900L allas vuotaa!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
IF:ssä kyselin mitä korvaavat ja vähän jäi epäselväksi sisällön suhteen, mutta korvaavat jos sattuu jotain äkillistä ja ennalta arvaamatonta. Sitten keskusteltiin vähän silikoneista ja todettiin että ajan saatossa voivat alkaa vuotaa, mutta jos uusi allas alkaisi vuotaan saumoista, se ei olisi ennalta arvattavaa. En tiedä sitten oliko vain kyseisen virkailijan kanta asiaan vai mitä...
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Tämä tapaus ei vieläkään avaudu minulle, vaikka olen jo runsaat kolme vuotta pitänyt meriallastakin. Miksi sen vuoksi tulisi mieleen vaihdattaa silikonit? Entä miksi ehjään altaaseen pitäisi laittaa tukilaseja pohjaan kahden käyttövuoden jälkeen?justiina8 kirjoitti:Akvaarion edellinen omistaja oli vaihdattanu silikoonit, koska kuulemma oli ollu merivesiakvana ja samalla laitattanu tukilasit pohjaan.
Ei kyllä ihan kaupunkilaisjärjellä käsitä sitäkään miksi vuotava akvaario täytetään uudelleen vedellä lasten uima-altaaksi. Jos asunnossa on paikka täyttää allas uudelleen ja katsoa mistä se vuotaa niin luulisi että vuotopaikka olisi jo tiedossa ja korjaus menossa, ja jos ei ole paikkaa tsekkaukseen niin miksi ihmeessä altaassa on uudestaan vettä? Haloo.
-
- Senior Member
Edellisen omistajan ajatuksia en pystynyt muutenkaan seuraamaan. Ei se koko totuutta kertonut, joka huomattiin jälkikäteen.maisu kirjoitti: Tämä tapaus ei vieläkään avaudu minulle, vaikka olen jo runsaat kolme vuotta pitänyt meriallastakin. Miksi sen vuoksi tulisi mieleen vaihdattaa silikonit? Entä miksi ehjään altaaseen pitäisi laittaa tukilaseja pohjaan kahden käyttövuoden jälkeen?
Ei kyllä ihan kaupunkilaisjärjellä käsitä sitäkään miksi vuotava akvaario täytetään uudelleen vedellä lasten uima-altaaksi. Jos asunnossa on paikka täyttää allas uudelleen ja katsoa mistä se vuotaa niin luulisi että vuotopaikka olisi jo tiedossa ja korjaus menossa, ja jos ei ole paikkaa tsekkaukseen niin miksi ihmeessä altaassa on uudestaan vettä? Haloo.
Ja tuo lasten uima-allas juttu..

Altaan silikooneja irrotellaan parasta aikaa....
Ja vakuutusyhtiöt pääsee kilpailemaan ens viikolla meidän vakuutuksista.

Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
Hei, jos tarvit väliaikaismajoitusta joillekkin kaloille, täältä löytyy vajaalla miehityksellä 460l ja 84l altaat.
Isossa asuu plekoja ja monnisia, sekä pikkukirsikkatetraparvi. Pienessä sukarapuja ja monnisen poikasia.
Mitään korvausta en ole vailla majoituksesta! Oskareita tai plekoja en kuitenkaan mielellään majoita.
Laita vaikka yv.llä viestiä, jos kiinnostaa.
Taidan itsekkin alkaa maanataina soittelemaan vakuutusyhtiöön(tapiola meilläkin) ja kysellä noista vakuutuksista tarkemmin...
Isossa asuu plekoja ja monnisia, sekä pikkukirsikkatetraparvi. Pienessä sukarapuja ja monnisen poikasia.
Mitään korvausta en ole vailla majoituksesta! Oskareita tai plekoja en kuitenkaan mielellään majoita.

Laita vaikka yv.llä viestiä, jos kiinnostaa.
Taidan itsekkin alkaa maanataina soittelemaan vakuutusyhtiöön(tapiola meilläkin) ja kysellä noista vakuutuksista tarkemmin...
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
Minusta olisi lähinnä kummallista, jos vakuutusyhtiöltä saisi ammattitaidottoman silikonivaihdon vuoksi uuden akvaarion. Siitähän tässä taitaa pohjimmiltaan olla kyse..vuorimies kirjoitti:Kuinka laaja tuo vakuutus oli?
Meillä on laaja kotivakuutus Tapiolassa, korvaakohan se samalla lailla eli yhtä huonosti?
Toivottavasti saatte laitettua itse paremmat silikonit altaaseen ja kalat pian takaisin kotiin.
- Jussi
-
- Senior Member
Minä kaipaan vakuutusyhtiöltä sitä, että se korvaisi ensisijaisesti ne vahingot, mitä mahdollinen akvaarion hajoaminen aiheuttaisi ympäristölleen.
Tämä tarkoittaa lähinnä sitä huonetta missä allas sijaitsee.
Minä pidän toissijaisena altaan korvausta.
Kauhuskenaarioni on siis sitä kokoluokkaa, että koko olkkari lainehtii ja parketit paukkuvat.
Jos Tapiola jo tuollaisessa pienemmässä tilanteessa nostaa kätensä pystyyn, niin taidanpa todellakin tarkistaa kotivakuutukseni.
Olen tässä vähän pienellä hirvityksellä ollut laittamassa pojan huoneeseen akvaariota.
Nythän ei tarvitse olla mitään hirvitystä kun tietää, että jos poika paukauttaa sen autolla hajalle, niin kyllä Tapiola ainakin tuon korvaa. Sehän on kuitenkin vahinko![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tämä tarkoittaa lähinnä sitä huonetta missä allas sijaitsee.
Minä pidän toissijaisena altaan korvausta.
Kauhuskenaarioni on siis sitä kokoluokkaa, että koko olkkari lainehtii ja parketit paukkuvat.
Jos Tapiola jo tuollaisessa pienemmässä tilanteessa nostaa kätensä pystyyn, niin taidanpa todellakin tarkistaa kotivakuutukseni.
Olen tässä vähän pienellä hirvityksellä ollut laittamassa pojan huoneeseen akvaariota.
Nythän ei tarvitse olla mitään hirvitystä kun tietää, että jos poika paukauttaa sen autolla hajalle, niin kyllä Tapiola ainakin tuon korvaa. Sehän on kuitenkin vahinko
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Senior Member
Meillä on laajin irtaimiston vakuutus. Kotivakuutusta ei ole, koska asutaan vuokralla. Vaikka, jos lasi olisi haljennut itsestään, mitään korvauksia ei olis saatu. Kannattaa kysellä kotivakuutuksesta, korvaako sekään. Sehän on kuitenki eri asia, ku irtaimiston vakuutus.jussit kirjoitti:Minusta olisi lähinnä kummallista, jos vakuutusyhtiöltä saisi ammattitaidottoman silikonivaihdon vuoksi uuden akvaarion. Siitähän tässä taitaa pohjimmiltaan olla kyse..vuorimies kirjoitti:Kuinka laaja tuo vakuutus oli?
Meillä on laaja kotivakuutus Tapiolassa, korvaakohan se samalla lailla eli yhtä huonosti?
Toivottavasti saatte laitettua itse paremmat silikonit altaaseen ja kalat pian takaisin kotiin.
Koska oletimme aluksi, että lasi on haljennut, kyselimme korvaako vakuutusyhtiö. Mutta nyt, kun tiedämme, silikonien vuotaneen, ei mitään asiaa enää vakuutusyhtiöön. Siinähän ei oo mitään epäselvää enää.
Mutta kuten ollaan tässä saatu tietoa, osa vakuutusyhtiöistä olisi korvannu uuden altaan rikkoontuneen tilalle (ei silikoni vaurioisen), vaikkakin sitä ei olis kukaan/mikään rikkonutkaan. Tapiolan kanssa asioidessa pitäis olla vaan niin härski, että rikkoo 'vahingossa' akvan... meikäläinenki ku rupeis tuota nostaan, niin äkkiä se putoo hyppysistä.
Ei kait siinä... haettiin kunnon mattoveitsiä, nahkahanskoja, partakoneen teriä ja isopropanoli odottaa kaapissa. Urakka on valmis alkamaan.
Mulle kyllä sanottiin Tapiolasta kahden eri virkailijan suusta jopa, että laajin kotivakuutus korvaa akvaarioon aiheuttamat vesivahingot, jos vettä tulee lattialle ja vaikka itse olisi kolauttanut vahingossa rikki. Kuten korvaa myös vesisängyn tai astianpesukoneen rikkoutuessa, koska kyseessä on laajin vakuutus.
Eikös tuo akva ole rikki, jos silikonisauma on rikki. Pitäskö tässä soittaa ja vaatia kirjallisena tuo? Lukee kyllä vakuutusvihkosessakin, että laajin korvaa akvaaron aiheuttamat vesivahingot, eikä siinä ole rajattu mitenkään, että minkäsorttinen rikkoutuminen pitäisi olla kyseessä. Akvassahan on muutakin kuin se lasi, joten eikö sauman rikkoutuminen ole yhtäkuin akvan rikkoutuminen?
Eikös tuo akva ole rikki, jos silikonisauma on rikki. Pitäskö tässä soittaa ja vaatia kirjallisena tuo? Lukee kyllä vakuutusvihkosessakin, että laajin korvaa akvaaron aiheuttamat vesivahingot, eikä siinä ole rajattu mitenkään, että minkäsorttinen rikkoutuminen pitäisi olla kyseessä. Akvassahan on muutakin kuin se lasi, joten eikö sauman rikkoutuminen ole yhtäkuin akvan rikkoutuminen?
*laa la laa*
-
- Senior Member
Tottakait se korvaa muulle irtaimistolle aiheutuneet kustannukset, kuten lattian kuivatuksen ja korjauksen. Mutta ei itse akvaariota korvaa!Tittis kirjoitti:Mulle kyllä sanottiin Tapiolasta kahden eri virkailijan suusta jopa, että laajin kotivakuutus korvaa akvaarioon aiheuttamat vesivahingot, jos vettä tulee lattialle ja vaikka itse olisi kolauttanut vahingossa rikki. Kuten korvaa myös vesisängyn tai astianpesukoneen rikkoutuessa, koska kyseessä on laajin vakuutus.
Tästä asiasta virkailija soitti vielä takakäteen, että silikoonin pettämistä Tapiola ei korvaa mitenkään. Ja jos nyt itse korjataan akvaario, pitäisi jonkun käydä tarkistamassa, että korjaus on tehty asiallisesti. Koska jos nyt korjauksen jälkeen akva rupee vuotamaan ja laskee vedet lattialle, vakuutus ei korvaa lattiaan/ muuhun irtaimistoon kohdistuneita vahinkoja.Eikös tuo akva ole rikki, jos silikonisauma on rikki. Pitäskö tässä soittaa ja vaatia kirjallisena tuo? Lukee kyllä vakuutusvihkosessakin, että laajin korvaa akvaaron aiheuttamat vesivahingot, eikä siinä ole rajattu mitenkään, että minkäsorttinen rikkoutuminen pitäisi olla kyseessä. Akvassahan on muutakin kuin se lasi, joten eikö sauman rikkoutuminen ole yhtäkuin akvan rikkoutuminen?
Tapiolassa ainakin tunnetusti pitkät korvausajat.Ite oottelen jo 7kk:ta korvauksia katkenneesta nilkasta.Hyvät on vakuutukset ja nopeesti pitää maksaa sinne päin mut entä ku pitää saada jotain itellepäin??
Viimeksikin meni auton kanssa 4kk et tuli korvaukset vaikka selkeä juttu.
Pitää varmaan vaihtaa yhtiötä kohta ku menee kaiken maailman vakuutuksiin toistakymmentätuhatta euroa vuodessa.
Pitää varmaan vaihtaa yhtiötä kohta ku menee kaiken maailman vakuutuksiin toistakymmentätuhatta euroa vuodessa.
-
- Senior Member
Tuossa ruettiin miehen kans yhdessä poistaan *lue hiki päässä kaivamaan* silikoneja. Aikas kinkkinen tehtävä, ku pitää kaivaa silikoni tukilasin ja sivulasin välistä. Meinasin jo saada jännetuppitulehduksen. Levähdetään Suomi-pelin ajan jäägeelit ranteessa.
-
- Senior Member
Onneksi ei suurempia suunnitelmia ollut. Ja kiitos trampoliinin... lapset ei oo koko ajan vinkumassa. Saa rauhassa rapata.
Nii.. kiitos sos-84... kalat ollaan saatu sijoitettua altaisiin. Muutama kirjoahvenpariskunta myytiin, niin ei ole niin täyttä.
Luulen tänä iltana menevän myöhäseen.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nii.. kiitos sos-84... kalat ollaan saatu sijoitettua altaisiin. Muutama kirjoahvenpariskunta myytiin, niin ei ole niin täyttä.

Luulen tänä iltana menevän myöhäseen.
Meillä on taas tapiolan kanssa sujunut korvausten saanti enemmän kuin nopeasti. Tai no itsellä ei vielä(onneksi) ole ihan omaa kokemusta, mutta isällä niitä maatilanhommissa on sattunut ja tapahtunut. Soitto tapiolaan ja korvausrahat on tullut jopa seuraavana päivänä tilille. Vanhemmilla on iän päivät ollut vakuutukset tapiolassa, sillä meillekkin tapiolasta vakuutukset otettiin, ku homma on kotimökillä aina pelannut tapiolan kans loistavasti.tumppa2 kirjoitti:Tapiolassa ainakin tunnetusti pitkät korvausajat.Ite oottelen jo 7kk:ta korvauksia katkenneesta nilkasta.Hyvät on vakuutukset ja nopeesti pitää maksaa sinne päin mut entä ku pitää saada jotain itellepäin??
Hyvä juttu Justiina8 et kalat on majoituksen löytänyt! Tsemppiä urakkaan! Ja melkein osanoton vois myös heittää sinne suuntaan, voin kuvitella mikä urakka teillä on, mulla meinas hermot loppua jo tuon 460 purkin silikonien vaihdossa...

Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
Jep. Aika pelottava ajatuskin. Kiva sitten hypätä sängystä ylös kattomaan, että mitäs mekkalaa tuolta kuuluu ja kastella varpaansa.. tai jotain.naatti kirjoitti:Onneksi ei kuitenkaan käynyt vakavammin. Tuollaisen vesimäärän kanssa olisi voinut lattia tulvia, kun koko akvaario olisi pläsähtänyt yöllä rikki.
No, kuitenkin, onni, ettei tosiaan alkanut kovempaa tahtia vuotaa.
I'm #1 so why try harder?
-
- Junior Member
Jaahas, ketjun pikaisen lukemisen jälkeen täytyy itsekin soittaa Tapiolaan (just viime vuonna vaihdettiin vakuutusyhtiötä) ja pyytää ihan rautalangasta vääntämään mallia, mitä vakuutuksemme sanoo akvaarioista. Ei ole tullut mieleenkään aiemmin... Kaikkea tässä oppii ja opeteltavaa tulee lisää.
Sinällään tämän lyhyen ajan jälkeen olemme tyytyväisiä Tapiolaan. Tuossa joku aika sitten meillä hajosi 2,5v vanha tietokone. Soitin heille ja päätös tuli samantien ja korvauskin (yllättävän hyvä sellainen).
Sinällään tämän lyhyen ajan jälkeen olemme tyytyväisiä Tapiolaan. Tuossa joku aika sitten meillä hajosi 2,5v vanha tietokone. Soitin heille ja päätös tuli samantien ja korvauskin (yllättävän hyvä sellainen).

Emmää mittää tiiä.