Kalanruoka kirjoitti:Olen aina ihmetellyt, miksi kaikkien mielestä alumiinijalusta on niin ruman näköinen. Kertokaapa, mikä siinä on rumaa.
En nyt mitenkään väitä, etteikö massiivipuujalusta olisi hieno. Ne ovat mahtavia, varsinkin kun sopivat asunnon muihin huonekaluihin ja toki niihin saa hyvin piilotettua sisälle tavarat. Mutta se mikä minulle on miinusta niissä, on juuri se niiden massiivisuus, eli näyttävät ja tekevät vähänkin pienemmästä huoneesta todella ahtaan näköisen.
(...)
Sittenhän meitä on kaksi.
Täytyy sanoa, että näin pienessä kodissa kuin omakin on, ei hirveesti mitään isoja kalustekokonaisuuksia, kuten kirjahyllyjä tai akvaariopöytyä halua pitää. Tuntuu, että sellanen tosiaan vie kaiken tilan.
Itsellä on alumiinijalusta yhden akvaarion alla ja ihan pirteän siitä sai (omasta mielestäni) kun laittoi pienen akvaarion sen alle. Kyllä ne tekniikat mahtuu nytkin ihan hyvin piiloon pienen akvan taakse ja hyllyn alle, ettei tarvitse kaiken maailmen johtoja yms. roikuttaa näkyvillä.
Yhden akvaarion alla on sitten peililasinen kaappi, jonne saa muun akvaariotervikkeiston (ruuat, haavit, testit jne.) piiloon, ettei tarvitse missään kirjahyllyssä niitä esitellä.
Näistä on varmasti aika monta mielipidettä, mutta mun mielestä sellaiset jalustat, joissa on jollain vanhalla lakanan näköisellä kankaalla verhoiltu suodattimet piiloon on aikas kammottavia. Kaipa senkin voi tehdä tyylikkäästi, en vaan ole nähnyt.
Myös nämä "sisustusakvaarioiden" mukana tulevat avojalustat aiheuttavat kylmiä väreitä. Mitä ihmettä niille avohyllyille oikein on tarkoitus laittaa? Kasvit vielä menis, mutta kun ihmisillä on jotain kynttilöitä ja räikeitä kukkaruukkuja tai parhaassa(?) tapauksessa kaikki akvaariokamansa siinä esillä lojumassa... On tosi sisutuksellista.
Omapahan on mielipiteeni, älkää nyt kukaan loukkaantuko.
Tässä tämä oma viritelmä:

ja kyllähän tämäkin vaihtuu siihen viisi kertaa isompaan akvaarioon isoine puu(?)jalustoineen, kunhan kämpässäkin on viisi kertaa enemmän neliöitä.