Akvaario on siis noin 3 vuotta vanha, siellä asustaa 6 miljoonakalaa (1 uros ja 5 naarasta joista 2 poikasia) ja partamonni
Paljon olen lueskellut tätä foorumia mutta muutama kysymys olisi vielä silti.
1. Mihin sijoitan kalat sen kypsytyksen ajaksi? Voinko kaataa vanhasta akvasta vedet + suodattimen sellaiseen muovilaatikkoon ja laittaa kalat sinne kypsyttämisen ajaksi? Äiskä kävi sellaisen sinertävän 35 litran laatikon ostamassa (ei näy läpi), käykö se? Tuskin sairaita kaloja ottavat eläinkauppaankaan
2.Millä puhdistan akvan sen jälkeen kun olen tyhjentänyt sen? Käykö pelkkä kuuma vesi vai tarvitseeko vielä jotain muuta? Astianpesuainetta ei taideta suositella..
3. Itse kypsytys. Tarvitsen siis hirvensarvisuolaa ja vaikkapa tuota Tetran SafeStarttia ympiksi. Minkä verran sitä suolaa minun pitäisi laittaa ensimmäisenä päivänä? Seuraavana päivänä siis vähennän määrän puoleen ja kolmantena..? Käsitin asian vähän näin: sekoitan siis desilitraan vettä 1 gramman hirvensarvisuolaa ja otan siitä jollain ruiskulla n.22,5 millilitraa ja siitä akvaarioon? Onko oikein? Seuraavana päivänä sitten 11,25 ml ja kolmantena ja seuraavina 5,5jotain ml...? Näin itse laskeskelin tuolta aquahoidon sivulta. Sitten odotan että nitriitti nousee (nitriittipiikki?) ja sitten että se laskee nollaan. En ole mikään matemaattinen ihme että älkää ampuko jos noi luvut on ihan päin metsää..
4. Pitääkö luopua partamonnista, viedä eläinkauppaan?