eivätkä letkut tai johdot todellakaan ole pahinta mitä näkyvillä on. Silti haaveilen kauniista kokonaisuudesta, jonka vielä ehkä ennen eläkeikää saan aikaiseksi. Olkaa te esteetikot esimerkkinä meille lättikansalaisille!
-röh sanoo Nanna :D
Serafia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Serafia »

Helinä79 kirjoitti:
mollylady kirjoitti: Kerrotko vielä mistä tollaisia miehiä löytää, niin minäkin menen ja bongaan itselleni yhden :mrgreen:
Hei, jos noita on markkinoilla, niin mullekin yksi ;)
Tostahan sen näkee, paikkakunnan kohdalta että mistä niitä löytyy... En tiedä onko niitä enää vapaalla jalalla, tämä yksilö on regastettu!
:mrgreen: :mrgreen:

Hän on koko ikänsä ollut töissä isänsä firmassa, jossa tehdään kodin kaapistoja, joten siellä on tuota kädentaitoa ja tyylisilmää karttunut. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”