10litraankin mahtuu jo muutama.
20l on ihan hyvä. Mullakin on ollu sellanen 20l faunaboksi rapulana, mutta sitten kaikenmaailman kalanpoikaset kansoitti sen ja ravut siirtyi astetta suurempaan:)
Itse otin omaan 19litraseen vanhasta vähän hiekkaa mutta vedet ihan hanasta.. Kasvejakin laitoin jo ihan alussa ja ei mennyt kun pari päivää niin kaikki testit oli ok.. Näin olen tehnyt ennenkin ja ihan hyvin on menny
Minkälaiset lamput/valaistus on? Onko mahdollista saada noin pieneen joku kasvilamppu? (kun näyttävät aina niin reheviltä..) Entäs suodatus? Onko teillä mahdollisimman pieni sisäsuodatin vai sitten ihan joku ilmapumpulla toimiva?
Mulla myös tuollainen pieni rapula, onkohan tuo faunaboksi vähän päälle 20 litraa. Suodattimena toimii Fluval 1plus eli tuon valmistajan pienin malli ja lamppuna on tavallinen pöytävalaisin pienoisloisteputkella (onkohan tuo nyt jotain 11 wattia). Uusimpana lisäyksenä on Tetran hiilidioksidilevitin.
akvaa91 kirjoitti:Minkälaiset lamput/valaistus on? Onko mahdollista saada noin pieneen joku kasvilamppu? (kun näyttävät aina niin reheviltä..) Entäs suodatus? Onko teillä mahdollisimman pieni sisäsuodatin vai sitten ihan joku ilmapumpulla toimiva?
Itselläni on tavan loisteputkilamppu (pöytämallia, lyhennetty)Onko muilla tietoa onko hyvä lamppu hommaan ? Ainakin isonäkinsammal kasvaa siihen päin.
Minä kävin ostaan jostain tarvikekaupasta semmosen loisteputki kouluvalaisimen, kasvit näyttää tykkäävän ja levää ei ole tullut !!
Suodatin tais olla joku fluval tai sinne päin.. Siihen laitoin sukkahousun päälle ettei rapujen poikaset mene mukana..
Energiansäästölamppu olis varmaan ihan hyvä. Mutta siis kyllä kaupoissa myydään myös jotain kasvivaloa ihan hehkulamppumuodossa. Oisko Airamilla ainakin ollu, en kyllä ole sitä kokeillut. Meillä oli 17l rapulassa energiansäästölamppu, jaavansammal kasvoi hyvin, mutta pinnalle laittamani kilpukka ei kasvanut vaan meni keltaiseksi.